• Pippis mamma

Terry Evans

Har någon av er varit på en seans med Terry Evans och vad tyckte ni i så fall? Jag har inte varit på någon seans än men jag funderar på att gå och lyssna på honom. Tycker han verkar så äkta, eller har jag fel?

Sköt om er!

• Svar på tråden Terry Evans
  • bipsiebop

Har varit på en seans med honom och jag tycker han var bra.
    Nu sa han inget riktat till mig men bara att se reaktionen på de som fick "meddelanden" genonm honom gör att jag tror på att han kan vissa saker iaf. sen är det väl upp till va och en vad man vill tro på.

• Moonis

calle555: Helt ärligt så bryr jag mig inte om du tror på det eller inte men tycker inte man kan kalla en människa för bluff när man för det första inte känner honnom, inte har träffat honnom o inte vill träffa honnom.

O att du inte vill träffa honnom känns som att du e rädd för att han kanske faktiskt kan. För det skulle isåfall vända upp o ner på hela din tro o övertygelse.

Sen tycker du det e upp till den personen själv att bevisa det.
    Visst, men träffa honnom då så han får möjlighet att övertyga dig.

Sen känns det som dom bevisar om o om igen att dom talar om grejer dom inte kunde ha vetat innan men man väljer ändå o blunda för det.

Ja, vi vet bättre idag o om 20 år vet vi kanske bättre med det här oxå.

Kan du bevisa att han är en bedragare?

• AnneSophie

Ähum, men det är väl klart att man kan kalla någon för en bluff. Vad är det för konstigt med det?

Undrar vad Terry skulle tycka om det här? Kan inte någon av er som så frekvent minglar med honom fråga honom om ha inte ställer upp på ett test av hans förmågor under kontrollerande vetenskapliga former?
    OM han nu kan prata med de döda så kommer han ju kunna göra det även då och då kan man säkert bevisa detta genom mätningar. Detta borde ju gagna Terry som då kunde bli hyllad som det första mediumet som faktiskt klarat av att prestera när det faktiskt krävs. Så det känns som att han borde vara intresserad.
    OCH om han nu skulle klara detta och man tydligt, utan tvivel, med vetenskapliga metider kan avgöra att han faktiskt kommunicerar med de döda och inte bara lurar folk så vågar jag lova att å Calles vägnar att Calle äter upp sin hatt med god aptit, och jag lovat att hjälpa honom gnaga på ett hörn.

Jag väntar spänt på svar från Terry!

• Moonis

AnneSophie: Problemet e nog att det görs ju Olika studier i sånt här. Det enda man kan göra i sånt här e att kolla upp om det stämmer allt som Terry säger o det verkar det uppenbarligen göra. Även programmet kollar upp efter men det verkar tydligen inte räcka så hur ska man då göra?

Sanningen e väll att det kommer alltid finnas tvivlare oavsett men att kalla någon för bluff utan bevis o utan att vilja bli överbevisad e att ta det lite långt.

Har man mage att kalla någon för bedragare tycker jag man kan ha mage att möta honnom för att få det bevisat oxå.

• calle555

AnnSophie:

I vanliga fall gillar jag inte när folk lovar saker i mina vägnar, men i det här fallet ska jag göra ett undantag eftersom du lovar mig att hjälpa till att äta upp den där hatten.

Tack för att för att du svarade Moonis åt mig. Då slipper jag göra det.

• Moonis

calle555: Menar du att du ska ge det ett försök ändå? *väntar med spänning på svaret*

• AnneSophie

Moonis;

Nja, olika studier... Jag, och säkert Calle också, menar ett vetenskapligt test i ett kontrollerat forum övervakat av oberoende opartiska experter. Inte nån studie eller seans.
    Det finns tyvärr inga medium som idag ställer upp på sådant eftersom de tidigare försök som gjorts, med medium betydligt mer kända än Terry Evans, faktiskt har totalmisslyckats med att förmedla det minsta lilla "hej" från andevärlden...eller ja förmedla något överhuvudtaget. Det är ju rätt pinsamt att vara kontakten med andevärlden och bli totalsviken av alla andar när det liksom kommer till kritan.

Så OM nu Terry är så otroligt begåvad som alla säger så ställer han säkert upp för han om någon måste ju lyckas vid ett sådant experiment.
    Eller hur? Så fråga Terry, ni som känner honom.

"Har man mage att kalla någon för bedragare tycker jag man kan ha mage att möta honnom för att få det bevisat oxå."

Jag träffar en man som kallar sig jultomten varje år. Han hävdar bestämt att han är jultomten och att han har flygande renar. Han ser ut som jultomten gör på alla bilder förvisso, han skrattar så där HO HO HO som tomten gör på film och han har med paket i en brun jutesäck till alla snälla barn.
    Trots detta vågar jag påstå att han är, inte en bedragare (för att kunna vara en bedragare så måste det finnas någon som är icke-bedragare också) utan en bluff.
    Tomten finns inte och mannen som utger sig för att vara tomten är jättesnäll och försöker bara glädja oss alla där på julafton i allvälmening liksom....men det är min storebror.

• calle555

Moonis:

Nej, jag menar att jag äter upp min hatt om Terry i ett kontrollerat vetenskapligt försök bevisar att han kan tala med de döda.

Och självklart går det att testa detta. Låt Terry försöka läsa av tio personer genom en tunn men ljudisolerad och ogenomskinlig vägg. Låt sedan de tio peronerna se alla tio sittningarna. Därefter ska de tio personerna peka ut vilken sittning som gällde just dem.

• Moonis

calle555: Lite svårt kanske när det gäller att förmedla från någon i andevärlden när man inte har kontakt med den dom vill förmedla till. Dom e ju inte där för att prata med han utan han bara förmedlar till den som då sitter ljudisolerad. Vilket kan bli lite knepigt, osäker om det kan funka så.
    Men man kan läsa av personen genom ett föremål eller liknande utan att dom behöver någon annan kontakt. Det har dom oxå haft program om, tror det va en kvinna som läste av. Träffade dom inte innan utan efter hon läst av.

Annars har man alla tusen personerna som har varit i kontakt med Terry o kan intyga att allt stämt

Annesofhie: Nja, vet inte om det va en särskilt bra jämförelse med jultomten men sen o andra sidan säger myterna att det ska ha levt en man som va mycket givmild o omtalad. Sen har det utvecklats till nutidens jultomte

• AnneSophie

Moonis;

Fast, om jag nu ska berätta vad det mediumet som jag har träffat (läs även tråden "Medium") på sa så borde det där absolut gå (Calles förslag alltså).
    Det mediumet säger att andarna bara kommer och hon vet inte alltid vem dom riktar sig till utan låter ofta en person i publiken räcka upp handen när något hon säger känns tillräckligt bekant.
    Så Terry skulle ju rimligtvis kunna förmedla på allt dom som kommer till honom och när han är klar med alla andarna på kö så får testgruppen peka ut vilken sittning som riktade sig till just dom.
    Rimligtvis, eftersom ni menar att Terry kan prata med andarna, så borde dessa tio personer kunna matchas med dessa tio sittningar. Det borde inte kunna bli så att person ett och fem båda pekar på sittning tre tex.

Oh vad spännande det ska bli när Terry försöker sig på detta! Jag ska inhandla en ny hatt till Calle och mig, fall i fall.

Svar på tråden Terry Evans