Terry Evans
Har någon av er varit på en seans med Terry Evans och vad tyckte ni i så fall? Jag har inte varit på någon seans än men jag funderar på att gå och lyssna på honom. Tycker han verkar så äkta, eller har jag fel?
Sköt om er!
Har någon av er varit på en seans med Terry Evans och vad tyckte ni i så fall? Jag har inte varit på någon seans än men jag funderar på att gå och lyssna på honom. Tycker han verkar så äkta, eller har jag fel?
Sköt om er!
Jag har också varit och lyssnar på honom när han var i Alingsås. Ska så fort jag får chansen igen gå och lyssna
Han är toppen helt enkelt.
susse77 och oOoJOYoOo,
Hålle han storseans i Stockholm så lovar jag gå.
calle555--> Ja det kan du göra om intresse finns
Hmmm... var det Terry Evans som brukade vara på teve en del härom året, eftermiddagar på fyran eller så? (Suddigt minne)
för mig låter det mer som åsikter kära sassaersson.
tur att sverige är FÖR yttrandefriheten. eller vad säger du?
jag ser inget mer kriminellt i detta mer än att DU kära sassersson, hotar FAMILJELIV.
vad ädelt av dig.
så när vi alla har fått yttra det vi känner - kan vi växa upp nu?
handuppräckning? nån?
*räcker upp handen*
Sassersson skriver:
" Testet var vetenskapligt utfört (enkelblint) och Terry kunde beskriva en rad olika personlighetsdrag på pricken"
- För att ett sådant test skall vara det minsta "vetenskapligt" krävs att det är dubbelblint - detta för att förhindra cold reading.
Sassersson skriver:
"Jag misstänker att de påståenden som calle555 kommit med om Terry Evans i detta forum är kriminella eftersom det rör sig faggorna av ärekränkning. Här en länk till några juridiska paragrafer: www.alden.se/Arekrankning.htm"
Då misstänker du fel. Vi har yttrandefrihet i sverige - och att ifrågasätta sanningshalten hos en person som påstår sig stå i kontakt med någons döda farmor kan knappast räknas som en ärekränkning.
Däremot har vi lagar om vad man får säga om avlidna personer - Om det är någon som borde ligga nära ett åtal, så är det nämnda Terry.
Vidare är det intressant hur du försöker att tysta skepticismen genom att hota om åtal och anmälande till moderatorer. Är det så du alltid får igenom din vilja?
Sassersson skriver:
*massa trams om bevisen för psi*
- Jaja.. jag kan göra mig osynlig när ingen tittar. Får jag Nobelpriset nu?
Vad gör förresten en "praktisk utforskare av paranormala fenomen"?
/029
Varför blir ni så provocerade av calle555s inlägg?
Jag tycker själv att Terry Evans är mycket övertygande (jämfört med många andra medium som är med i tv) och har svårt att se bluffen men man måste väl kunna respektera ett skeptiskt förhållningssätt för det??!!!
Det är sektkänsla över vissa "Terry Evans anhängare"!!
TS inbjuder "båda sidor" till diskussion när hon skriver:
"Tycker han verkar så äkta, eller har jag fel?"
Calle555 förespråkar "har jag fel? sidan" och ifrågasätter ett fenomen som Terry Evans företräder.
Vad är problemet?
Sasserssons inlägg hade kunnat bli en intressant motvikt till de skeptiska "västvetenskapliga" teorierna men nu är jag mest irriterad på allt dravel om "ärekränkning och anmälan" Löjeväckande!!!
Sasserson skriver bl a:
"Stå på er här inne i forumet. Låt er inte luras av calle555 som döljer sig bakom ett litet alias, men gör enorma anspråk på att sitta inne med "sanningen".
På vilket sätt skiljer sig Sasserson från calle555 med att göra "enorma anspråk på att sitta inne med "sanningen" i sådana fall?
Vems sanning får lov att yttras i den här tråden??
Ska inte alla få vara med?
lishe--> Skit i han, (calle555) alltså....det är ju det han vill att uppröra.
Vi litar på vad vi själva tycker men man kan inte tvinga någon annan att tycka. Han är övertygad om sin sak....det är vad han tror...låt han tro vad han vill.
Jag själv orkar inte med att försvara vad jag tror/vet för då skulle man inte få göra annat
....så skit i det istället.
lishe:
Bra inlägg.
Tänkte ge mig in i diskussionen, men ärligt talat är det här inte ett ämne jag bryr mig jättemycket om för tillfället, eftersom jag diskusterat så mycket liknande ämnen de senaste månaderna. Precis som folk säger att de "vet" att Terry är äkta, kan jag säga att jag vet att han är fejk, och att jag aldrig skulle drömma om att stödja honom. Jag tycker att det är sorgligt att det tillåts att utnyttja folks sörjande på det viset som Terry gör, men samtidigt rör det sig om vuxna människor som väljer var de ska lägga sina pengar.
Däremot tycker jag nog att Sassersons inlägg var mer underhållande än skrämmande.
"Jag uppmanar i mitt mail till Familjelivs forumsadministration att de bör följa upp ärendet och gå till botten med det. Jag är själv mycket intresserad av att engagera Terry Evans i detta ärende. Jag känner advokater som i pro-bono syfte kan vara intresserade av att ta tag i denna typ av ärenden. "
Jag tycker att du _ska_ engagera Terry Evans _personligen_ i det här ärendet. Det skulle vara roligt att höra vad han hade att säga.