• Pippis mamma

Terry Evans

Har någon av er varit på en seans med Terry Evans och vad tyckte ni i så fall? Jag har inte varit på någon seans än men jag funderar på att gå och lyssna på honom. Tycker han verkar så äkta, eller har jag fel?

Sköt om er!

• Svar på tråden Terry Evans
  • calle555

Gossensmamma32:

Jasså? Hur ofta fungerar det då? Och exakt vad är det du kan göra?

Och vad är det för konsekvenser du talar om?

• AnneSophie

Rimligtvis så borde man ju kunna rigga filmkameror i ditt hem (=avslappnad atmosfär) och faktiskt filma dig när du mde tankens kraft förflyttar saker.
    Kan ju inte vara så svårt! Finns säkerligen många som skulle ställa upp med kameror för det vore ju onekligen fantastiskt ovanligt att få en sådan gåva på film.
    Har du funderat på att kanske maila ett produktionsbolag för TV?

• Gossensmamma32

Annesophie: Nej jag funderar inte på att maila några tv bolag. Och nej jag tänker inte ha riggade kameror i mitt hem heller.

Är ni skeptiker så är det erat problem. I dont give a damn about that right.

Ni får tro och tycka vad ni vill, men varför sabba trådar där folk byter tankar?

• Gossensmamma32

Calle555: Jag kan nog göra det mesta du inte tror på skulle jag tro. Är född med mina förmågor eller gåvan om man ska säga så i stället.

• AnneSophie

Men va? Sabba trådar?
    Nu förstår jag inte vad du menar faktiskt.

Du menar att du kan förflytta objekt med tankens kraft och det är ju otroligt spännande. Vilken gåva. Jag tänkte bara att det kunde vara kul att få det förevigat på film. Det är ju liksom inte så många som lyckas med det...av olika anledningar.
    Det är ju så poppis med det lite ockulta och övernaturliga just nu och därav mitt förslag att du skulle kunna kontakta ett tv-bolag...och kanske tom tjäna en hacka.

Tråkigt att du missuppfattade detta. Tycker att du har en rätt tråkig attityd när du påstår att man sabbar en tråd för att man kommer med förslag.

• carina p

Jag vill bara säga en sak: Att ställa upp i TV är verkligen inget man tjänar en hacka på, som Anne Sophie skriver. Jag fick inte en krona för att jag var med i Det okända. Och det skulle jag inte vilja heller. Att det sedan finns människor som INTE VILL gå ut med sina förmågor i TV, som Gossens mamma, det får du respektera.

Och sen vill jag säga något ang. Calle555. Han är verkligen inte så hemsk som många tror. Han har sin åsikt, precis som vi alla har, och har rätt till. Jag var en av de som INTE tyckte om Calle555 tidigare, men alla kan vi ändra åsikt, och det har jag verkligen gjort angående honom och hans fru, Rubygirl. De är faktiskt väldigt trevliga och medkännande människor. Att de sedan inte tror på det som jag tror på gör inte dem till sämre människor än oss andra.

Kram till alla som vill ha en eller behöver en.

Carina P

• BadSector

grabbmorsan:
    Jag tycker du ska tänka på de svältande barnen i Afrika.
    Om du visar upp dina Jedi-trick för Randi så får du en skön mille dolares som du kan skänka till Röda Korset eller Småtomtarnas Befrielsefront, och på så sätt hjälpa mängder med individer som lider.
    Detta skulle inte ta mer än ett par dagar i anspråk, och jag gissar att du har en del tid över...? Att INTE göra det är ju snudd på onskefullt!! Och du är väl ingen ond människa?

• BadSector

OT: Men... hur sabbar man en tråd där folk byter tankar genom att... byta tankar?
    Sabbar man den inte mer genom att beskylla andra för att sabba den? "Kom inte hit och förstör vårt tyckande med ditt tyckande!" Lite små-sné logik.

• Gossensmamma32

Annesophie: Jag är inte intresserad av att tjäna pengar på mina förmågor. De använder jag för att hjälpa vänner och bekanta inget annat.

Jag blir bara så jäkla irriterdae på folk som tror allt går att bevissa med simpla expriment, vilket  inte går att göra.

Jo möjligen om du distikerar hjärnan på en människa som har gåvan förstås. För det sägas att vi använder endel av hjärnan som annars inte används och det måste ju vara någon forskar som tagit reda på det så då bordde det ju finnas bevis nog.

Annsopie: Inget illa mot dig personligen alltså.

Ni andra låt mig vara tack.

• BadSector

Gossensmamma32:
    *visk*Låter dig inte vara. :)

Du lider av lite språklig förvirring.
    Att bevisa något är inte samma sak som att i detalj förklara det.

Jag kan enkelt bevisa för dig att fåglar kan flyga, genom att visa dig en fågel som flyger, och låta dig studera den så du kan utesluta fusk. Ingen av oss behöver veta om fågeln flyger pga aerodynamiska effekter i formen på dess vingar eller om en osynlig hand håller den under magen.

Förmodligen skulle en medelbegåvad mellanstadieklass kunna designa ett experiment som låter dig visa din Jedi-förflyttning av fysiska ting och samtidigt utesluter felkällor.
    Ett simpelt "expriment" alltså, som du säger.

Skulle du vara intresserad av att visa upp förmågan för någon, någonsin? Om inte annat bara för att täppa igen truten på sådana som mig?

• BadSector

OT: Jag blir bara så jäkla irriterdae på folk som tror att de kan göra saker ingen annan kan och ingen förstår dem.

• CHEVROLET

Calle555 resonerar utan att veta någonting om sådana här saker tydligen.
    Om en människa som du aldrig har träffat tidigare tex Terry Evans eller någon annan med liknande
    förmågor kan direkt tala om en massa saker som är totalt specifikt för dig,med 100 % träffsäkerhet.
    Vad ska man kalla det?
    Trodde ingenting eller hade någonsomhelst erfarenhet av detta innan jag en dag tappade bort
    en nyckelknippa med flera viktiga nycklar på.
    Företaget var förtvivlade,det skulle kosta närmare 100 000kr att byta alla lås.
    Dessutom blev en vaktfirma tvungen att patrullera medans nycklarna var borta.
    Jag ringde då utan kostnad till ett lokat "medium" och frågade om detta.
    Jag berättade inte vad jag hette eller vem jag jobbade åt,han till och med visste varför jag ringde!!!
    Han började då beskriva en plats för mig ända in i detalj,och denna beskrivning stämmde till 100%
    med min arbetsplats.
    Han beskrev vars,hur nycklarna hade hamnat där(stöld) och även vem som skulle hitta dem.
    Han kunde till och med berätta hur denne nyckelknippa såg ut?
    Till och med exact när jag hade tappat dom!
    Arbetsplatsen var här Ca 1000m2 stor och beskrivningen vars nycklarna var så otroligt precis att detta
    inte går att bortförklara.
    Vi var fyra st som hade sökt i två arbetsdagar om jag mot förmodan bara skulle ha "tappat" dom.
    Han kunde berätta detaljer om lokalen som jag inte hade lagt märke till trots att jag jobbat där i mer än 10år?
    Allting som han berättade stämmde och det var "bara" att gå och hämta nycklarna!
    Vi var endast några stycken på huvudkontoret som visste om detta överhuvudtaget
    och det finns inga som helst tvivel om vem som hjälpte mig i detta fallet!
    Utan detaljerade beskrivningar skulle förmodligen ännu inte dessa nycklar hittats!
    Tro det om ni vill----jag har varit med om det--jag vet!

• BadSector

Kan inte lämna denna del okommenterad heller, ledsen för uppdelningen i flera inlägg;
    "Jo möjligen om du distikerar hjärnan på en människa som har gåvan förstås.

För det sägas att vi använder endel av hjärnan som annars inte används och det måste ju vara någon forskar som tagit reda på det så då bordde det ju finnas bevis nog."

Oooook... börjar nerifrån;
    Att du hört "sägas" något, betyder inte att "någon forskare tagit reda på det". Jag har faktiskt ingen mer kommentar till det, saknar ord.

Till första meningen;
    Hur i heeeeela friden skall man se på en hjärna, en DÖD hjärna, vilka delar som använts? Ska de se mer slitna ut eller vad??

Ett rimligare antagande vore kanske en MRI[?] medans du flyttar runt ett bäcken Jedi-style, men det ställer du nog inte upp på?

Svar på tråden Terry Evans