Terry Evans
Har någon av er varit på en seans med Terry Evans och vad tyckte ni i så fall? Jag har inte varit på någon seans än men jag funderar på att gå och lyssna på honom. Tycker han verkar så äkta, eller har jag fel?
Sköt om er!
Har någon av er varit på en seans med Terry Evans och vad tyckte ni i så fall? Jag har inte varit på någon seans än men jag funderar på att gå och lyssna på honom. Tycker han verkar så äkta, eller har jag fel?
Sköt om er!
calle555:
Eller Randi?
erkänn nu att du är medlem
mogreta:
"erkänn nu att du är medlem"
Jag är inte medlem i JREF (www.randi.org). Jag är däremot medlem i Vetenskap och Folkbildning (www.vof.se). Jag ser inget fel i att bidra med mina pengar till en organisation som exempelvis bekämpar lurendrejare vilka parasiterar på folks sorg.
calle555: Parasiter är väl ändå folk som inte kan vara öppna för något så naturligt som att ha kontakt med andra sidan.
Bara för att du sover för det, ja just set alla kan se men vissa väljer att sova för deras innre kraft som nästan alla människor har, troligen fler av dina såkallade forskare, men dom vågar väl inte säga så mycket för att dom inte vill bli distikerade.
Och de flesta medium jag har snackat med tar oftast inte betalt av sörjande människor utan hjälper ofta till utan ett öre.
Heller tar dom inte upp någon information om personen och kan där med inte gissa sig till någonting.
Calle jag tycker din skeptisism börjar bli lite överdriven faktiskt, tror som dom flesta andra att du bara är ute efter att ställa till trubbel och osämja här under okult trådarna..
Calle: Som sagt så kan du inte gissa dig till saker som ingen annan vet om dig punkt slut..
Gossensmamma32:
"Calle: Som sagt så kan du inte gissa dig till saker som ingen annan vet om dig punkt slut."
Jodå. Mitt alter ego nostradamus555 kan:
www.familjeliv.se/Forum-5-164/m6193634.html
Calle: du kude ju inte gissa dig fram till nadda där rök ju den teorin all världens väg..
Gossensmamma...
"Parasiter är väl ändå folk som inte kan vara öppna för något så naturligt som att ha kontakt med andra sidan."
Får jag fråga varför det är så naturligt? Om det är så naturligt torde det ju inte finnas grund för tvivel, kan man tycka. Om det är så naturligt borde fler än någon enstaka kunna ta kontakt med andar, och göra det under kontrollerade former, med någon grad av reproducerbarhet?
Förresten, hur förklarar du att beteendevetare som t.ex. programledaren i Mind Control kan få fram precis lika mycket om en person som en synsk, utan att vara just synsk?
För övrigt kan man tycka att det blir ganska löjligt när allt man kan komma på för att försvara sin ståndpunkt är att kalla motståndaren för parasit och andra okvädesord. Fast å andra sidan... det finns ju inga bevis, då blir det också svårt att föra en argumentation.
Gossensmamma32:
"du kude ju inte gissa dig fram till nadda där rök ju den teorin all världens väg.."
Gjorde den verkligen det?
MansonDust: "Ser du vem som besöker mig?"
nostradamus555: "Jag vet inte vem han är men han ser ut som en rockstjärna eller något i den stilen."
MansonDust: "Mjaee.."
nostradamus555: "Det är så han visar sig för mig i alla fall. Han säger att du inte kunde gjort något för att förhindra hans bortgång."
MansonDust: "Han tog en överdos. Han trodde nog att han var en rockstjärna. Spelade mycket bas osv. Han var punkare."
Jag tycker att nostradamus555 lyckades ganska bra faktiskt, i alla fall om man jämför med vad professor Gary Schwartz (ni vet, han som tror på medium) räknar som en träff när han testar den från serien "Medium" väkända Allison DuBois:
'Schwartz first put Dubois through a direct, informal reading on himself. A beloved mentor of his had just died, but he told her nothing about that woman. Among other things, Dubois told Schwartz "the deceased was telling me that I must share the following - I don't walk alone," a seemingly innocuous piece of information, but critical to him. "My friend had been confined to a wheelchair in her last years - there is no way Allison could have known that," he said.'
"Varied readings on Arizona Psychic", Arizona Daily Star, January 17 2005
www.azstarnet.com/dailystar/relatedarticles/57187.php
Calle ja det gjorde den. Och du pratear ju mest runt dig själv nu mer tycker jag.......
Har varir o lyssnat på honom. Helt otrolig människa. Ni som får chansen gå o lyssna på honom!!
Lycka till!!