Vad är det för är fel på mitt hår!!????
Jag har fått ett problem jag inte blir av med. Mitt hår är konstant fett nu också direkt efter tvätt!
I mitt fall vet jag att detta INTE beror på att jag tvättar för ofta som jag vet att de flesta förmodligen tänker tipsa med. Det började med att det bara blev fett snabbare än vanligt. Jag tvättar håret var 3:e dag och har alltid gjort. Nu är det fett direkt efter tvätt, alltså jag fönar det och håret är helt stelt i övre delen av hårbotten och fingrarna blir flottiga och kladdiga lite som klister.
Jag har nu testat ALLT! Jag har under en månads tid bara tvättat håret en gång i veckan i hopp om att det skulle göra det bättre men det har inte gett något resultat alls. Jag har testat att schamponera med grumme tvättsåpa och även en gång med yes diskmedel det hjälper för stunden men efter någon dag är det lika flottigt igen. Jag skulle hellre säga att min hårbotten är "kladdig" än just flottig. Drar jag fingrarna genom håret så stannar det kvar i den "positionen" och då kan jag knappt behälla en hårsnodd i vanliga fall då det är så glatt. Jag har alltid använt frisörschampo och använder just nu Loreal absolute repair serien. Jag vet inte vad det är för fel mitt hår men jag står inte ut längre!!!???
Folk runt omkringa har tillochmed börjat kommentera och fråga vad som har hänt med mitt hår och "när ska du tvätta håret" Jag har verkligen testat ALLT och jag måste nu ha hårband varje dag och äcklas av mitt hår!!
Alla tips är välkomna, vad kan det vara för fel?!