• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • Magdalena82
    Gulletuss skrev 2013-02-26 19:09:10 följande:
    Kaffetermosen står redo på diskbänken! Sen ska jag ta med frukt också. Gott att du körde en hård runda! Jag känner det som en liten seger varje gång jag kommer ut! 

Gulletuss skrev 2013-02-26 19:09:10 följande:
    Kaffetermosen står redo på diskbänken! Sen ska jag ta med frukt också. Gott att du körde en hård runda! Jag känner det som en liten seger varje gång jag kommer ut! 

Ha det så bra i bilen idag gulletuss, hoppas resan går bra!!!
  • Scruffy

Vad mycket ni skrivit igår.

ja utelunchen blev inte den bästa dä det var Asiatisk mat, sedan gjorde jag nog ett felval.
    Jag började med en salladstallrik för att ge mättnadskänsla. 
    Jag tog biff med grönsaker och nudlar och åt biffen, grönsakerna och lite lite nudlar.
    Alla andra var såser med kokosmjölk. 

Men vad uppblåst jag kände mig resten av dagen.
    En vecka till vägning så jag tror inte att det ska inverka så mycket. 

Simmade 1 km på kvällen i så raskt tempo jag kunde.
    Ska bli riktigt skönt att kunna äta min vanliga VV mat idag.    

• iwannarock

Finns det vv bars att köpa i affären? På fredag ska jag sitta i bilen i ca 6 timmar brukar alltid bli en korv på nån mack men nu får det bli frukt o kanske nåt "sött" OM ni köper vv godis hur mycket är ok att äta?

• Magdalena82
    Scruffy skrev 2013-02-27 07:52:54 följande:
    Vad mycket ni skrivit igår. ja utelunchen blev inte den bästa dä det var Asiatisk mat, sedan gjorde jag nog ett felval. Jag började med en salladstallrik för att ge mättnadskänsla.  Jag tog biff med grönsaker och nudlar och åt biffen, grönsakerna och lite lite nudlar. Alla andra var såser med kokosmjölk.  Men vad uppblåst jag kände mig resten av dagen. En vecka till vägning så jag tror inte att det ska inverka så mycket.  Simmade 1 km på kvällen i så raskt tempo jag kunde. Ska bli riktigt skönt att kunna äta min vanliga VV mat idag.    

Scruffy skrev 2013-02-27 07:52:54 följande:
    Vad mycket ni skrivit igår. ja utelunchen blev inte den bästa dä det var Asiatisk mat, sedan gjorde jag nog ett felval. Jag började med en salladstallrik för att ge mättnadskänsla.  Jag tog biff med grönsaker och nudlar och åt biffen, grönsakerna och lite lite nudlar. Alla andra var såser med kokosmjölk.  Men vad uppblåst jag kände mig resten av dagen. En vecka till vägning så jag tror inte att det ska inverka så mycket.  Simmade 1 km på kvällen i så raskt tempo jag kunde. Ska bli riktigt skönt att kunna äta min vanliga VV mat idag.    

Man kan ju inte göra så mkt mer än sitt bästa och ibland får man bara stå ut med att välja mellan pest och kolera. Huvudsaken är ju att man är medveten om vad man gör och försöker göra nåt åt det :) bra där med simningen!
  • Gulletuss
    iwannarock skrev 2013-02-27 12:28:50 följande:
    Finns det vv bars att köpa i affären? På fredag ska jag sitta i bilen i ca 6 timmar brukar alltid bli en korv på nån mack men nu får det bli frukt o kanske nåt "sött" OM ni köper vv godis hur mycket är ok att äta?

Jag har inte sett några bars på affären. Men det finns ju olika smågodis i påsar. Och på dem står det hur mycket de är värda, t.ex 7st bitar = 1 pp. Det blev ca 11 timmar i bilen idag. Jag har överskridit dagsbudgeten, men det får gå på veckobonusen. Jag ska försöka komma ut på en promenad i morgon. Kan vara lite svårt att komma loss ibland när man är på besök hos andra. Men det löser sig nog. Nu är jag trött som en gök. Vi klev upp vid 4 i morse! Zzzzzzzzz.....
  • Gulletuss

Heja mig! Jag tog mig ut på en gåggingrunda idag! Jag ger mig själv en klapp på min svettiga rygg, för jag har blivit mycket bättre på att inte lyssna på mitt lata jag som alltid har en ursäkt att slippa undan allt som är ansträngande. Kram på er alla goda kämpar!

• Magdalena82
    Gulletuss skrev 2013-02-28 11:08:49 följande:
    Heja mig! Jag tog mig ut på en gåggingrunda idag! Jag ger mig själv en klapp på min svettiga rygg, för jag har blivit mycket bättre på att inte lyssna på mitt lata jag som alltid har en ursäkt att slippa undan allt som är ansträngande. Kram på er alla goda kämpar!

Gulletuss skrev 2013-02-28 11:08:49 följande:

Bra där, för visst är du på lite "semester"? Bra kämpat! Även jag har varit ute en sväng idag med dubbelvagnen trots grym träningsvärk sen igår, varje steg räknas hehe. Vägning imorgon, är glad om jag stått still med tanke på allt firande denna vecka!
  • Kitty12

Grymma ni e! :) Själv har jag kommit ut på en liten promenad idag, wow äntligen! Känns så segt med maten just nu den tiden i månaden :( o gick upp 1 kg bara ;ver natten, jag vet ska inte v'ga mig sa ofta men det dar e v'l bara v'tska. Pepp pepp, ska inte ta nagra bonuspoang.....

• M C Catta
    Magdalena82 skrev 2013-02-27 07:07:50 följande:
    Det måste man också få göra lite då och då :) men solen sken så gott här på västkusten idag så då tänkte jag att jag passar på. Förhoppningsvis ger det lite energi också att få lite solljus. Jag vet inte exakt hur långt jag gick, var ute prick en timme i hyfsat kuperad stadsmiljö. Men det var bra att du frågade, för det inspirerade mig att skaffa Nikes app till iPhone - så nu kommer jag att veta mer exakt när jag tar min nästa runda :)

Ja, det är väldigt kul att se hur långt man går. Jag kör Runmeter och Endomondo iPhonen.

Idag har jag provat något helt nytt. Jag åkte långfärdsskridskor för första gången i mitt liv. Kul och riktigt jobbigt men åååååå så svårt det var! Vi var ute på en blänkande mälaris i två och en halv timme och hann med en lunch på det. Efter det tog jag en skidtur på trekvart så idag har det tickat på fint i aktivitetspp :) Klapp på axeln.

Dagen avslutades med en sushimiddag men en god vän så den här dagen har varit helt perfekt. Hur har ni haft det?
Svar på tråden Några fler viktväktare?