• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • Scruffy

Gick igår på en 45 minuters stavpromenad. Är nu grymt trött armarna och resten av kroppen för den delen också.

Ikväll tänkter jag bara ta en 30 minuters promenad i lite lugnare tempo för lite återhämtning.

Det blir hemgjord VV Pizza och ett glas röd vin till det.
    Då överskrider jag min dagliga points budget med 2 points, men det får väl gå på vecko bonusen.    

• Scruffy

I helgen ska jag försöka llaga lite mat. Hittade några bra recept som ska gå och frysa in så jag gör fyra portioner av varje.

Porvade igår VV champinjonsoppa på burk, med en rostad fullkornsmacka till. 
    Den var faktiskt godareän jag trodde. Har ni provat VV soppsortiment? Vilka är dem bästa och dem sämsta?   

• Fidelis ad urnam
    Scruffy skrev 2013-03-01 08:27:01 följande:
    I helgen ska jag försöka llaga lite mat. Hittade några bra recept som ska gå och frysa in så jag gör fyra portioner av varje.

Porvade igår VV champinjonsoppa på burk, med en rostad fullkornsmacka till. 
    Den var faktiskt godareän jag trodde. Har ni provat VV soppsortiment? Vilka är dem bästa och dem sämsta?   
    jag älskar deras champinjonsoppa! 

här blev det -0,9 kg denna vecka  
  • Mizzan69

Jag gillar deras heta nudelsoppa med kyckling, 3pp...
    Kämpar som sjutton med mitt sockerberoende!! Men det går, 2 veckor nu utan en endaste godisbit!! Blir en del frukt, men jag försöker att inte äta mer än 3 frukter per dag.
    Idag är det fredag så då blir det lite vin på veckobonusen!

• Magdalena82
    Mizzan69 skrev 2013-03-01 09:16:05 följande:
    Jag gillar deras heta nudelsoppa med kyckling, 3pp... Kämpar som sjutton med mitt sockerberoende!! Men det går, 2 veckor nu utan en endaste godisbit!! Blir en del frukt, men jag försöker att inte äta mer än 3 frukter per dag. Idag är det fredag så då blir det lite vin på veckobonusen!

Mizzan69 skrev 2013-03-01 09:16:05 följande:
    Jag gillar deras heta nudelsoppa med kyckling, 3pp... Kämpar som sjutton med mitt sockerberoende!! Men det går, 2 veckor nu utan en endaste godisbit!! Blir en del frukt, men jag försöker att inte äta mer än 3 frukter per dag. Idag är det fredag så då blir det lite vin på veckobonusen!

Om du har problem med sockersug så googla på lchq, fungerar bra i kombi med vv. Rekommenderar inte vvs produkter på det stora hela då de innehåller sjukt mkt socker för det mesta :/
  • Scruffy
    Magdalena82 skrev 2013-03-01 13:42:12 följande:
    Mitt svar hamnade ju fel, scruffy det var ju till dig det jag skrev om vvs produkter!

Ska läsa lite nogrannare på innehålls förteckningen i fortsättninge
    Nu tror jag inte det är någon större fara om man inte äter dem för ofta.
    Igår var första gången på 1 månad som jag åt en burk soppa.

Tycker ändå det är smidigt för har man barn, jobb och annat är det inte alltid man orkar/hinner fixa någonting
    och då känns det skönt med något färdigt att bara kunna värma.      
  • Linn77
    Fidelis ad urnam skrev 2013-03-01 09:07:15 följande:
    jag älskar deras champinjonsoppa! 

här blev det -0,9 kg denna vecka  
    Woho!
    Grattis till ett sånt bra resultat!
  • Fidelis ad urnam
    Linn77 skrev 2013-03-01 20:47:47 följande:
    Woho!
    Grattis till ett sånt bra resultat!
    Tack tack
  • Linn77
    Scruffy skrev 2013-03-01 08:25:02 följande:

Gick igår på en 45 minuters stavpromenad. Är nu grymt trött armarna och resten av kroppen för den delen också.

Ikväll tänkter jag bara ta en 30 minuters promenad i lite lugnare tempo för lite återhämtning.

Det blir hemgjord VV Pizza och ett glas röd vin till det.
    Då överskrider jag min dagliga points budget med 2 points, men det får väl gå på vecko bonusen.    

Stavgång är så himla skönt! Man känner verkligen att hela kroppen får arbeta.
    Jag försöker hålla min motivation upp genom att använda stegräknare så att jag får ihop minst 10 000 steg varje dag.
Svar på tråden Några fler viktväktare?