• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • Fru Blomdahl

började i måndags att äta mina 20 points och en timmes promenad om dagen, igår ösregnade det så blev ingen promenad så idag tog vi en två timmars promenad istället:) måste man äta sina 20 points om dagen?

• Linlun

Det går sådär för mig jag äter rätt men har tappat lite motivation men hoppas på minus imorgon :). Ni verkar så duktiga så jag ska kämpa på !

• GladaFrun

Blomdahl - har du ett gammalt program? Det heter Propoints nu och du bör äta 26 om dagen för att få i dig alla näringsämnen.

Jag har också lite motivationsproblem, vi har semester och det blir lätt lite extra vin, glass, kakor mm...

Men började använda checklistan i appen idag igen. Och en halvtimmes prommis nyss.

• Mollan77

Oj, vilken aktivitet här inne! Kul!
    Vägningsdags imorgon... Spännande att se om jag lyckats gå ner trots att jag äter för lite. Jag jag fortfarande svårt att hinna få i mig alla poäng. Jag går en kort promenad varje dag och siktar på att öka upp det mer och mer allt eftersom kroppen orkar och håller.
    Nu är det dags för middag :)

• Luckiest

Kul att se att du fortfarande är med Mollan!

Ja, jag håller med! Jag tycker det är kämpigt nu med alla middagsbjudningar och godsaker som serveras överallt. Och så verkar vågen stå still i veckan så jag tycker det känns motigt men jag håller mig iaf till mina points.

Man måste bara fokusera på målbilden!

Kämpa på tjejer!

• happy 78

I morgon är det dags att vägas. Har skött mig exemplariskt de första 7 veckorna men denna har jag inte riktigt orkat räkna så jag hoppas att jag inte gått upp... Men jag kommer köra på igen.. Det va lite svårt med både födelsedag och midsommar denna vecka...

• mli01

jag hoppas på att hitta orken nånstans.. har mina galma saker som ja tänkte gå efter...

ni är super duktiga alla som orkar...... =)

• Mollan77

Ett litet tips för att "lura" hjärnan; istället för att tänka på allt som man inte ska/inte får äta så ska du tänka på vad du ska äta istället. Tänker man att man inte får äta t.ex. choklad så hör inte din hjärna ordet inte utan tänker bara på choklad :)
    Fungerar faktiskt bättre än man tror. Tänk på att du ska äta en god fruktsallad som mellanmål för att lyxa till det i tv-soffan t.ex...

Ett annat tips för att klara sig undan fallgropar;
    När man känner att man har varit duktig så brukar man ibland vilja unna sig något gott. Säg att du har ätit bra hela veckan och tränat. Sen kommer helgen och då trillar man dit för att man ursäktar lite choklad eller vad det nu kan vara med att man varit så duktig hela veckan.
    Om vi istället säger att du har promenerat från Haparanda till Ystad. När du nästan är framme så säger du till dig själv: "Nu har jag varit så duktig så som belöning kan väl någon skjutsa mig till Växjö så jag kan promenera sista biten igen".

Då inser man att det inte är värt det :)

Kram på er alla duktiga kämpar!!

• happy 78
    Mollan77 skrev 2012-06-27 23:07:04 följande:
    Ett litet tips för att "lura" hjärnan; istället för att tänka på allt som man inte ska/inte får äta så ska du tänka på vad du ska äta istället. Tänker man att man inte får äta t.ex. choklad så hör inte din hjärna ordet inte utan tänker bara på choklad :) Fungerar faktiskt bättre än man tror. Tänk på att du ska äta en god fruktsallad som mellanmål för att lyxa till det i tv-soffan t.ex... Ett annat tips för att klara sig undan fallgropar; När man känner att man har varit duktig så brukar man ibland vilja unna sig något gott. Säg att du har ätit bra hela veckan och tränat. Sen kommer helgen och då trillar man dit för att man ursäktar lite choklad eller vad det nu kan vara med att man varit så duktig hela veckan. Om vi istället säger att du har promenerat från Haparanda till Ystad. När du nästan är framme så säger du till dig själv: "Nu har jag varit så duktig så som belöning kan väl någon skjutsa mig till Växjö så jag kan promenera sista biten igen". Då inser man att det inte är värt det :) Kram på er alla duktiga kämpar!!

Bra tips men det som är så bra med vv är att man kan unna sig lite choklad eller liknande bara man gör det inom sina ramar. Visst man kanske går ner mer/ fortare om man inte använder veckobonusen men för min del skulle det nog göra att jag tröttnade fortare.. Men det där med att tänka vad man får äta ska jag försöka med! Låter vettigt
  • happy 78
    Mollan77 skrev 2012-06-27 18:29:36 följande:
    Oj, vilken aktivitet här inne! Kul! Vägningsdags imorgon... Spännande att se om jag lyckats gå ner trots att jag äter för lite. Jag jag fortfarande svårt att hinna få i mig alla poäng. Jag går en kort promenad varje dag och siktar på att öka upp det mer och mer allt eftersom kroppen orkar och håller. Nu är det dags för middag :)

Hur många points har du per dag?
Svar på tråden Några fler viktväktare?