• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • GladaFrun

Grattis till en fin start Dundermamman!!!!

• GladaFrun

-0,9 kg idag, skönt

0,8 kvar till att vara på målvikten igen, men vi ska semestra med goda vänner ett par dagar nu så den här veckans ambition får nog vara att stå stilla... tänker njuta måttligt av mat och vin.

• Dundermamman
    Luckiest skrev 2012-07-03 07:54:47 följande:
    Men jag som tänkt baka en fillimpa i flera dagar nu, hur många pp är det?

Jag la in alla ingredienser på receptskaparen, delade med antal skivor jag får ut och det blev 2 ProPoints per skiva!
    Kanongott, saftigt och nyttigt bröd

Grattis till dig GladaFrun   Skrattande

Tack för grattis-peppen, dock vet jag att ingen sån här vecka kommer att komma igen   
    *Om man söker efter regnbågen får man faktiskt stå ut med lite regn*
  • Linlun

Glada frun och Dundermamma : vilka toppen resultat! Bra jobbat :)

S
  • jajja

Nä det känns som om det är tack och hej för mig! Jag gör allt fel, fattar inte pp, läser om och om igen men jag verkar inte förstå. Dessutom tål jag inte mjölk och det gör det knepigt tycker jag.
    Får försöka på annat vis eller jag vet inte längre. Tårarna rullar och det känns värdelöst!
    Livet kanske känns bättre i eftermiddag när jag inte har fullt så ont i ryggen.

Hur som helst super grattis till er duktiga, duktiga tjejer. Ni kommer bli så fina!!!! Fortsätt som ni gör!!! GRATTIS!

• GladaFrun

Jajja, ge inte upp! Hur mkt har du gått ner hittills?

• jajja

Jag har fått ner 3 kg sedan 1/5 nu går jag upp sen går kg ner men inget mer.

• lillamillan
    jajja skrev 2012-07-03 09:23:38 följande:
    Nä det känns som om det är tack och hej för mig! Jag gör allt fel, fattar inte pp, läser om och om igen men jag verkar inte förstå. Dessutom tål jag inte mjölk och det gör det knepigt tycker jag.
    Får försöka på annat vis eller jag vet inte längre. Tårarna rullar och det känns värdelöst!
    Livet kanske känns bättre i eftermiddag när jag inte har fullt så ont i ryggen.

Hur som helst super grattis till er duktiga, duktiga tjejer. Ni kommer bli så fina!!!! Fortsätt som ni gör!!! GRATTIS!

Men det e inte så svårt med pp. Du väger kasslern och kollar i listan hur mycket pp den är värd. Sen tar du oljan, mäter upp den och tittar sen i listan hur mycket pp den e värd. Så gör man med allt och plussar ihop allt. Vissa saker är 0p och vissa är mycket p. Man kan laga vilken mat som hellst och göra om de måltiderna till points. Själv är jag inte så förtjust i mjölk så jag brukar inte använda den till mer än kaffet. Ibland i mat oxå men då kan du ju göra annan mat, eller välja laktosfri mat (om det nu är laktos du inte tål).

Ge inte upp! Själv hade jag en vecka med  0kg i nedgång förra veckan och denna veckan enbart -0,4kg fast jag hållt pointsen. Det varierar kraftigt
Svar på tråden Några fler viktväktare?