• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • GladaFrun

Hej tjejer,

jag är Viktväktare och nådde min målvikt för 1 år sen, men hänger gärna på och peppar er och får egen  motivation till att stanna på målvikten!

Jag gick ner 17 kg på 6 månader. Har gått på Viktväktarna många, många gånger och har varit på målvikt en gång tidigare.

Idag var jag +1,8 kg, får fylla i checklistan för att gå ner igen. Har unnat mig lite extra gott de senaste veckorna, märks direkt på vågen. 

~*~♥~*~ mamma till fyra vackra mirakel ~*~♥~*~
  • Luckiest

Vad roligt och peppande med en i tråden som faktiskt redan nått sitt mål!

Tips och knep, om det nu finns några, är hjärtligt välkomna! ;)

• jajja

För mig slutade dagen med 31 pp istället för 26. Det får jag nog vara nöjd med. Känner mig dock super svullen över mage och lår. Tyvärr pekar nog vågen upp igen . Återstår att se.

Gladafrun: tack för stödet

• GladaFrun

Tack för välkomnandena Solig

Det viktigaste för mig är att hålla koll - att fylla i checklistan. Jag har appen för iphone och tycker den är superbra. Erkänner dock att jag inte använder den hela tiden, men när jag passerat målvikten som nu så går jag fortare ner igen när jag har koll på mina PP.

Går ni på möten eller är onlinemedlemmar, eller kör själva? Jag hörde statistik från VV att de som går på möten + använder onlineverktygen har 50 % bättre viktminskning än dem som bara gör det ena.

Den största förändringen vi har gjort är att vi försöker planera veckans matsedel och hålla oss till den. Och vi försöker testa nåt nytt VV-recept varje vecka. Förut åt vi mest pannkakor, pizza och pasta... Tungan ute 

Nu ligger jag i soffan och äter lite choklad - blir nya tag m checklistan på måndag...

~*~♥~*~ mamma till fyra fina ~*~♥~*~
  • jajja

Använder oxå appen mycket, saknar dock att man inte kommer åt forum. Man får liksom inget gensvar.
    Usch behöver mycket pepp nu, det känns trögt och svårt. Känns ganska hopplöst. Första månaden gick jag ner 3 kg men nu är det stopp, händer noll på vågen. Jag går massor, hinkar vatten och vräker i mig frukt och grönt men NEJ, stilla står vågen eller så går det upp.
    Får förbli en FET val.

• Luckiest

Näädu jajja, det ska du inte!

Försök med något nytt?
    Har du provat att tex inte promenera så mycket som du gör?
    Man borde ju gå ner i vikt av att promenera men som jag sa att nu i våras började jag gå 5 mil i veckan i rask takt och hålla igen på maten och bara äta sötsaker på lördagar. Jag promenerade alltså sammanlagt 20 mil under maj månad och vet du vad? Jag gick inte ned ett ENDASTE jävla gram, tack för den liksom.

Jag vet inte vad det var som gjorde att det inte fungerade men det kanske blir så att i fall man chockar kroppen och börja motionera mycket i kombination med minskat matintag så kanske kroppen spar på fettet för att den tror att det kan bli svälttider innan den ställt in sig? Eller nåt?! Nämen jag vet inte om det är så men kanske!

Snart ny vecka och nya tag! Kämpa på nu!

• happy 78
    jajja skrev 2012-06-23 22:54:53 följande:
    Använder oxå appen mycket, saknar dock att man inte kommer åt forum. Man får liksom inget gensvar. Usch behöver mycket pepp nu, det känns trögt och svårt. Känns ganska hopplöst. Första månaden gick jag ner 3 kg men nu är det stopp, händer noll på vågen. Jag går massor, hinkar vatten och vräker i mig frukt och grönt men NEJ, stilla står vågen eller så går det upp. Får förbli en FET val.

Du kanske äter för mkt frukt. Visserligen är det 0 points men när jag frågade en konsulent om det så sa hon att 5 frukter om dan är helt ok.. Att det kan bli för mkt speciellt om man äter en klase bananer. Apelsiner som pressas till juice kostar points också.
  • happy 78

Känner mig nöjd efter födelsedag och midsommar. Gjorde så att jag struntade i att räkna på midsommar och skärper mig extra bra resten av dagarna. Men jag drack bara en liten cola, en bacardi, åt 2 skivor bröd och liten bit tårta å västerbottenpaj. Allt annat va bra mat. Så det känns jättebra. Tror knappast jag brände hela veckobonusen på detta men ska försöka hålla mig till mina 26 om dan nu tills nästa vägning på torsdag.

• Fru Blomdahl

hej, sambon hade böcker han fått av sin mamma så tänker inte skriva in mig utan köra mitt eget race här hemma..
    fick barn för två månader sen så lite kilon som ska väck nu, tacksam för peppning.. kommer köra stenhårt en månad framåt då vi gifter oss om en månad :)

William - 07 och Emil - 12 <3<3<3
Svar på tråden Några fler viktväktare?