• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • Zandrha

Gladafrun

Jag har faktiskt inte kollat. Tack för tipset!

• Mollan77

Happy 78: jag äter aldrig min veckobonus. Jag behövde inte ens den på midsommar. Jag äter frukost lunch och middag samt två mellanmål. Till frukost äter jag oftast lättfil och special k. Ibland en knäckemacka också med keso och skinka eller kalkon och gurka (om jag orkar). Till lunch och middag äter jag det resten av familjen äter, men skippar oftast (eller tar mindre av) ris, pasta osv. Äter mycket sallad till istället. Till mellanmål brukar jag ta frukt eller knäckemackor med keso och pålägg. Jag är nästan aldrig sugen på något sött numera. Jag var en riktig gottegris innan. Sötsakerna är nog den största anledningen till min övervikt. Men som sagt; Sötsuget är nästan helt borta och det lilla som finns kvar är lätt att hantera. Blir jag gottesugen så tar jag en cola light :)

• happy 78

Mollan- hur länge har du ätit enligt vv? Du verkar äta väldigt bra. Imponerad

• Luckiest

Vad härligt Mollan att slippa sötsuget!

Jag har vägningsdag i dag och har inte gått ner ett gram, fan vilken besvikelse!

• lillamillan
    Mollan77 skrev 2012-06-29 06:23:35 följande:
    Happy 78: jag äter aldrig min veckobonus. Jag behövde inte ens den på midsommar. Jag äter frukost lunch och middag samt två mellanmål. Till frukost äter jag oftast lättfil och special k. Ibland en knäckemacka också med keso och skinka eller kalkon och gurka (om jag orkar). Till lunch och middag äter jag det resten av familjen äter, men skippar oftast (eller tar mindre av) ris, pasta osv. Äter mycket sallad till istället. Till mellanmål brukar jag ta frukt eller knäckemackor med keso och pålägg. Jag är nästan aldrig sugen på något sött numera. Jag var en riktig gottegris innan. Sötsakerna är nog den största anledningen till min övervikt. Men som sagt; Sötsuget är nästan helt borta och det lilla som finns kvar är lätt att hantera. Blir jag gottesugen så tar jag en cola light :)

Jag äter ungefär som dig, fast inte keso då. Brukar laga viktväktarrecept dock till middag och lunch. Och jag kommer jämt upp i mina points, 26-28, varje dag. Undrar nu om du äter väldigt mycket 0p saker för att bli mätt?
  • Linlun

Nej ni jag är riktigt omotiverad ! Går inte upp i vikt utan står nog ganska still men känner ingen motivation alls! Vad gör

Ni när ni tappar suget att alltid räkna poäng ? Förlåt för ett negativt inlägg

Men blä vad tråkigt jag tycker det är just nu !

• lillamillan
    Linlun skrev 2012-06-29 18:01:16 följande:
    Nej ni jag är riktigt omotiverad ! Går inte upp i vikt utan står nog ganska still men känner ingen motivation alls! Vad gör
    Ni när ni tappar suget att alltid räkna poäng ? Förlåt för ett negativt inlägg
    Men blä vad tråkigt jag tycker det är just nu !

Jag har haft sådana perioder ibland oxå. Senaste varade dock aldeles förlänge och resulterade i +15kg. Men det är sådant man får ta. Man måste få leva oxå, inte bara vara slav under pointsräkning. Men visst, det är ju skönare att gå ner i vikt än att gå upp.

Såg att man nu kan ta mättande dag och bara äta saker med mättnadsfaktor, kanske något att prova? 
  • Mollan77

För att lyckas måste iaf jag vara en slav under pointsräkning...
    Jag har lyckats två ggr innan. Så detta är tredje gången jag kör med vv.
    Äter väl lagom mycket frukt och grönt tycker jag. Grönsaker varje måltid, utom till frukost ibland. Frukt två ggr/dag.

Hur länge har du stått still linlun?

När jag tappar suget att räkna poäng brukar jag pressa mig till att träna lite extra eller kämpa lite extra med maten. Då brukar det synas lite på vågen och då kommer min motivation tillbaka. Ett annat sätt är kanske att gå på möten regelbundet. Nu har jag inte gått på möten innan denna omgång med vv, men jag tror att man känner sig lite mer motiverad om man vet att man ska väga sig på ett möte.

• Linlun

Lillamillan : tack för smarta ord :) ja jag kanske får läsa in mig på det. Jag ska även ge mig ut i spåret i helgen då känns det nog lite bättre. Kan man inte skylla lite på vädret varför man är lite omotiverad ;)?

• Linlun

Lillamillan : tack för smarta ord :) ja jag kanske får läsa in mig på det. Jag ska även ge mig ut i spåret i helgen då känns det nog lite bättre. Kan man inte skylla lite på vädret varför man är lite omotiverad ;)?

Svar på tråden Några fler viktväktare?