• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • Linlun

Jajja: ngn har säkert redan gett detta tios men strunta i att väga dig. Börja mät istället vågen kan vara riktigt missvisande. Förut innan min andra graviditet gick jag ner 30 kg på 8 månader vägde mig två gånger men varannan vecka tog kag kort och mätte riktigt roligt :)

• GladaFrun

Bra tips Linlun!

Det är också viktigt att inte jämföra sig med andra (bara bli inspirerad av framgångar) för alla har olika förutsättningar och det tar olika lång tid, men alla kan. När det tar tid är chansen också större att behålla målvikten sen.

• The Ultimate Grizzy

Här är det inte heller mycket till "rasande". Ja, i vikt då alltså, jag kan mycket väl bli "rasande" på vågen ibland!  Demon 

Jag är lite till åren kommen, och det känns som om det här är "sista tåget", för klimakteriet är bara några år borta, och sedan blir det verkligen svårt att rasa i vikt, har jag hört. Har massvis med kilon att gå ner, så detta är ett tvåårsprojekt för mig, minst.

• Linlun

Belönar ni er själva när ni klarat ett delmål ? Jag funderar på om jag ska sätta upp ngn belöning. Jag älskar att handla kläder och skor så kanske ska skriva ner vad jag får handla när jag klarat ett mål.. Eller har ni ngt annat bra förslag på ngt som gör så man hÅller motivationen uppe ? :)

• GladaFrun

Belöningar är superviktiga ð???

Jag hade en kompis som alltid köpte en liten påse godis varje gång hon fick guldstjärna (3 kg), hihi.

Jag belönade mig mest med shopping under min viktresa - kläder, parfym, nagellack...

• Luckiest

Ang. Belöningar så belönar jag mig med sånt jag gillar! Kläder, smycken, hår och hudvård o.s.v.

För varje delmål köper jag mig något fint!
    Det sporrar tycker jag!

• Linlun

Hm ja jag får då skärpa till mig lite för nu tänker jag att jag ska få i belöning men köper det sen ändå :/ men nu vill jag ha ett par swedish hasbeens så kanske ska säga det som belöning vid nästa mål ? Får jobba på lite nu !!!

• Frun

Hej! Nu är det dags för mig att ta tag i vikten med vv, den enda metod som jag tror passar mig. En liten fråga till er, hittade några gamla vv saker när jag gick på vägning ett par ggr, då hette programmet nya propoints, är det samma idag? Vet inte om lappen jag hittade med antal points stämmer, jag skulle äta 29 / dag samt veckobonus på 42, verkar rent rimligt för en som är 166 cm lång och väger runt 75?

• Linlun

Frun: ja desto fler vi är desto roligare :). Det borde vara rätt , låter rimligt. Hoppas ngn annan kan ge bättre svar ...

Svar på tråden Några fler viktväktare?