• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • jajja

Jag väger mat och håller på men det verkar inte fungera. Alla verkar rasa i vikt men inte jag. Jag går mycket och jag äter mycket grönsaker. Använder sällan vecko pp men nä då inget hjälper.
    När alla andra fikar så dricker jag svart kaffe.
    Det börjar tära på självförtroendet, jag klarar inte av detta. Står på läkemedel som ger viktippgång som biverkan, därför går jag som en besatt nu, har i snitt 25 pp motion varje vecka men nej jag blir bara fetare känna det som.

Förlåt jag verkligen drar ner stämningen.

• lillamillan
    jajja skrev 2012-07-03 11:08:32 följande:
    Jag väger mat och håller på men det verkar inte fungera. Alla verkar rasa i vikt men inte jag. Jag går mycket och jag äter mycket grönsaker. Använder sällan vecko pp men nä då inget hjälper.
    När alla andra fikar så dricker jag svart kaffe.
    Det börjar tära på självförtroendet, jag klarar inte av detta. Står på läkemedel som ger viktippgång som biverkan, därför går jag som en besatt nu, har i snitt 25 pp motion varje vecka men nej jag blir bara fetare känna det som.

Förlåt jag verkligen drar ner stämningen.
    Förstår hur du känner dig, å det är inte någon höjdare. Förr om åren rasade jag i vikt när jag bestämde mig för att dra ner, men nu så går det sååå segt, men för min del har det bara med åldern att göra tror jag. Är inte 25 längre.
  • Linlun

Jajja: ge inte upp, häng kvar här och försök lite till det vänder. Jag upplever det också som att alla rasar förutom jag, men det går nog i perioder snart är det vår tur :) du som verkar vara så duktig det kommer ge resultat !

• GladaFrun

Var snäll mot dig själv! Du äter medicin som ger viktippgång, då är du ju superduktig som lyckas hålla vikten istället! Resultaten kommer säkert om du inte ger upp.

Alla har vi tankar på att ge upp ibland. Läs på om kostprogrammet igen och läs lite framgångshistorier på VVs hemsida, det kan ge lite motivation att hålla i

• jajja
    jo jag ska kika på det, behöver ett jätte skopa med motivation just nu... Stor som Globen eller så.
    Tack för stöttande ord, ska försöka kämpa en stund till...
  • Dundermamman
    jajja: Självklart ska du hänga kvar... jag tycker själv det är svårt med alla ProPoints men övning ger färdighet!
    Måste vara jobbigt när man äter medicin som man vet ger viktuppgång, då jobbar man verkligen i motvind.
    Du får se det som en vinst att du kan stå kvar på ungefär samma ställe och för att slippa gå upp mer kanske du behöver fortsätta räkna och väga maten. Jag tror att det lossar tids nog och din envishet vinner över medicinens biverkningar.

Jag har varit sjukskriven sedan i februari  och ätit olika mediciner, vet inte om det var de som gjorde att jag gick upp mer efter att har legat på samma vikt i nåt år... antagligen var det väl all vila tillsammans med gofika som gjort att jag plötsligt ökade nästan 7 kg på 5 månader. Deprimerande är det iaf och när man mår dåligt orkar man inte ta tag i problemet. Men nu mår jag bättre och känner mig stark trots ständig huvudvärk och stelhet i axelpartiet.

Nu tittar vi framåt och lägger det gamla bakom oss! 
    *Om man söker efter regnbågen får man faktiskt stå ut med lite regn*
  • Dundermamman

Tack Linlun {#emotions_dlg.flower}

*Om man söker efter regnbågen får man faktiskt stå ut med lite regn*
  • Zandrha

Jajja
    Jag rasar inte heller i vikt pga sjukdom, inte pga mediciner. Min ämnesomsättning är för låg så oavsett hur "duktig" jag är så går jag inte ner lika mycket som andra.

Du o jag kan gå ner i lagom takt tillsammans. :)

Svar på tråden Några fler viktväktare?