• Anonym (känslig)

BH-storlekar?

tänkte för skojs skull höra efter. alla som inte har ngt problem o är öppna me det hela, kan ni skriva er bh-storlek så får vi se vad medelantalet ligger på vore kul om de storbystade eller småbystade dominerar FL :) Kom igen nu!

• Svar på tråden BH-storlekar?
  • Sanda

Jag har gått ner massa i vikt och har ingen aning vilken storlek jag har mer. Vill beställa nya på nätet. Någon som vet en bra site där man kan mäta sig till sin storlek? Omkrets fattar jag ju men kupan?

• Anonym (Love)
    Sanda skrev 2012-08-06 22:32:30 följande:
    Jag har gått ner massa i vikt och har ingen aning vilken storlek jag har mer. Vill beställa nya på nätet. Någon som vet en bra site där man kan mäta sig till sin storlek? Omkrets fattar jag ju men kupan?
    Man kan inte mäta sig till vilken storlek man ska ha, det måste man prova fram.
  • Anonym
    Sanda skrev 2012-08-06 22:32:30 följande:

Tänk på att storleken som du får fram när du mäter omkretsen inte är den storlek du ska ha. En bra bh ska sitta så hårt åt runt om att det är den som bär upp brösten. Axelbandet ska sitta så löst att de nästan åker ner. För mig innebär det 10-13 cm mindre än vad måttet säger, dvs om jag mäter säg 80cm under bysten så ska jag ha en omkrets på 65-70 i bh. Det kan vara bra att mäta för att ha något att utgå ifrån men sen måste man testa, testa och testa sig fram mellan olika märken och typer av bhar. Åk till en välsorterad och kunnig affär och be om hjälp och räkna med att det kommer ta ca 2 timmar. Lycka till.
  • Sanda

Ojoj, vilken tid (och pengar) ni lägger ner på detta projekt som tur var är jag inte tungbystad så ryggen tar ingen direkt skada av mina förstora bh:ar. Får bli ett senare projekt

• Ida9007

Vet ej om jag skrivit i denna tråden men har 80 H, ej fejk. Kan även ha I kupa beroende på bh modell osv.

• Cailynn

85DD men det går mot mindre! *Jublar* 

Svar på tråden BH-storlekar?