Takex skrev 2013-01-29 18:05:38 följande:
Så smidigt, vilken chans! Ibland fantiserar vi om att mannen skulle få samma chans bara så att han skulle kunna få den långa semestern och få komma hem vid 5 till oss, så är det ju inte riktigt nu. Då fick ni barn ganska tätt? Vi är lite sugna på en till tätt, svårt att veta hur man ska tänka bara inför beslutet.
Men vad skönt, då kan du leva som du vill där borta, utan att bli begränsad till när ni båda kan göra saker.
Jag är hemmafru så jag är hemma så länge vi vill, det är skönt att få bestämma själv hur jag vill göra och inte stressas av en deadline liksom..
Ja jag pratar japanska, visst måste man anstränga sig lite mer än om dom hade använt alfabetet istället men så svårt har det faktiskt inte varit, det har gjort det lättare faktiskt att lära sig, kan jag inte ordet så ser jag på tecknet vad det betyder så jag kan gissa mig fram.
Vi fick vårt första barn i Frankrike, sedan det andra när hon var 2 år och 4 mån och nu fick vi ett tredje när det anra var bara 14 månader. Det blir mindre svartsjuka när dom kommer tätt, och vi skyndade på lite för att jag hllre ville få barn i Sverige än i Frankrike. Fast det är ganska intensivt just nu känns det som.
Häftigt att kunna prata japanska! Är det vanligt med hemmafruar i Japan?