asteri skrev 2012-07-27 08:56:25 följande:
Vad saknar ni från Sverige? Jag saknar en hel del, mest i matväg så klart... Saltlakrits Inlagd sill Buljong (fisk, svamp och fonder) God choklad Lakritsglass Bröd, typ Hönökaka och polarbröd (ha ha, min man som är bagare...) Korsord Tidningar och böcker (men jag har en del böcker för tillfället) Blocket och andra second hand möjligheter
Detta och mycket mycket mer så klart. Andra grejer vid jultider, som sirap, och så diverse stämningar av olika slag :).
Nu ska jag ta itu med städningen. Ha en fin dag alla.
Jag har svårt att tänka mig att det inte existerar några korsord i hela landet?
Jag saknar rödbetssallad, kalvsylta, leverpastej, smörgåskaviar, mjukost på tub (jag saknar tub rent allmänt, för till exempel majonnäs och allt annat som jag tycker skall vara i tub och inte i burk.) och alla andra smörgåspålägg som är mindre vanliga långt ifrån Sverige.
Samtidigt trivs jag mycket bättre här. Jag älskar vädret. Jag älskar att slippa de sura kassörskorna på ICA, för på Whole foods eller Trader Joes är de alltid glada och trevliga i kassan istället, och de kommer till och med ihåg vad man handlade sist man var där och frågar om man tyckte om det om man köpte någonting man inte brukar köpa. Jag älskar bensinpriserna. Jag älskar hur mycket bättre vägarna är. Jag älskar samåkningsfilen på motorvägen. Jag älskar att man får vara sig själv här.
Hej förresten!
Jag är en blivande utlandsmamma. Får jag vara med ändå? :) Jag bor i Laguna Niguel men beroende på vilket jobb min man väljer kommer vi att flytta till Laguna Beach eller Death Valley. :) Vi väntar vårt första barn i Januari. Jag är jätteorolig att det skall vara en pojke för jag vet inte om jag skall låta omskära honom eller inte. Här är det ganska ovanligt att ha en förhud och många tycker det är konstigt eller rentav äckligt, men i Sverige (om vi någon gång flyttar tillbaka dit istället) anses det ju konstigt att inte ha den. Så jag hoppas på en flicka så jag slipper ta det beslutet. Att skära i ett barn låter jätteotäckt för mig. Hur har ni andra gjort? (Ni som bor i ett land där det är standard att INTE ha en förhud).