• Anonym

adoptera bort

funderat ett tag o har inte riktigt bestämt mig än , men jag känner att jag ev vill adoptera bort mitt ena barn till pappan och styv mamman ,då jag inte känner mig som mamma till barnet på samma sätt och har ingen kontakt alls . hon har det bra hos dom o vet att hon kommer fortsätta ha det och hon tycker om sin styvmamma och det är bra  .det kanske låter konstigt visst gör det ont djävligt ont , men det gör lika ont att inte ha någonting tills på så länge , hur går man till väga . jag har inte riktigt bestämt mig än ,det skulle va till deras fördel och till min . inget illa menat till vare sig dom eller mig. e det någon med erfarenhet av detta vad e för och nackdelar med det.

• Svar på tråden adoptera bort
  • Kattdamen
    Anonym skrev 2012-07-03 10:47:10 följande:
    sådana som er räklnas inte (-:
    Nej, jag förstår att du inte tycker det.

Jag har även förstått att du inte får träffa ditt barn för soc. Vad gjorde du, misshandlade det?
    En kopp te, tack.
  • elitae
    Kattdamen skrev 2012-07-03 10:47:59 följande:
    Nej, jag förstår att du inte tycker det.

Jag har även förstått att du inte får träffa ditt barn för soc. Vad gjorde du, misshandlade det?
    Eller så vill inte barnet träffa henne, förståeligt ? Ja
  • Anonym
    elitae skrev 2012-07-03 10:49:02 följande:
    Eller så vill inte barnet träffa henne, förståeligt ? Ja
    vet inte hur det ligger till o jag tänker inte ta reda på det heller(-:
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-03 10:50:05 följande:
    jag vill ju ändå inte träffa någon som inte själv vill så det är förståeligt(-:
  • elitae
    Anonym skrev 2012-07-03 10:50:05 följande:
    Du skiter fullständigt i ditt barn o bryr dig bara om dig själv. Jag har förstått det.
  • Anonym

det stannar på delad vårdnad , så får det bli hur det vill ...slutbesked.(-:

• elitae
    Anonym skrev 2012-07-03 10:53:00 följande:
    jag vill ju ändå inte träffa någon som inte själv vill så det är förståeligt(-:
    Jag pratar inte om DIG, jag menar att din dotter inte vill träffa dig o det är förståeligt!
  • elitae
    Anonym skrev 2012-07-03 10:54:15 följande:
    det stannar på delad vårdnad , så får det bli hur det vill ...slutbesked.(-:
    Varför adopterar du inte bort då helt plötsligt ?
  • Anonym
    elitae skrev 2012-07-03 10:55:08 följande:
    Varför adopterar du inte bort då helt plötsligt ?
    det är bra som det är (-:....vasrför reagerar du jag va ju sjuk ihuvodet o en helidiot i går hur fan ska du ha det.
  • Anonym

Jag tror att ditt barn kan känna det som om du väljer bort henne, om du adopterar bort henne. Och hon kanske ändå vill ha kontakt med dig!
     Men om dottern vill bli adopterad, och om pappan och styvmamman vill adoptera henne så är det kanske en annan sak... Men försök förklara/skriv till din dotter att du gör det för hennes skull, och om hon vill ha kontakt en dag så är du öppen för det. Gör så för din dotters skull, även om du inte skulle känna det just nu som om du vill ha kontakt.

Svar på tråden adoptera bort