• Anonym

adoptera bort

funderat ett tag o har inte riktigt bestämt mig än , men jag känner att jag ev vill adoptera bort mitt ena barn till pappan och styv mamman ,då jag inte känner mig som mamma till barnet på samma sätt och har ingen kontakt alls . hon har det bra hos dom o vet att hon kommer fortsätta ha det och hon tycker om sin styvmamma och det är bra  .det kanske låter konstigt visst gör det ont djävligt ont , men det gör lika ont att inte ha någonting tills på så länge , hur går man till väga . jag har inte riktigt bestämt mig än ,det skulle va till deras fördel och till min . inget illa menat till vare sig dom eller mig. e det någon med erfarenhet av detta vad e för och nackdelar med det.

• Svar på tråden adoptera bort
  • Anonym

nej men  jag vill inte mer verkligen inte ........

• Grätchen

Alltså TS, du måste skriva lite tydligare.

Du har en ny kärlek i ditt liv och vill börja om från noll?
    Samtidigt säger du att det är kaos i ditt liv...

Vari ligger kaoset?
    Jag fattar inte.     

• Grätchen
    Anonym skrev 2012-07-02 22:48:53 följande:
    nej men  jag vill inte mer verkligen inte ........
    Vad är det du inte vill?
  • Anonym
    Grätchen skrev 2012-07-02 22:51:01 följande:
    Vad är det du inte vill?
    blanda mig i detta , nu ser jag framåt o följer det jag beslutat o intutionen. kaos o kaos ,jag vill se framåt inte bakåt.
  • elitae
    Anonym skrev 2012-07-02 22:44:56 följande:
    det finns inte mycket o sähga mer än att börja om ....och det med en riktig kärlek ......så kommer det andra sedan .
    Är inte dottern riktig kärlek ?
  • elitae
    Grätchen skrev 2012-07-02 22:50:05 följande:
    Alltså TS, du måste skriva lite tydligare.

Du har en ny kärlek i ditt liv och vill börja om från noll?
    Samtidigt säger du att det är kaos i ditt liv...

Vari ligger kaoset?
    Jag fattar inte.     
    Men kära någon, hon kan inte skriva tydligare....
  • TvåTrollungar

Att folk ens orkar hålla denna tråd rullande.

Det finns en problematik bakom allt detta och det borde inte vara så svårt att förstå, utifrån det jag läser är det ganska tydligt. Detta är en människa som redan ligger och att ni ens orkar tjafsa. Hon villa ha för och nackdelar med en adoption inget annat. Sen vad vi andra tycker om hennes eventuella beslut är ganska oväsentligt.

Om ni har någon förståelse för andra människor vare sig de har kognitiva nedsättningar, psykiska sjukdomar, är alkohol eller missbrukare eller är helt "normala". så lägger ni ned.

• elitae
    TvåTrollungar skrev 2012-07-02 23:25:48 följande:
    Att folk ens orkar hålla denna tråd rullande.

Det finns en problematik bakom allt detta och det borde inte vara så svårt att förstå, utifrån det jag läser är det ganska tydligt. Detta är en människa som redan ligger och att ni ens orkar tjafsa. Hon villa ha för och nackdelar med en adoption inget annat. Sen vad vi andra tycker om hennes eventuella beslut är ganska oväsentligt.

Om ni har någon förståelse för andra människor vare sig de har kognitiva nedsättningar, psykiska sjukdomar, är alkohol eller missbrukare eller är helt "normala". så lägger ni ned.
    Om jag ställer en helt normal fråga o hon påstår att min man är typ dum i huvudet som skaffar barn med mig o att jag inte borde ha barn, då ska jag bara ignorera eller ? Du kanske kan det, men jag funkar inte så. Att du inte vill vara kvar i diskussionen får stå för dig, men låt dom som vill vara kvar vara kvar.
  • TvåTrollungar
    elitae skrev 2012-07-02 23:32:14 följande:
    Om jag ställer en helt normal fråga o hon påstår att min man är typ dum i huvudet som skaffar barn med mig o att jag inte borde ha barn, då ska jag bara ignorera eller ? Du kanske kan det, men jag funkar inte så. Att du inte vill vara kvar i diskussionen får stå för dig, men låt dom som vill vara kvar vara kvar.
    Men du förstår inte att det finns problem bakom som gör att hon skriver så?
  • elitae
    TvåTrollungar skrev 2012-07-02 23:38:10 följande:
    Men du förstår inte att det finns problem bakom som gör att hon skriver så?
    Det struntar jag i, jag kan inte anklaga henne för att ha "problem", ingen här inne känner henne o därmed vet ingen av oss om hon har någon form av "problem".Hon kan mycket väl lika gärna ha taskig attityd. Och jag tänker inte låta henne "komma undan" med en sådan kommentar... Man säger inte så till NÅGON.
Svar på tråden adoptera bort