• Anonym

adoptera bort

funderat ett tag o har inte riktigt bestämt mig än , men jag känner att jag ev vill adoptera bort mitt ena barn till pappan och styv mamman ,då jag inte känner mig som mamma till barnet på samma sätt och har ingen kontakt alls . hon har det bra hos dom o vet att hon kommer fortsätta ha det och hon tycker om sin styvmamma och det är bra  .det kanske låter konstigt visst gör det ont djävligt ont , men det gör lika ont att inte ha någonting tills på så länge , hur går man till väga . jag har inte riktigt bestämt mig än ,det skulle va till deras fördel och till min . inget illa menat till vare sig dom eller mig. e det någon med erfarenhet av detta vad e för och nackdelar med det.

• Svar på tråden adoptera bort
  • Grätchen
    Anonym skrev 2012-07-02 22:16:06 följande:
    det vet jag inte , jag vill komma att börja om nu , o överlåta detta åt dom . det har varit så mycket annat  kaos med .

Jag förstår.

Kan du inte försöka reda ut det kaos som finns runtomkring dig, gör ett sista ryck med umgänget och sedan besluta vad du vill göra?

Det får ta den tid det tar. 
  • Anonym
    elitae skrev 2012-07-02 22:21:10 följande:
    Men hon har inte sagt att du ska smyga med umgänget, vart har hon sagt det ?
    att hitta vägar att träffas är väl att smyga ,,,, samma sak jag orkar inte med katt och råtta lekar.
  • 3 barns mamma

Kan det även vara så att pappan och styvmamman lyckats vända din dotter emot dig också? Att du känner att du kämpat i motvind dessa 3 år?

• Lisa med barn
    Anonym skrev 2012-07-02 22:20:36 följande:
    okej , tycker du man smyger med sina barns umgänge då undrar jag om du e lämplig

Smyger? Nej, jag tycker att man ska umgås med sina barn dagligen!!! Men jag älskar mina barn så det är en annan sak.
  • Grätchen
    Lisa med barn skrev 2012-07-02 22:17:54 följande:

Men hon vill ju inte träffa henne
    Vill eller får inte? Jag vet inte.
  • Lisa med barn
    Anonym skrev 2012-07-02 22:23:29 följande:
    att hitta vägar att träffas är väl att smyga ,,,, samma sak jag orkar inte med katt och råtta lekar.

Vem har sagt åt dig att smyga? Tvärtom har jag sagt åt dig att söka kontakt med din dotter. Smyga? Dumheter! Men du hittar hela tiden ursäkter för att slippa ansvaret för ditt barn. Det får du stå för själv.
  • Anonym
    Lisa med barn skrev 2012-07-02 22:26:02 följande:
    Smyger? Nej, jag tycker att man ska umgås med sina barn dagligen!!! Men jag älskar mina barn så det är en annan sak.
    vi bor inte i samma stad fullkomligt omöjligt , och jag flyttar inte.
  • Lisa med barn
    Grätchen skrev 2012-07-02 22:27:41 följande:
    Vill eller får inte? Jag vet inte.

Får inte för vem? Om hon är en lämplig förälder så får hon träffa sina barn.
  • Grätchen
    Anonym skrev 2012-07-02 22:28:50 följande:
    Får du träffa henne om du vill?
  • Lisa med barn
    Anonym skrev 2012-07-02 22:28:50 följande:

En del skulle göra nästan vad som helst för sian barn. Menar du att det är viktigare att vara tjurskallig eller hämnas på sitt ex än att ha en god relation till sina barn?

Jag lägger ner nu. Du VILL inte ha med dina barn att göra och då är du inte lämplig för dem.   
Svar på tråden adoptera bort