• Anonym

adoptera bort

funderat ett tag o har inte riktigt bestämt mig än , men jag känner att jag ev vill adoptera bort mitt ena barn till pappan och styv mamman ,då jag inte känner mig som mamma till barnet på samma sätt och har ingen kontakt alls . hon har det bra hos dom o vet att hon kommer fortsätta ha det och hon tycker om sin styvmamma och det är bra  .det kanske låter konstigt visst gör det ont djävligt ont , men det gör lika ont att inte ha någonting tills på så länge , hur går man till väga . jag har inte riktigt bestämt mig än ,det skulle va till deras fördel och till min . inget illa menat till vare sig dom eller mig. e det någon med erfarenhet av detta vad e för och nackdelar med det.

• Svar på tråden adoptera bort
  • Anonym
    Grätchen skrev 2012-07-02 22:22:25 följande:
    Jag förstår.

Kan du inte försöka reda ut det kaos som finns runtomkring dig, gör ett sista ryck med umgänget och sedan besluta vad du vill göra?

Det får ta den tid det tar. 
    jag har så mycket annat som  måste  ordnas , och jag behöver kunna börja om och släppa allt dåligt  och unna mig det jag förtjänar för det har jag inte gjort , utan finns bara till för att ta ansvar för andras ansvar. det är omöjligt.
  • Anonym
    3 barns mamma skrev 2012-07-02 22:24:01 följande:
    Kan det även vara så att pappan och styvmamman lyckats vända din dotter emot dig också? Att du känner att du kämpat i motvind dessa 3 år?
    ja inget e omöjligt så visst kan det va så ...
  • Anonym
    Lisa med barn skrev 2012-07-02 22:31:35 följande:
    En del skulle göra nästan vad som helst för sian barn. Menar du att det är viktigare att vara tjurskallig eller hämnas på sitt ex än att ha en god relation till sina barn?

Jag lägger ner nu. Du VILL inte ha med dina barn att göra och då är du inte lämplig för dem.   
    men sluta hur gamal är du , du har väl ingen aning om hur dessa tre år varit ,osv ,jag hämnas inte jag fattar ett beslut ....allt  jag e människa med liv och känslor med .
  • Lisa med barn
    Anonym skrev 2012-07-02 22:37:49 följande:
    men sluta hur gamal är du , du har väl ingen aning om hur dessa tre år varit ,osv ,jag hämnas inte jag fattar ett beslut ....allt  jag e människa med liv och känslor med .

Det är dina barn också!
  • elitae
    3 barns mamma skrev 2012-07-02 22:21:31 följande:
    Tror jag fattar nu efter läst dina inlägg ts. Du och pappan separerade han vägrade låta dig träffa barnet. Han träffade en ny som tagit till sig barnet. Nu mår du så pass psykiskt dåligt av att du saknar din dotter och älskar henne så mkt att du inte orkar kämpa mera för att lyckas få träffa henne. Detta tär bara mer och mer på ditt psyke och ditt andra barn som du har med en annan person. Så nu anser du att det bästa är att dom adopterar din dotter så ni alla kan gå vidare här i livet.
    Tror inte du har ett enda rätt i din gissning.
  • Grätchen
    Anonym skrev 2012-07-02 22:33:28 följande:
    jag har så mycket annat som  måste  ordnas , och jag behöver kunna börja om och släppa allt dåligt  och unna mig det jag förtjänar för det har jag inte gjort , utan finns bara till för att ta ansvar för andras ansvar. det är omöjligt.
    Det är ju det jag säger: red ut ditt kaos, din dotter bor inte hos dig så  där har du noll ansvar..
    Jag förutsätter att du inte menar att dottern är det som är det dåliga? 

Använd din tid att läka dig, jag förmodar att du har en läkarkontakt?
    Sedan kan du fundera  på adoption.  
  • elitae
    Anonym skrev 2012-07-02 22:37:49 följande:
    Berätta hur ditt liv har varit då, du står ju ändå som anonym så ingen vet ju vem du är ändå... Dina barn är också människor med känslor.
  • Anonym
    Lisa med barn skrev 2012-07-02 22:38:57 följande:
    Det är dina barn också!
    ja men det blir för mycket  för mig .så mycket motivation men just detta känns ödeslagt.
  • Anonym
    elitae skrev 2012-07-02 22:41:44 följande:
    Berätta hur ditt liv har varit då, du står ju ändå som anonym så ingen vet ju vem du är ändå... Dina barn är också människor med känslor.
    det finns inte mycket o sähga mer än att börja om ....och det med en riktig kärlek ......så kommer det andra sedan .
  • Grätchen
    Anonym skrev 2012-07-02 22:44:56 följande:
    det finns inte mycket o sähga mer än att börja om ....och det med en riktig kärlek ......så kommer det andra sedan .
    Gör det då, din dotter som du inte har kontakt med hindrar dig inte på något sätt.
Svar på tråden adoptera bort