• Anonym

adoptera bort

funderat ett tag o har inte riktigt bestämt mig än , men jag känner att jag ev vill adoptera bort mitt ena barn till pappan och styv mamman ,då jag inte känner mig som mamma till barnet på samma sätt och har ingen kontakt alls . hon har det bra hos dom o vet att hon kommer fortsätta ha det och hon tycker om sin styvmamma och det är bra  .det kanske låter konstigt visst gör det ont djävligt ont , men det gör lika ont att inte ha någonting tills på så länge , hur går man till väga . jag har inte riktigt bestämt mig än ,det skulle va till deras fördel och till min . inget illa menat till vare sig dom eller mig. e det någon med erfarenhet av detta vad e för och nackdelar med det.

• Svar på tråden adoptera bort
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-03 11:00:38 följande:
     Jag tror att ditt barn kan känna det som om du väljer bort henne, om du adopterar bort henne. Och hon kanske ändå vill ha kontakt med dig!
     Men om dottern vill bli adopterad, och om pappan och styvmamman vill adoptera henne så är det kanske en annan sak... Men försök förklara/skriv till din dotter att du gör det för hennes skull, och om hon vill ha kontakt en dag så är du öppen för det. Gör så för din dotters skull, även om du inte skulle känna det just nu som om du vill ha kontakt.
    1 jag vill inte ha någon som inte sjäälv villl. puinkt slut finns ingen anledning o krusa. jag frågar en gång inte mer.
    2 om hon inte får träffas  då e pappan galen  helt enkelt.
    3 det går bra med delad vårdnad men då ska jag inte höra ett skit om att jag e si och så hon bor där hans ansvar.

• elitae
    Anonym skrev 2012-07-03 10:58:25 följande:
    det är bra som det är (-:....vasrför reagerar du jag va ju sjuk ihuvodet o en helidiot i går hur fan ska du ha det.
    Igår påstod du att det inte var bra som det var, hur ska DU ha det ? Jag har aldrig sagt att du är sjuk i huvudet eller helidiot. DU har använt liknande ord mot mig dock. 
    Du vrider mycket på saker...
  • Kattdamen
    Anonym skrev 2012-07-03 11:05:56 följande:
    1 jag vill inte ha någon som inte sjäälv villl. puinkt slut finns ingen anledning o krusa. jag frågar en gång inte mer.
    3 det går bra med delad vårdnad men då ska jag inte höra ett skit om att jag e si och så hon bor där hans ansvar.
    Hon är ett barn. Har du totalt glömt bort det?

Det är ditt ansvar att relationen fungerar.
    En kopp te, tack.
  • elitae
    Anonym skrev 2012-07-03 11:05:56 följande:
    Tar du allt som folk skriver till dig som ett påhopp ? Folk försöker hjälpa dig o du tror att dom försöker vara taskiga... Är det det som är ditt problem ?
  • Anonym
    elitae skrev 2012-07-03 11:06:48 följande:
    Igår påstod du att det inte var bra som det var, hur ska DU ha det ? Jag har aldrig sagt att du är sjuk i huvudet eller helidiot. DU har använt liknande ord mot mig dock. 
    Du vrider mycket på saker...
    lägg av dina meningar i går , du tro inte att jag inte   kommer i håg vad folk säger för det gör jag , sitt inte o dum i huvodet förklara mig ska du ha förbannat klart för dig .. jag vrider inte på saker . jag bestämmer själv och det ska du ta mig fan skita i -
  • Kattdamen
    Anonym skrev 2012-07-03 11:10:31 följande:
    lägg av dina meningar i går , du tro inte att jag inte   kommer i håg vad folk säger för det gör jag , sitt inte o dum i huvodet förklara mig ska du ha förbannat klart för dig .. jag vrider inte på saker . jag bestämmer själv och det ska du ta mig fan skita i -
    Vad har du tagit?
    En kopp te, tack.
  • elitae
    Anonym skrev 2012-07-03 11:10:31 följande:
    Vad bestämmer du själv ? Jag tror det är där skon klämmer lite hos dig faktiskt, du vrider på saker :)
  • elitae
    Kattdamen skrev 2012-07-03 11:13:00 följande:
    Vad har du tagit?
    Inget mer allvarligt än en panodil skulle jag kunna tänka mig, högst två. Hon är frisk som en lärka!
  • Anonym

jag e inte som er  ska slåss för allt och sno ungarna från den andre o hålla på som psykfall ....bara glöm det . förstår att det retar er ...det är era problem inte mina

• elitae
    Anonym skrev 2012-07-03 11:18:11 följande:
    jag e inte som er  ska slåss för allt och sno ungarna från den andre o hålla på som psykfall ....bara glöm det . förstår att det retar er ...det är era problem inte mina
    Det är du som sitter med alla problemen, inte vi. Att du tycker att man snor sin egna dotter för man umgås med henne är ditt problem, synd för dig... Man är TVÅ om ett barn, men tydligen inte ni...
Svar på tråden adoptera bort