• Anonym

adoptera bort

funderat ett tag o har inte riktigt bestämt mig än , men jag känner att jag ev vill adoptera bort mitt ena barn till pappan och styv mamman ,då jag inte känner mig som mamma till barnet på samma sätt och har ingen kontakt alls . hon har det bra hos dom o vet att hon kommer fortsätta ha det och hon tycker om sin styvmamma och det är bra  .det kanske låter konstigt visst gör det ont djävligt ont , men det gör lika ont att inte ha någonting tills på så länge , hur går man till väga . jag har inte riktigt bestämt mig än ,det skulle va till deras fördel och till min . inget illa menat till vare sig dom eller mig. e det någon med erfarenhet av detta vad e för och nackdelar med det.

• Svar på tråden adoptera bort
  • elitae
    sekretess skrev 2012-07-05 17:02:35 följande:
    vi får väl se den dagen killen lämnar eller tar slut ...ha det då så trevligt ps glöm inte berätta för mig sen hur det gick ....(-: hade varit trevligt.
    HAHAHA, gav du upp barnet för att pappan till barnet gjorde slut med dig ? FYFAN du blir ju bara mer hemsk ju mer du säger! FYYYYYY
  • sekretess

det va jag som lämnade hnm ,och hon har blivit pappas flicka ,så enkelt är det . detta är ngt jag skulle ha gjort tidigare så fall , sen vill jag påpeka att du tror nu att saker o ting e väldigt enkla i  vårdnadstvister men det kan du drömma om ...du tror väl inte på fullaste allvar att du per automatik får barnet när din kille lämnar dig tex ..nej så funkar det ju inte ...så jag kan ju välja att antingen lägga energin på kloka saker eller komma till vårdnadstvist o bara göra bort sig ...så så e det ju.

• Happymom

Det här borde du TS, pappan och styvmamman gå till Familjeförvaltningen och diskutera. Du borde nog prata enskilt med en psykolog innan du bestämmer dig också.

• sekretess

vaddå psykolog vad e felet att hon bor hos pappan , och låta det va som det är ....det e helt ok det med ..

• sekretess

det är bara o acceptera läget ....så e det. ni känner inte rättsystemet i sverige men jag gör det .(-: så der räcker o blir över

• elitae
    sekretess skrev 2012-07-05 17:11:32 följande:
    det va jag som lämnade hnm ,och hon har blivit pappas flicka ,så enkelt är det . detta är ngt jag skulle ha gjort tidigare så fall , sen vill jag påpeka att du tror nu att saker o ting e väldigt enkla i  vårdnadstvister men det kan du drömma om ...du tror väl inte på fullaste allvar att du per automatik får barnet när din kille lämnar dig tex ..nej så funkar det ju inte ...så jag kan ju välja att antingen lägga energin på kloka saker eller komma till vårdnadstvist o bara göra bort sig ...så så e det ju.
    Vad fan spelar det för roll vem som lämnade... Nej det kanske inte alltid är så lätt, men man kämpar för sina barn ändå... Du är bara LAT!
  • elitae
    sekretess skrev 2012-07-05 17:32:18 följande:
    det är bara o acceptera läget ....så e det. ni känner inte rättsystemet i sverige men jag gör det .(-: så der räcker o blir över
    Hahaha, vet du något förutom dina panodil ? Du har ju inte koll på något verkar det som.
  • sekretess
    elitae skrev 2012-07-05 17:32:56 följande:
    Vad fan spelar det för roll vem som lämnade... Nej det kanske inte alltid är så lätt, men man kämpar för sina barn ändå... Du är bara LAT!
    det va du själva som uttryckte dig vem som lämnade.inte jag. ja och jag kan inte göra mer än det jag gjort så e det ...det är att gå vidare o släppa sitoationen o hitta ett eget liv. eller tills . det handlar inte om o va lat , men du kanske blir varse en dag som sagt.
  • elitae
    sekretess skrev 2012-07-05 17:36:05 följande:
    det va du själva som uttryckte dig vem som lämnade.inte jag. ja och jag kan inte göra mer än det jag gjort så e det ...det är att gå vidare o släppa sitoationen o hitta ett eget liv. eller tills . det handlar inte om o va lat , men du kanske blir varse en dag som sagt.
    Ja eftersom du sa "killen lämnar" så antog jag väl såklart att han lämnade dig ? Nej, fortfarande.... Jag tänker ALDRIG släppa taget om mina barn så som du gör. Usch....
  • sekretess
    elitae skrev 2012-07-05 17:33:41 följande:
    Hahaha, vet du något förutom dina panodil ? Du har ju inte koll på något verkar det som.
    du kanske skrattar . jag tycker ju inte det är ngt att skratta åt direkt .
Svar på tråden adoptera bort