• Jenna03

Var förvarar ni er flugsmälla? :)

Hej! Jag städade nyss mitt städskåp och kom då att tänka på att jag alltid har förvarat min flugsmälla där, utan att riktigt veta varför:). Så nu undrar jag var ni förvarar er flugsmälla, och varför ni har den just där! Bifoga gärna en bild på er smälla om ni har lust, det finns ju många sorter, en del riktigt fina:)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Var förvarar ni er flugsmälla? :)
  • Jenna03
    solskina skrev 2012-07-03 07:48:53 följande:
    annat jag har typ 4 smällor runt i huset för när getingarna kommer vill jag snabbt få tag på en.
    Den närmsta jag har just nu är på golvet nedan för sängen (jag ligger i sängen).
    Är allergisk.

Jag gömmer dom inte i ett skåp, jag vill alltså se en i vilket rum jag än är.  
    En fråga om liv eller död för dig med andra ord. Vilken sorts smälla föredrar du?
  • annpe
    solskina skrev 2012-07-03 07:48:53 följande:
    annat jag har typ 4 smällor runt i huset för när getingarna kommer vill jag snabbt få tag på en.
    Den närmsta jag har just nu är på golvet nedan för sängen (jag ligger i sängen).
    Är allergisk.

Jag gömmer dom inte i ett skåp, jag vill alltså se en i vilket rum jag än är.  

Ja, det är viktigt att de är lätt tillgängliga!:)
  • Mamma och Fru

I stugan har vi samma som TS, fast vit, den hänger på väggen i hallen, hemma i huset har vi 2 svarta fr ICA (samma som den gröna som nån lagt in bild på)
    Dom hänger fullt synliga på varsin krok på en tallrikshylla i köket ;)

Samt att vi har 2 elektriska flug-"tennisracket" en i stugan och en hemma i huset, dom funkar bäst till myggjakt!

• annpe
    Mamma och Fru skrev 2012-07-03 09:37:08 följande:
    I stugan har vi samma som TS, fast vit, den hänger på väggen i hallen, hemma i huset har vi 2 svarta fr ICA (samma som den gröna som nån lagt in bild på)

Samt att vi har 2 elektriska flug-"tennisracket" en i stugan och en hemma i huset, dom funkar bäst till myggjakt!

Ja, flugor och getingar är lite för stora för de där elektriska, är de inte?
  • Jenna03
    Mamma och Fru skrev 2012-07-03 09:37:08 följande:

Vilken tycker du är bäst, plastmällorna från ICA eller den klassiska i stugan?
  • solskina
    Jenna03 skrev 2012-07-03 09:17:46 följande:
    En fråga om liv eller död för dig med andra ord. Vilken sorts smälla föredrar du?
    Ja i år köpte jag tre pack på coop, helt i rosa. 10kr/3st. Rekommenderar dom inte, dom var inte så bra.

Jag har en i helt plast gul från förra året den är bättre men börjar falla isär. Obestämd

Ska städa idag, ska hitta bra ställen till smällorna. 

• Jenna03
    solskina skrev 2012-07-03 09:43:51 följande:
    Ja i år köpte jag tre pack på coop, helt i rosa. 10kr/3st. Rekommenderar dom inte, dom var inte så bra.

Jag har en i helt plast gul från förra året den är bättre men börjar falla isär. Obestämd

Kan rekommendera smällorna med trådhandtag, de är rejäla och klarar lätt en geting! Den i sommarstugan har hängt med sedan 80-talet!
  • annpe
    Jenna03 skrev 2012-07-03 10:01:21 följande:

Kan rekommendera smällorna med trådhandtag, de är rejäla och klarar lätt en geting! Den i sommarstugan har hängt med sedan 80-talet!
    Ja, jag tycker också de där klassiska smällorna är bäst
  • Martinisen
    solskina skrev 2012-07-03 09:43:51 följande:

Va de för klena?
  • Mamma och Fru

ICAs funkar bra, men jag tror den klassiska är bättre, den släpper igenom luften mer, så det går få högre fart på smällen ;)
    Dom har min gosse på 3.5 år tagit många flygfän med ICAs ;)
    ICAs är lite stelare, men dock väldigt hållbar :)

Svar på tråden Var förvarar ni er flugsmälla? :)