• Jenna03

Var förvarar ni er flugsmälla? :)

Hej! Jag städade nyss mitt städskåp och kom då att tänka på att jag alltid har förvarat min flugsmälla där, utan att riktigt veta varför:). Så nu undrar jag var ni förvarar er flugsmälla, och varför ni har den just där! Bifoga gärna en bild på er smälla om ni har lust, det finns ju många sorter, en del riktigt fina:)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Var förvarar ni er flugsmälla? :)
  • mycketsaft

Jag bidrar med en liten bild :)
  • Texasthecat

Har tre stycken... En i köket, en på balkongen och en brevid sängen...

Go suck on a lemon or something...
  • annpe
    mycketsaft skrev 2012-08-09 19:47:27 följande:

Jag bidrar med en liten bild :)
    tjusiga
  • GrönaDruvan

Vi har en mörkblå i plast. Använder den inte dock. Det får andra göra när dom är här. Ibland låter jag sonen döda flugorna. Vi har sjukt mycket flugor inne nu, vi har en hästhage utanför tomten. Däremot vill/kan varken jag eller mannen slå ihjäl flugor (och andra djur). Tycker det känns grymt att döda djur . Kan erkänna att EN fluga har jag slått ihjäl i sommar. Den irriterade mig som fan när jag låg i sängen..tillslut tog jag en bok och slog ihjäl den...mår fortfarande dåligt..

• annpe
    GrönaDruvan skrev 2012-08-09 22:12:34 följande:
    Vi har en mörkblå i plast. Använder den inte dock. Det får andra göra när dom är här. Ibland låter jag sonen döda flugorna. Vi har sjukt mycket flugor inne nu, vi har en hästhage utanför tomten. Däremot vill/kan varken jag eller mannen slå ihjäl flugor (och andra djur). Tycker det känns grymt att döda djur . Kan erkänna att EN fluga har jag slått ihjäl i sommar. Den irriterade mig som fan när jag låg i sängen..tillslut tog jag en bok och slog ihjäl den...mår fortfarande dåligt..

Men varför har ni köpt flugsmälla om ingen av er kan använda den?:)
  • Jenna03
    Ibland måste man försvara sig..
  • annpe

Inte ska du må dåligt. Självförsvar är tillåtet för alla varelser, människor oxå
  • Jenna03
    annpe skrev 2012-08-10 02:32:08 följande:
    Inte ska du må dåligt. Självförsvar är tillåtet för alla varelser, människor oxå

• Martinisen
    annpe skrev 2012-08-10 02:32:08 följande:

• Stinnta

Varför har man den i städskåpet?

• mycketsaft
    Stinnta skrev 2013-04-21 15:56:38 följande:
    Varför har man den i städskåpet?

Det finns en krok där som är perfekt för att hänga flugsmällor på
  • Stinnta
    mycketsaft skrev 2013-04-21 19:34:25 följande:
    Det finns en krok där som är perfekt för att hänga flugsmällor på

Svar på tråden Var förvarar ni er flugsmälla? :)