• Jenna03

Var förvarar ni er flugsmälla? :)

Hej! Jag städade nyss mitt städskåp och kom då att tänka på att jag alltid har förvarat min flugsmälla där, utan att riktigt veta varför:). Så nu undrar jag var ni förvarar er flugsmälla, och varför ni har den just där! Bifoga gärna en bild på er smälla om ni har lust, det finns ju många sorter, en del riktigt fina:)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Var förvarar ni er flugsmälla? :)
  • Martinisen
    Mamma och Fru skrev 2012-07-03 11:01:55 följande:
    ICAs funkar bra, men jag tror den klassiska är bättre, den släpper igenom luften mer, så det går få högre fart på smällen ;)
    Dom har min gosse på 3.5 år tagit många flygfän med ICAs ;)
    ICAs är lite stelare, men dock väldigt hållbar :)

"Högre fart på smällen", haha, kan riktigt se hur jakten går till:)
  • annpe
    Mamma och Fru skrev 2012-07-03 11:01:55 följande:
    ICAs funkar bra, men jag tror den klassiska är bättre, den släpper igenom luften mer, så det går få högre fart på smällen ;)
    Dom har min gosse på 3.5 år tagit många flygfän med ICAs ;)
    ICAs är lite stelare, men dock väldigt hållbar :)

Ungar brukar tycka det är roligt att jaga runt med smällan:)
  • Jenna03
    annpe skrev 2012-07-03 11:17:38 följande:

Ungar brukar tycka det är roligt att jaga runt med smällan:)
  • annpe

Jag kan också tycka det är liite roligt ibland, haha, om de inte är för många:)

• cherrycupecake83

Annat: har ingen flugsmälla, brukar ta en tidning/reklamblad om de inte flyger ut igen under em/kvällen. Har ofta fönstret öppet. Samt bor i stan.

• Martinisen
    cherrycupecake83 skrev 2012-07-03 11:58:16 följande:
    Annat: har ingen flugsmälla, brukar ta en tidning/reklamblad om de inte flyger ut igen under em/kvällen. Har ofta fönstret öppet. Samt bor i stan.

Fördelen med det är ju att man kan slänga dem efteråt!
  • Jenna03
    Martinisen skrev 2012-07-03 13:05:05 följande:

Fördelen med det är ju att man kan slänga dem efteråt!
    Ja, flugsmällor blir ju lite kletiga efter ett tag, så tidning är ju också bra
  • annpe
    cherrycupecake83 skrev 2012-07-03 11:58:16 följande:
  • Martinisen

Nu har ungarna haft dörren öppen så ett trettiotal flugor surrar omkring! Var e smällan!!

• cherrycupecake83

förresten har ni testat dessa?

ska tydligen vara bra... dock ser det oehört roligt ut när folk sitter och fäktas med dem i trådgården! :D

Svar på tråden Var förvarar ni er flugsmälla? :)