• Jenna03

Var förvarar ni er flugsmälla? :)

Hej! Jag städade nyss mitt städskåp och kom då att tänka på att jag alltid har förvarat min flugsmälla där, utan att riktigt veta varför:). Så nu undrar jag var ni förvarar er flugsmälla, och varför ni har den just där! Bifoga gärna en bild på er smälla om ni har lust, det finns ju många sorter, en del riktigt fina:)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Var förvarar ni er flugsmälla? :)
  • Martinisen
    Jenna03 skrev 2012-06-30 16:51:06 följande:

Den här tjusiga fjärilsflugsmällan hade en kompis. Den behöver man ju inte gömma undan precis:) Men kanske blir lite svårare att pricka rätt när själva smällan har så konstig form...
    Va fin!
  • Martinisen
    Fru Bult skrev 2012-07-01 12:07:08 följande:
    På gästtoan.
    Fint att erbjuda jaktmöjligheter för gästerna
  • Jenna03

Verkar som fler än jag har den i städskåpet. Har ni samma sort o färg som jag också? Verkar som röd är vanligaste färgen

• Martinisen
    Jenna03 skrev 2012-07-01 12:44:46 följande:
    Verkar som fler än jag har den i städskåpet. Har ni samma sort o färg som jag också? Verkar som röd är vanligaste färgen
    Tycker också att röd är vanligaste färgen. Är det för att blodfläckarna inte ska synas (urk) :)
  • Martinisen
    Ruggugglan skrev 2012-07-01 12:22:54 följande:
    I städskåpet.
    Många har den visst i städskåpet, men räknas det egentligen till ett städredskap? Kör du också varianten med metalltrådshandtag? Verkar vara en väldigt traditionell svensk modell
  • NextUp

Annat: i en flyttkartong inne på "vårat" kontor, den har inte hunnit bli uppackad efter flytten ännu, vilket kanske beror på att vi egentligen inte saknar den, de få flugor som kommer in i lägenheten blir ihjälslagna med en tidning eller schasas ut genom fönster eller balkong. Men det händer 1 max 2 gånger i månaden så det är ingen som lider här hemma direkt.

• Lapsang

Ha ha, hur mkt flugor har ni hemma?? Har aldrig ägt ngn flugsmälla o inte mina föräldrar heller och då är jag ändå uppvuxen i hus. Såg typ aldrig några flugor inne.

Svar på tråden Var förvarar ni er flugsmälla? :)