• Jenna03

Var förvarar ni er flugsmälla? :)

Hej! Jag städade nyss mitt städskåp och kom då att tänka på att jag alltid har förvarat min flugsmälla där, utan att riktigt veta varför:). Så nu undrar jag var ni förvarar er flugsmälla, och varför ni har den just där! Bifoga gärna en bild på er smälla om ni har lust, det finns ju många sorter, en del riktigt fina:)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Var förvarar ni er flugsmälla? :)
  • Martinisen
    Jenna03 skrev 2012-07-01 20:40:15 följande:

Ok vi kör lite till. Va ju kul det här:) Den här smällan har vi på jobbet (jobbar på äldreboende) för å skydda de äldre mot getingar och flugor. En rejäl sak i plast som dräpt mången oförsiktig geting
    Ett formidabelt mordvapen:)
  • Jenna03
    Martinisen skrev 2012-07-01 21:06:35 följande:
    Ett formidabelt mordvapen:)
    Javisst, pang tjoff bara. Tror gamlingarna tycker det är rätt roligt när vi far runt på jakt
  • Martinisen

Den här fina fjärilsflugsmällan har vi på mitt jobb (förskola)
  • Jenna03
    Martinisen skrev 2012-07-01 21:40:17 följande:

Den här fina fjärilsflugsmällan har vi på mitt jobb (förskola)
    Mycket fin. Får se om fler vågar posta lite bilder
  • Jenna03
    AnnaGreta 378 skrev 2012-07-01 22:10:41 följande:
    Annat. Vi har flugsmällor i alla rum. Har många flugor.

/ Granne med kor. 
    Fy! Vilken sorts smällor är bäst då? Du borde vara expert:)
  • Martinisen
    Jenna03 skrev 2012-07-01 22:14:16 följande:
  • AnnaGreta 378
    Jenna03 skrev 2012-07-01 22:14:16 följande:

Helt vanliga, billiga. De slits ut rätt fort. Skrikandes
  • Houdini

I närheten av var vi sitter ;) Ingen mening med flugsmällare om man måste springa och hämta den var gång man behöver den ju ;)

Fast nu har vi inga besvär med flugor tycker vi, efter tidigare bott mellan två hästgårdar. Då tyckte tom några kompisar att det var mycket flugor då har dom en bondgård med massor av olika djur kossor, hästar getter får osv osv.

En kväll smällde gubben ca 40 flugor på någon timme och det märktes inte, så då gav även jag upp och gick och lade mig samtidigt som honom (han går och lägger sig vid sextiden på kvällen för han jobbar natt) Tiil sovrummet hade myggnät både till dörrarna och fönstrena, dubbla dörrar var det för det var en liten hall där. så sovrummet var ganska flugfritt. När man har hundar som springer ut och in hjälper inte näten så bra    

• Jenna03
    Houdini skrev 2012-07-01 23:43:35 följande:
    I närheten av var vi sitter ;) Ingen mening med flugsmällare om man måste springa och hämta den var gång man behöver den ju ;)

Fast nu har vi inga besvär med flugor tycker vi, efter tidigare bott mellan två hästgårdar. Då tyckte tom några kompisar att det var mycket flugor då har dom en bondgård med massor av olika djur kossor, hästar getter får osv osv.

En kväll smällde gubben ca 40 flugor på någon timme och det märktes inte, så då gav även jag upp och gick och lade mig samtidigt som honom (han går och lägger sig vid sextiden på kvällen för han jobbar natt) Tiil sovrummet hade myggnät både till dörrarna och fönstrena, dubbla dörrar var det för det var en liten hall där. så sovrummet var ganska flugfritt. När man har hundar som springer ut och in hjälper inte näten så bra    
    Nej, på landet räcker det inte med en:)
Svar på tråden Var förvarar ni er flugsmälla? :)