• Jenna03

Var förvarar ni er flugsmälla? :)

Hej! Jag städade nyss mitt städskåp och kom då att tänka på att jag alltid har förvarat min flugsmälla där, utan att riktigt veta varför:). Så nu undrar jag var ni förvarar er flugsmälla, och varför ni har den just där! Bifoga gärna en bild på er smälla om ni har lust, det finns ju många sorter, en del riktigt fina:)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Var förvarar ni er flugsmälla? :)
  • Martinisen
    NextUp skrev 2012-07-01 14:26:54 följande:
    Annat: i en flyttkartong inne på "vårat" kontor, den har inte hunnit bli uppackad efter flytten ännu, vilket kanske beror på att vi egentligen inte saknar den, de få flugor som kommer in i lägenheten blir ihjälslagna med en tidning eller schasas ut genom fönster eller balkong. Men det händer 1 max 2 gånger i månaden så det är ingen som lider här hemma direkt.
    vad är det för sort? Klassikern med metalltrådshandtag eller?
  • NextUp
    Martinisen skrev 2012-07-01 14:30:37 följande:
    vad är det för sort? Klassikern med metalltrådshandtag eller?

Svart plast där änden är formad som en hand, ganska fräck faktiskt, den satt på vägen i hallen i vår förra lägenhet och kommer antagligen göra det i denna lägenheten också när den kommer fram.
  • Martinisen
    NextUp skrev 2012-07-01 14:34:35 följande:
    Svart plast där änden är formad som en hand, ganska fräck faktiskt, den satt på vägen i hallen i vår förra lägenhet och kommer antagligen göra det i denna lägenheten också när den kommer fram.
    Snygg. Och bra med plast, då kan man diska den om den blir äcklig:)
  • NextUp
    Martinisen skrev 2012-07-01 14:36:05 följande:
    Snygg. Och bra med plast, då kan man diska den om den blir äcklig:)

Sant, det har jag inte ens tänkt på, den är ju som sagt väldigt lite använd.
  • Martinisen
    Lapsang skrev 2012-07-01 14:30:21 följande:
    Ha ha, hur mkt flugor har ni hemma?? Har aldrig ägt ngn flugsmälla o inte mina föräldrar heller och då är jag ändå uppvuxen i hus. Såg typ aldrig några flugor inne.
    Konstigt, i hus brukar det alltid komma in flugor på sommaren. Dessutom finns det ju andra äckliga kryp som getingar och spindlar:)
  • Jenna03

Tack för alla trevliga svar! Nu saknas bara lite bilder på era olika smällor. Vore skoj om ni laddade upp lite foton:)

• Den vita staden
    Jenna03 skrev 2012-07-01 12:44:46 följande:
    Verkar som fler än jag har den i städskåpet. Har ni samma sort o färg som jag också? Verkar som röd är vanligaste färgen
    Har en flugsmällare av samma typ som din men blå, hängande i vårt städskåp.
    ..är fortfarande glad för att jag kan gå och inte fick en ryggmärgsskada som satte mig i rullstol för livet..
  • Martinisen

En sådan här har jag. Den hänger på handtaget till en kökslucka, precis under vasken. Lätt att snabbt få fram och drämma till! Tycker den varianten är bäst, de håller i evigheter och har bra schwung i slaget!
  • Jenna03
    Martinisen skrev 2012-07-01 15:07:29 följande:

En sådan här har jag. Den hänger på handtaget till en kökslucka, precis under vasken. Lätt att snabbt få fram och drämma till! Tycker den varianten är bäst, de håller i evigheter och har bra schwung i slaget!
    En rejäl modell! Klarar även den segaste geting!
  • Fröken Smilla

Annat: katten tar död på allt levande som kommer in här Behöver ingen flugsmälla

Svar på tråden Var förvarar ni er flugsmälla? :)