• Jenna03

Var förvarar ni er flugsmälla? :)

Hej! Jag städade nyss mitt städskåp och kom då att tänka på att jag alltid har förvarat min flugsmälla där, utan att riktigt veta varför:). Så nu undrar jag var ni förvarar er flugsmälla, och varför ni har den just där! Bifoga gärna en bild på er smälla om ni har lust, det finns ju många sorter, en del riktigt fina:)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Var förvarar ni er flugsmälla? :)
  • Rosenöga
    Lillsnufflan skrev 2012-07-05 00:41:51 följande:
    Nix, jag hade en elektrisk. Så man inte behövde vänta till de satte sig någonstans, det var bara att smälla till dem i luften.
    Jag har köpt en elektrisk som var värdelös. En sån som ser ut som en tennisrack och det fräser till när man nuddar flugan. Det var bara så att flugorna dog aldrig utan de blev tossiga och flög runt med raketfart utan att sätta sig.

Tidigare hade jag en sån elektrisk och den funkade som den skulle, men inte denna.
  • lissan01
    Rosenöga skrev 2012-07-05 01:12:48 följande:
    Jag har köpt en elektrisk som var värdelös. En sån som ser ut som en tennisrack och det fräser till när man nuddar flugan. Det var bara så att flugorna dog aldrig utan de blev tossiga och flög runt med raketfart utan att sätta sig.

Tidigare hade jag en sån elektrisk och den funkade som den skulle, men inte denna.
    föredrar absolut de gamla hederliga. man får ur sig aggressionerna bättre med dem:)
  • lissan01
    Rosenöga skrev 2012-07-05 01:26:33 följande:
    Men vad kan det bero på att alla flugor försvinner när man hämtar flugsmällan?
    De vet väl vad den används till:)
  • Jenna03
    Rosenöga skrev 2012-07-05 01:26:33 följande:
    Men vad kan det bero på att alla flugor försvinner när man hämtar flugsmällan?
    Gör de det?
  • Rosenöga
    Jenna03 skrev 2012-07-05 01:35:45 följande:
    Gör de det?
    De kanske känner på lukten? Det luktar flugsmälla?
  • Jenna03
    Rosenöga skrev 2012-07-05 01:38:34 följande:
    De kanske känner på lukten? Det luktar flugsmälla?
    lukten av flugblod! Usch
  • Rosenöga

Jag har i alla fall ett bra tips här.

När man vaknar av att man har en sån där riktigt elak fluga som sätter sig på nästippen hur många gånger som helst och det är tji att sova. Trött är man och orkar inte se nog bra för att slå ihjäl den.

Tänd inte i sovrummet. Gå upp och öppna dörren till angränsande rum och tänd ljuset där. Inom några minuter har flugan förflyttat sig dit. Då stänger man dörren och fortsätter sova. 

• Jenna03
    Rosenöga skrev 2012-07-05 01:50:14 följande:
    Jag har i alla fall ett bra tips här.

När man vaknar av att man har en sån där riktigt elak fluga som sätter sig på nästippen hur många gånger som helst och det är tji att sova. Trött är man och orkar inte se nog bra för att slå ihjäl den.

Tänd inte i sovrummet. Gå upp och öppna dörren till angränsande rum och tänd ljuset där. Inom några minuter har flugan förflyttat sig dit. Då stänger man dörren och fortsätter sova. 
    smart
Svar på tråden Var förvarar ni er flugsmälla? :)