• Jenna03

Var förvarar ni er flugsmälla? :)

Hej! Jag städade nyss mitt städskåp och kom då att tänka på att jag alltid har förvarat min flugsmälla där, utan att riktigt veta varför:). Så nu undrar jag var ni förvarar er flugsmälla, och varför ni har den just där! Bifoga gärna en bild på er smälla om ni har lust, det finns ju många sorter, en del riktigt fina:)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Var förvarar ni er flugsmälla? :)
  • lissan01
    solskina skrev 2012-07-05 10:20:10 följande:
    Ja du det är nog en form av husspindel men svart stora som en en krona. Ingen aning om ras. Men dom är oftast på golvet och då är det lättare. Dom andra som inte ska vara i huset är mindre och av olika arter. 

Limegröna är riktigt äckliga. 

Smällan är bra till mycket Oskyldig  
    De där limegröna tycker jag är lite söta, de slår jag inte ihjäl. De där stora källarspindlarna däremot...FYY
  • Jenna03
    lissan01 skrev 2012-07-05 10:21:46 följande:
    De där limegröna tycker jag är lite söta, de slår jag inte ihjäl. De där stora källarspindlarna däremot...FYY

ja fy, källarspindlar!
  • Martinisen
    solskina skrev 2012-07-05 10:20:10 följande:
    Ja du det är nog en form av husspindel men svart stora som en en krona. Ingen aning om ras. Men dom är oftast på golvet och då är det lättare. Dom andra som inte ska vara i huset är mindre och av olika arter. 

Limegröna är riktigt äckliga. 

Smällan är bra till mycket Oskyldig  

Japp smällan är bra till mycket. Har en gång jagat ut en fladdermus med den. Fast jag smällde den förstås inte:)
  • annpe
    Martinisen skrev 2012-07-05 11:29:29 följande:

Japp smällan är bra till mycket. Har en gång jagat ut en fladdermus med den. Fast jag smällde den förstås inte:)

Fladdermus!!!?
  • solskina

Min smälla i köket fick just jobba, det var den gula smällan. Mål: geting Resultat: död Demon

• Jenna03
    solskina skrev 2012-07-05 12:39:36 följande:
    Min smälla i köket fick just jobba, det var den gula smällan. Mål: geting Resultat: död Demon

Satt den still på fönstret eller fick du ta den i luften?
  • Odetta

Jag ÄLSKAR mina flugsmällor! Röstade på annat eftersom de inte har en bestämd plats utan ligger alltid så man lätt kan komma åt. Ute har vi en på fönsterbrädan vid bordet (mycket getingar och bromsar i år) och inne ligger det en på kaminen (så inte barnen kommer åt...de försöker bara smälla varandra då i jakten på osynliga kryp)

Smällorna här används främst mot getingar och bromsar och ibland på flugor om det behövs.

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • Odetta

Visste ni förresten att flugor BITS???

Jag hade ingen aning tills det satt en fluga på ena sonens huvud när han var liten (och fortfarande flintskallig). Tyckte det såg så kul ut med flugan så lät den sitta kvar och plötsligt kom det blod! Då hade flugjäveln BITIT honom! Den flugan levde inte många sekunder efter det kan jag lova. Och inta andra flugor heller som kommit in...

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2012-07-05 12:55:54 följande:
    Visste ni förresten att flugor BITS???

Jag hade ingen aning tills det satt en fluga på ena sonens huvud när han var liten (och fortfarande flintskallig). Tyckte det såg så kul ut med flugan så lät den sitta kvar och plötsligt kom det blod! Då hade flugjäveln BITIT honom! Den flugan levde inte många sekunder efter det kan jag lova. Och inta andra flugor heller som kommit in...
    Jag har blivit biten många ggr av dom jävlarna

Nu dags igen och FAN vad dom irriterar mig nu flugsmällan fram !!! Skrikandes sitter ute i solen och NEJ jag går inte in nu ska dom döööööö 
Svar på tråden Var förvarar ni er flugsmälla? :)