• Jenna03

Var förvarar ni er flugsmälla? :)

Hej! Jag städade nyss mitt städskåp och kom då att tänka på att jag alltid har förvarat min flugsmälla där, utan att riktigt veta varför:). Så nu undrar jag var ni förvarar er flugsmälla, och varför ni har den just där! Bifoga gärna en bild på er smälla om ni har lust, det finns ju många sorter, en del riktigt fina:)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Var förvarar ni er flugsmälla? :)
  • lissan01
    solskina skrev 2012-07-05 14:29:42 följande:
    Jag sa inte att jag inte var rädd "ler".
    Man måste vara rädd för att kunna vara modig;)
  • solskina

Denna gång räckte det med en, men det var stor risk för att rutan gick sönder det lät oroande i den.

Modig är jag Alltid  :) 

• lissan01
    solskina skrev 2012-07-05 15:31:03 följande:
    Denna gång räckte det med en, men det var stor risk för att rutan gick sönder det lät oroande i den.

• Jenna03
    solskina skrev 2012-07-05 15:31:03 följande:

Ja det är ju nackdelen när de sitter på fönster: man riskerar att slå sönder rutan! Hörde nyss om någon som tog hushållspapper och helt sonika bara klämde ihjäl både spyflugor och getingar när de satt på rutan! Det är kanske ett alternativ;)
  • solskina
    Jenna03 skrev 2012-07-05 15:56:00 följande:
    Ja det är ju nackdelen när de sitter på fönster: man riskerar att slå sönder rutan! Hörde nyss om någon som tog hushållspapper och helt sonika bara klämde ihjäl både spyflugor och getingar när de satt på rutan! Det är kanske ett alternativ;)
    Är du galen, jag sprang just ut ur rummet, när jag fick sällskap av en geting. Så nära den som ett papper bara ger mig rysningar.

• Jenna03
    solskina skrev 2012-07-05 16:19:00 följande:
    Är du galen, jag sprang just ut ur rummet, när jag fick sällskap av en geting. Så nära den som ett papper bara ger mig rysningar.

Haha, kanske inte en geting, men en spyfluga skulle du kanske klara att ta så. Nej getingar känns lite farliga att bara mosa, även om jag gjort så någon med servetter på uteserveringar när de surrat runt barnen.
  • Zinara

Annat, har ingen flugsmälla. Här släpps alla insekter ut i naturen igen.

• Jenna03
    Zinara skrev 2012-07-05 16:38:18 följande:
    Annat, har ingen flugsmälla. Här släpps alla insekter ut i naturen igen.

Snällt, men är det inte lite jobbigt att jaga ut alla flugor?
  • lissan01
    Jenna03 skrev 2012-07-05 16:39:17 följande:

Snällt, men är det inte lite jobbigt att jaga ut alla flugor?
  • Paksenarrion
    solskina skrev 2012-07-05 09:05:30 följande:
    Smällan om det finns någon tillgänglig. Dom är ju oftast i taket man når ju inte annars.

Jaktspindeln jagar genom att springa ifatt offret. Dom andra gör ju nät och fångar sitt byte så. 
    Samma som hoppspindlar?
Svar på tråden Var förvarar ni er flugsmälla? :)