• Jenna03

Var förvarar ni er flugsmälla? :)

Hej! Jag städade nyss mitt städskåp och kom då att tänka på att jag alltid har förvarat min flugsmälla där, utan att riktigt veta varför:). Så nu undrar jag var ni förvarar er flugsmälla, och varför ni har den just där! Bifoga gärna en bild på er smälla om ni har lust, det finns ju många sorter, en del riktigt fina:)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Var förvarar ni er flugsmälla? :)
  • annpe
    solskina skrev 2012-07-05 08:34:14 följande:
    Jag bor på landet, dom är fler än oss insekterna så nej jag har inte dåligt samvete.

Men jag fick invasion av små söta larver här om veckan, det var jobbigt. Visste inte vad dom skulle bli som vuxna.
    Dom spolade jag ner i stället. 
    nej bor man på landet blir man lite mer härdad, det vet jag av egen erfarenhet! tar du död på spindlar också? de hjälper ju annars till att bekämpa de andra krypen
  • solskina
    annpe skrev 2012-07-05 08:37:01 följande:
    nej bor man på landet blir man lite mer härdad, det vet jag av egen erfarenhet! tar du död på spindlar också? de hjälper ju annars till att bekämpa de andra krypen
    Jag försöker låta dom vara. Har man en i varje rum så fungerar det bra. Jaktspindlarna alltså. Dom andra dör.
    Dåligt med spindlar i år tycker jag. 
  • annpe
    solskina skrev 2012-07-05 08:45:43 följande:
    Jag försöker låta dom vara. Har man en i varje rum så fungerar det bra. Jaktspindlarna alltså. Dom andra dör.
    Dåligt med spindlar i år tycker jag. 
    Vad är det för skillnad på jaktspindlar å andra? Å hur tar du dö på dem? Smäller du dem med smällan också, eller klämmer du dem bara i ett papper (huu!)?
  • solskina
    annpe skrev 2012-07-05 08:48:14 följande:
    Vad är det för skillnad på jaktspindlar å andra? Å hur tar du dö på dem? Smäller du dem med smällan också, eller klämmer du dem bara i ett papper (huu!)?
    Smällan om det finns någon tillgänglig. Dom är ju oftast i taket man når ju inte annars.

Jaktspindeln jagar genom att springa ifatt offret. Dom andra gör ju nät och fångar sitt byte så. 
  • 3 barns mamma84
    lissan01 skrev 2012-07-05 00:22:25 följande:
    Vad för sort har du? Någon av de som finns på bild här ovanför?

Jag har dom vanliga hmm kan ta bild sen
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Jenna03
    3 barns mamma84 skrev 2012-07-05 09:31:27 följande:

Jag har dom vanliga hmm kan ta bild sen

Ja gör det:) Vi kanske kan slå något slags rekord: Antal flugsmällsbilder på FL, haha
  • Jenna03
    solskina skrev 2012-07-05 09:05:30 följande:
    Smällan om det finns någon tillgänglig. Dom är ju oftast i taket man når ju inte annars.

Jaktspindeln jagar genom att springa ifatt offret. Dom andra gör ju nät och fångar sitt byte så. 
    Ja de där som gör nät är kanske inte så roliga att ha kvar, men jag brukar ändå försöka lyfta ut dem i ett glas om jag kan (och vågar:). Hu, jaktspindel låter lite farligt:)
  • solskina
    Jenna03 skrev 2012-07-05 09:35:41 följande:
    Ja de där som gör nät är kanske inte så roliga att ha kvar, men jag brukar ändå försöka lyfta ut dem i ett glas om jag kan (och vågar:). Hu, jaktspindel låter lite farligt:)
    Som tur är har en jaktspindel bra syn så han ser mig före att jag ser han.
  • annpe
    solskina skrev 2012-07-05 09:44:06 följande:
    Som tur är har en jaktspindel bra syn så han ser mig före att jag ser han.
    Huvaligen:) Är de större än dem du brukar smälla? Jag har nåt som kallas för husspindel hemma. de är RIKTIGT stora. De MÅSTE man nästan bära ut, för skulle man slå en sådan skulle det bli en rejäl fläck:)
  • solskina
    annpe skrev 2012-07-05 10:08:01 följande:
    Huvaligen:) Är de större än dem du brukar smälla? Jag har nåt som kallas för husspindel hemma. de är RIKTIGT stora. De MÅSTE man nästan bära ut, för skulle man slå en sådan skulle det bli en rejäl fläck:)
    Ja du det är nog en form av husspindel men svart stora som en en krona. Ingen aning om ras. Men dom är oftast på golvet och då är det lättare. Dom andra som inte ska vara i huset är mindre och av olika arter. 

Limegröna är riktigt äckliga. 

Smällan är bra till mycket Oskyldig  
Svar på tråden Var förvarar ni er flugsmälla? :)