• Jenna03

Var förvarar ni er flugsmälla? :)

Hej! Jag städade nyss mitt städskåp och kom då att tänka på att jag alltid har förvarat min flugsmälla där, utan att riktigt veta varför:). Så nu undrar jag var ni förvarar er flugsmälla, och varför ni har den just där! Bifoga gärna en bild på er smälla om ni har lust, det finns ju många sorter, en del riktigt fina:)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Var förvarar ni er flugsmälla? :)
  • lissan01
    Paksenarrion skrev 2012-07-05 17:35:16 följande:
    Samma som hoppspindlar?

Hoppspindel låter läskigt!
  • Mamma och Fru

Apropå getingar, min farbror knäppte sönder getingar med fingrarna, alltså, "knäppte" till med nageln... Jag personligen är livrädd för getingar, sen den gången jag trampade på en geting och fick hela gadden i hälen, resultatet blev en svullen fot som inte gick stödja på under 1 dygn!

Maken med flugsmällan är bäst ;)

• lissan01
    Mamma och Fru skrev 2012-07-05 18:09:23 följande:
    Apropå getingar, min farbror knäppte sönder getingar med fingrarna, alltså, "knäppte" till med nageln... Jag personligen är livrädd för getingar, sen den gången jag trampade på en geting och fick hela gadden i hälen, resultatet blev en svullen fot som inte gick stödja på under 1 dygn!

Maken med flugsmällan är bäst ;)
    Har en moster som klämmer ihjäl dem med tummen innan de hinner sticka!
  • lissan01
    Apopan skrev 2012-07-05 18:14:45 följande:
    Har en i sovrummet på nattduksbordet och ett par hängandes på en krok i köket.
    Vad är det för sort? Samma som majoriteten här eller:)?
  • Apopan
    lissan01 skrev 2012-07-05 18:16:24 följande:
    Vad är det för sort? Samma som majoriteten här eller:)?
    Har inte läst vad majoriteten här har, men det är vanliga flugsmällor som jag köpt i trepack för typ 20kr eller nåt ^^
  • lissan01
    Apopan skrev 2012-07-05 18:22:00 följande:
    Har inte läst vad majoriteten här har, men det är vanliga flugsmällor som jag köpt i trepack för typ 20kr eller nåt ^^

Finns en massa bilder , verkar som majoriteten har den gammeldags varianten med handtag i metalltråd:)
  • Excentriskan

Annat. Jag har ingen.

Brukar inte ha speciellt många flugor inne (en till två i veckan). Kommer en vanlig husfluga in så får den gärna killa mig på ben och armar. Sen självdö i något fönster.

Större insekter som humlor och getingar tar jag ut med glas och papper.

De enda insekter jag slår ihjäl är mygg, knott, bitflugor, brems, blindingar osv. Tvärt om brukar jag ha svårt för att inte rädda exempelvis drunknande insekter i vattentunnor o dyl.      

Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • Apopan
    lissan01 skrev 2012-07-05 18:23:32 följande:
    Finns en massa bilder , verkar som majoriteten har den gammeldags varianten med handtag i metalltråd:)
    Ah, mina har handtag av plast :)
  • lissan01
    Apopan skrev 2012-07-05 18:27:52 följande:
    Ah, mina har handtag av plast :)

Lägg in ett foto du med vettja:)
Svar på tråden Var förvarar ni er flugsmälla? :)