• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • ElinPeelin

man kan ju klia sig på ryggen med den...

• toca

Absolut! Skaka av den lite innan bara för det är sa obehagligt om man blir blöt pa ryggen.

• ElinPeelin

jag är helt slut i bäckenet (eller vad det nu är?). Har som träningsvärk innanför låren och hela rumpan, känns som jag har ridit en vild häst?!? Måste vara pga att jag har gått så mycket i helgen?
    När jag reser mig upp så stapplar jag... Ajj..

• OZgirl

Jag gjorde en jämförelse mellan lönenivåer inom min yrkesgrupp och samma åldersspann kvinnor vs män.
    Jag har kommit fram till att jag är feminist efter den jämförelsen. Skitland! Skitföretag! Skitdiskriminering!

Medianlönen för kvinnor ligger 2210 kr/mån under medianlönen för män. Varför det?

• Surfergirl

Tänkte på er Elin och Toca igår när jag pratade i den stora vita telefonen... stackars er tänkte jag, som har haft det såhär i flera månader. Men iofs, ni får nåt fint för besväret!

• Anemone

Mitt solklara svar på det är att det beror på att kvinnsen tar ut mer föräldraledighet än männen. Så länge det är fallet i samhället som helhet så kommer vi att få dras med olika löner. Oavsett hur just du & jag väljer att göra.

• Muntra hundägaren

Nämen - har tråden sovit sedan klockan 17.00 i går?

här är det dimmigt och svinkallt! Munter härdar dock ut i vårkappa och vårskor. Ser väl ut som stadens mesta idiot, om än välklädd och moderiktig .

Shit - den här veckan är det alltså påsk? Och den bara kom smygande på från ingenstans....jesus på korset dog ock för oss....eller hur nu psalmen går? Just påskpsalmer är jag skitkass på! Sommar- och julpsalmer är en annan femma! Den kan jag på mina fem fingrar

Svar på tråden Midsommargänget III