• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Tant T

Hoj hoj!
    Påskpsalmer?! En av mina dåvarande favoriter (när jag sjöng vackert i kyrkokör! ) var
    "Och jesus går i solen, så levande och glad, bland vilda anemoner och silvergrå oliveblad.
    Och det är vår, och det är påsk i Palestina-land!" tror jag det var! Fast det var nog ingen psalm, snarare en barnsång!

Pelin, jag känner igen värken... det är tydligen såna gånger man ska använda bältet säger min BM, när man ger sig ut på shopping i timmar o vid dammsugning!

Här är jättefint vårväder idag!!

• Muntra hundägaren

Och frk Paltrow har blivit mamma igen! Hur fan får vissa till det? Vacker, begåvad, två-barnsmor och 33 år!

Munter - normalsnygg, normalklok, nollbarnsmamma och 32 år om lite mer än en vecka

• Surfergirl

Hoj!

Jasså, sjunger vi påskpsalmer idag... jag kan inte en enda tror jag.
    Vi fick påskägg av mamma igår och goffade godis hela kvällen.
    När de gifta girlsen vaknar (eller Oz, du är vaken ser jag...): Köpte ni morgongåva till era män? Vad isåfall?

• Anemone

Jag hörde en lärka på vägen till jobbet idag!

Jag köpte ingen morgongåva. Och fick ingen heller. Det var så mycket ändå.

• Surfergirl

Anemone, så säger min M2B oxå, det är så mycket ändå... men jag är lite sugen på att köpa nåt litet ändå. Om jag ska köpa klocka till honom blir jag dock ruinerad, han är en klocksnobb. Men manschettknappar var bra förslag, det ska jag komma ihåg. Thanx Mutter.

• Tant T

Surfer, vilket datum är det som ni upphör att leva i synd nu då?! Jag har glömt... *skäms*

• Muntra hundägaren

Jag gav sambon fina egendesignade med initialer på i födelsedagspresent för något år sedan. Lite roligt och lite mer personligt! Annars har George Jensen superfina. Sådana har min bror fått! Själv äger jag bara ett par - funna på loppis, men jättesöta

• ElinPeelin

godmorgon, är på jobbet idag

... om ni är intresserade ....

Är lite orolig att min vik inte håller tempot o strukturen. Måste nog ta tag i detta tror jag.
    Återhörandes.

• OZgirl

Jag hade (lite osmart) köpt en klocka till honom redan, i julklapp året innan vi gifte oss. Så han fick senaste Harry Potter istället! Hot from the press.
    Fast egentligen var ju klockan själva morgongåvan, bara att den var på väg bort från marknaden och han ville verkligen ha den modellen som var svår att hitta. Jag ville inte köpa den och sen låta den ligga i mer än ett halvår och sen inse att han själv skulle ha köpt den...

Jag fick ett halsband från Engelbert med vita och blå diamanter i. Vackert och matchar förlovnings- och vigselring!

Svar på tråden Midsommargänget III