Saken är den att 99 av 100 föräldrar är normala människor, men sen som alltid finns det ju just "de där" personerna. Det är avsaknad av skam i kroppen, dålig uppfostran eller en tro att man själv och ens vilja är viktigare än allt annat.
Just det där med att låna ut pengar så länge har jag varit med om, och dum som jag var lånade jag ut en femtiolapp på ICA. I mitt försvar var jag väldigt ung och dumsnäll då. Och nej, pengen såg jag aldrig igen och pappan "småsprang" bortåt när jag var i närheten. Näää, inte ville väl han betala tillbaka en förmögenhet som femtio kronor. Men det var faktiskt väldigt kul att se en snart 40-årig man galoppera bort mot grinden i rädsla över att få betala tillbaka ett lån.
Anonym (Fritids) skrev 2012-07-04 09:56:54 följande:
Jag har också ett sånt exempel... träffade en familj vid ingången på IKEA som har sonen på mitt fritids. Vi hejade och jag gick vidare in. När jag drog ut en vagn så stod plötsligt den åttårigen sonen bredvid mig och säger glatt "Jag vill hellre gå med dig och mamma sa att det gick bra!"... längre bort stod föräldrarna och ropade "Vi syns vid korven sen!".
Jag gick bara bort med honom och sa "Det är helg och jag handlar med min familj, vi ses på måndag, ha en jättebra helg!".
Inget begåvningsfel på de föräldrarna, båda har utbildning och ansvarsfulla jobb. Dock är de såna som alltid, utan undantag, "råkar" blir försenade till hämtningen de där dagarna före semester och storhelger, och tittar man ut genom fönstret så är kombin packad med kassar från Maxi & Willys.
Man kan ju fråga sig hur folk tänker.
Jaaaa, precis det här har jag varit med om. Lustigt nog var det också Ikea på A6, dock skulle vi träffas "utanför"??
Jag bor i en väldigt religiös del av Sverige *host*Jönköpingstrakten*host*. En del av mina vänner är *flämt* gay, och en del är väääldigt gay om man säger så.

Det fick några föräldrar nys om och så var jag bums "olämplig". Jag skulle aldrig i mitt liv förolämpa någons religiösa övertygelse, men för i helvete människa... Det gnyddes och pratades men det bjöd jag på, och i slutändan flyttade de på barnen till en annan, mer lämplig förskola. Det blev väldigt dålig stämning ett tag eftersom 99% av alla andra tyckte att dom var helt sjuka i huvudet, plus att vi har en pojke med två mammor på Förskolan. Men det var tydligen inget problem eftersom de var "diskreta".
Om man väljer att jobba med människor så är det tydligen för att man absolut älskar det, har det som hobby, och inte vill göra något annat. Inte tror jag någon skulle fråga en fabriksmontör om han skulle känna för att montera lite på fritiden. Sen är det väl inte bara om man jobbar med människor, utan egentligen om man har något sorts jobb som har med att ta hand om/göra tjänster för andra.
Sen ska jag säga såhär, jag älskar mitt jobb och tycker att barnen är underbara att få vara med varje dag. Det är så roligt att få se dem växa och bli större. Jag hälsar gärna och pratar lite när vi möts utanför. DE är inte problemet, utan de föräldrar som tror att man är en tjänare 24/7.