• Anonym (hjälp mig)

Kan tingsrätten tvinga en 3 åring?

Att träffa sin pappa om hen inte vill????

• Svar på tråden Kan tingsrätten tvinga en 3 åring?
  • Anonym
    Anonym (Soc.) skrev 2012-07-07 11:39:44 följande:
    Det finns ingen anledning att ifrågasätta att ts blivit misshandlad bara för att hon inte skrev det förrän senare. Eftersom att det inte var den saken som frågeställningen handlade om.

Jo det gör det om det är efterkonstruktion då är det bättre ts tar tag i det verkliga problemet istället vilket hon fått till svar tidigare med
  • Anonym (hjälp mig)
    Anonym (Soc.) skrev 2012-07-07 11:43:03 följande:
    Ja det kan man verkligen fråga sig. Om de har rått dig att diskutera med din 3 åring om dina och de äldre barnens upplevelser av misshandeln så är de antingen djupt inkompetenta eller så har du missförstått nåt.
    Nej inte rått mig....men att svara på frågor med sanningen!
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-07 11:37:57 följande:
    Man ska aldrig ljuga för sina barn. Men när de är så pass gamla så kan man säga sanningen

Varför skulle man säga till en treåring att pappan slagit en?
  • Anonym (hjälp mig)
    Anonym skrev 2012-07-07 11:44:11 följande:
    Så du blev inte misshandlad? Varför säjer du så till barnet? Finns dom att pappan slagit dej?
    Va? ok....jag är färdig, jag har fått mina svar! tack
  • Anonym (Soc.)
    Anonym skrev 2012-07-07 11:44:46 följande:
    Jo det gör det om det är efterkonstruktion då är det bättre ts tar tag i det verkliga problemet istället vilket hon fått till svar tidigare med

Kan verkligen inte begripa hur du kan dra en så långsökt slutsats som att det skulle vara en efterhandskonstruktion. Frågeställningen handlade om man kan tvinga en 3 åring. Om skälet är misshandel, övergrepp,missbruk eller psykisk sjukdom är helt irrelevant. Ts berättade om sin situation bara för att nån frågade.
  • Bella1

Gå tillbaka och läs rätt dig ger jag inte tummen men vore roligt att läsa artikeln var är den länken?upp

Anonym (hjälp mig) skrev 2012-07-07 11:43:46 följande:
    tack snälla du
    Anonym skrev 2012-07-07 11:42:23 följande:
    Som sagt efterkonstruktion! Fanns en uns sanning så hadfe trådstarten sett annorlunda men vi gör nytt försök länka tidningsartikeln!
    Varsågod!!!!!

• Bella1
    Anonym (Soc.) skrev 2012-07-07 11:48:29 följande:
    Kan verkligen inte begripa hur du kan dra en så långsökt slutsats som att det skulle vara en efterhandskonstruktion. Frågeställningen handlade om man kan tvinga en 3 åring. Om skälet är misshandel, övergrepp,missbruk eller psykisk sjukdom är helt irrelevant. Ts berättade om sin situation bara för att nån frågade.

Lite rätt kan det vara nu jobbar jag inte på soc i Sverige utan i annat land och som anonym nämner hade ts bars pappa banka skiten ur ts som ts skriver i ett inlägg så har jag svårt att se att tr i Sverige kommeratt tvinga ett barn som sett detta att ha umgänge med denna och inte själv i början. Men hade det funnits lite sanning i det ts säger så hade det stått med i starten för det är så pass allvarligt och man får svar som man ställer undran eller fundering i starten. Hade ts tagit med det hade svaren kanske inte blivit ja tr kan tvinga till umgänge iallafall inte här i det land där jag jobbar inom soc!
  • Anonym
    Bella1 skrev 2012-07-07 12:00:43 följande:
    Lite rätt kan det vara nu jobbar jag inte på soc i Sverige utan i annat land och som anonym nämner hade ts bars pappa banka skiten ur ts som ts skriver i ett inlägg så har jag svårt att se att tr i Sverige kommeratt tvinga ett barn som sett detta att ha umgänge med denna och inte själv i början. Men hade det funnits lite sanning i det ts säger så hade det stått med i starten för det är så pass allvarligt och man får svar som man ställer undran eller fundering i starten. Hade ts tagit med det hade svaren kanske inte blivit ja tr kan tvinga till umgänge iallafall inte här i det land där jag jobbar inom soc!

Han friades, alltså skiter tr i ev. misshandelsanklagelser.
  • Anonym (Soc.)
    Bella1 skrev 2012-07-07 12:00:43 följande:

Ser ingen anledning att misstro ts. Här får misshandlande pappor både umgänge, vårdnad och växelvis boende så länge våldet inte har varit riktat

Mot barnen.
Svar på tråden Kan tingsrätten tvinga en 3 åring?