• Anonym (hjälp mig)

Kan tingsrätten tvinga en 3 åring?

Att träffa sin pappa om hen inte vill????

• Svar på tråden Kan tingsrätten tvinga en 3 åring?
  • Anonym (hjälp mig)
    Anonym skrev 2012-07-07 14:56:49 följande:
    Herregud vad ni tjafsar med TS

Hon frågade ju inte om misshandeln. hÅll er till ämnet tjafsmajjor
    Åååå tack snälla människa{#emotions_dlg.flower}
  • Anonym
    Anonym (hjälp mig) skrev 2012-07-07 14:58:05 följande:
    Åååå tack snälla människa{#emotions_dlg.flower}
    ignorera bara ..det kommer aldrig till ngn ände iaf. Hur mkt du än svarar
  • Anonym
    Anonym (hjälp mig) skrev 2012-07-07 14:54:40 följande:
    haha en sak till bara......du skrev att jag inte ska göra pappan till en skrämmande person??

Jag vet vad du menar med det, att jag inte ska tala om för barnet vad pappa gjort mot hens äldre syskon

el mig...... 

Men att han är skrämmande person, är väll ett faktum, som han skapat själv....ja en tanke bara! 

Jag ställde frågor som du sa jag kunde men då struntar du att svara... Han har inte skapat det gällande treåringen utan tr kan anse att du och syskonen skapat ett monster av pappan inför barnet.
  • Anonym (hjälp mig)
    Anonym skrev 2012-07-07 14:58:49 följande:
    Jag ställde frågor som du sa jag kunde men då struntar du att svara... Han har inte skapat det gällande treåringen utan tr kan anse att du och syskonen skapat ett monster av pappan inför barnet.
    Ok.du har rätt....men jag är klar nu! Det var aldrig min mening att detta skulle handla om misshandel...
    Jag har fått mina SVAR...
    Anonym skrev 2012-07-07 14:58:42 följande:
    ignorera bara ..det kommer aldrig till ngn ände iaf. Hur mkt du än svarar
     Ja det stämmer! jag lämnar tråden för de som vill prata vidare om detta!
  • Anonym (hjälp mig)
    Anonym skrev 2012-07-07 14:58:49 följande:
    Han är ett MONSTER......

SISTA SVAR FRÅN MIG!
  • Anonym
    Anonym (hjälp mig) skrev 2012-07-07 15:01:59 följande:
    Ok.du har rätt....men jag är klar nu! Det var aldrig min mening att detta skulle handla om misshandel...

Jag har fått mina SVAR... Ja det stämmer! jag lämnar tråden för de som vill prata vidare om detta!

Svar ja, domstolen kan till och med ge pappan vårdnaden och boendet. Det är verkligheten.
  • Anonym (socionomstudent)

Hej på dig!

Jag har precis läst en juridikkurs och är rätt så insatt i just detta.
    Enligt lagboken FB kap 6:
    Föräldrarna har alltid rätt att träffa sina barn så länge det inte går emot barnets bästa. Det är det som är avgörande både för vårdnad och besök. Därför kommer det bli en diskussion om vad som är barnets bästa.. Dessutom om föräldrarna har svårt att sammarbeta ska man ta hänsyn till detta och vad kontakten mellan föräldrna kan innebära för "risker".

I dagsläget kanske inte det säger så mycket. Men om jag skulle bedömma detta utifrån vad du har berättat så skulle det inte bli delad vårdnad men det kanske finns en liten risk för "umgänge". Hoppas för din skull att det inte blir så!

Starkt jobbat att du klarade av att ta dig därifrån!

• Anonym
    Anonym (socionomstudent) skrev 2012-07-07 15:18:44 följande:
    Hej på dig!

Jag har precis läst en juridikkurs och är rätt så insatt i just detta.

Enligt lagboken FB kap 6:

Föräldrarna har alltid rätt att träffa sina barn så länge det inte går emot barnets bästa. Det är det som är avgörande både för vårdnad och besök. Därför kommer det bli en diskussion om vad som är barnets bästa.. Dessutom om föräldrarna har svårt att sammarbeta ska man ta hänsyn till detta och vad kontakten mellan föräldrna kan innebära för "risker".

I dagsläget kanske inte det säger så mycket. Men om jag skulle bedömma detta utifrån vad du har berättat så skulle det inte bli delad vårdnad men det kanske finns en liten risk för "umgänge". Hoppas för din skull att det inte blir så!

Starkt jobbat att du klarade av att ta dig därifrån!

Så väldigt insatt kan du inte vara då du helt bortser från barnets rätt till båda föräldrarna och att treåringen inget minne har av misshandeln.
  • Anonym (?)

Jag har alltid trott att det är tvärtom, barnets rätt till båda sina föräldrar, inte föräldrarnas rätt till barnet.

Jag är glad över att mina barn aldrig kommer tvingas träffa sin far i alla fall.  

• Anonym (mamma)

Barn kan tvingas att träffa sina föräldrar men föräldrar kan aldrig tvinga att träffa sin barn.

Var lite samarbetsvillig men sätt barnet bästa i fokus. Om de inte har haft någon kontakt alls så är det ju inte bara att släppa iväg till pappan.
    Utan ta ett steg i taget. Det är ju en främlingen för henne. och dina känslor för honom påverkar ju henne också även omedvetet.

Vill han träffa henne? Prata med advokat och ta kontakt med familjerätten, kanske att umgänget först sker med kontaktperson.

Sedan kan man undra om det är lämpligt med tanke på domen och om tanken är att han ska kontrollera dig via henne. Eller om det är som man hoppas är att han vill lära känna sin dotter.

Svar på tråden Kan tingsrätten tvinga en 3 åring?