Kan tingsrätten tvinga en 3 åring?
Att träffa sin pappa om hen inte vill????
Att träffa sin pappa om hen inte vill????

Hej på dig!
Jag har precis läst en juridikkurs och är rätt så insatt i just detta.
Enligt lagboken FB kap 6:
Föräldrarna har alltid rätt att träffa sina barn så länge det inte går emot barnets bästa. Det är det som är avgörande både för vårdnad och besök. Därför kommer det bli en diskussion om vad som är barnets bästa.. Dessutom om föräldrarna har svårt att sammarbeta ska man ta hänsyn till detta och vad kontakten mellan föräldrna kan innebära för "risker".
I dagsläget kanske inte det säger så mycket. Men om jag skulle bedömma detta utifrån vad du har berättat så skulle det inte bli delad vårdnad men det kanske finns en liten risk för "umgänge". Hoppas för din skull att det inte blir så!
Starkt jobbat att du klarade av att ta dig därifrån!
Jag har alltid trott att det är tvärtom, barnets rätt till båda sina föräldrar, inte föräldrarnas rätt till barnet.
Jag är glad över att mina barn aldrig kommer tvingas träffa sin far i alla fall.
Barn kan tvingas att träffa sina föräldrar men föräldrar kan aldrig tvinga att träffa sin barn.
Var lite samarbetsvillig men sätt barnet bästa i fokus. Om de inte har haft någon kontakt alls så är det ju inte bara att släppa iväg till pappan.
Utan ta ett steg i taget. Det är ju en främlingen för henne. och dina känslor för honom påverkar ju henne också även omedvetet.
Vill han träffa henne? Prata med advokat och ta kontakt med familjerätten, kanske att umgänget först sker med kontaktperson.
Sedan kan man undra om det är lämpligt med tanke på domen och om tanken är att han ska kontrollera dig via henne. Eller om det är som man hoppas är att han vill lära känna sin dotter.