Kan tingsrätten tvinga en 3 åring?
Att träffa sin pappa om hen inte vill????
Att träffa sin pappa om hen inte vill????
Av alla vårdnadstvister som sker blir föräldrarna överens och /eller döms till gemensam vårdnad i 92 procent av fallen. Det är möjligt att det finns fall inom den här gruppen där en av föräldrarna borde ha haft egen vårdnad.
Men den grupp som jag egentligen menade när jag skrev att "Den vanligaste orsaken till vårdadstvister är när en förälder har utsatt sitt/sina barn för brott" är den grupp på 8 procent som blir kvar och det kan den som vill läsa om bland rättsfallen i domstolarna på domstolsverket.
Jag ber om ursäkt för att jag var för snabb med pennan.
Jag har idag 2011-04-07, varit inne och tittat på Barnombudsmannens sidor och kan konstatera att de har officiell statistik för 2009 som visar på att föräldrar kommer överens i 97 procent av fallen. Det vill säga det är endast i 3 procent av fallen som som domstolen dömer till enskild vårdnad och det är mestadels i de fallen som vårdnadstvisten ofta är en konsekvens av att barnen har berättat om brott." www.s-info.se/page/blogg.asp&blogg=49608
Nej, det är inte svårt att trycka Visa endast och läsa de inläggen.
Desto svårare att hitta någonstans där jag tagit mammans parti eller att jag skrivit att man ska straffa i preventivt syfte.
Det är väldigt svårt att ange nummer på de inläggen eftersom de inte existerar.
Om du alltid har så svårt att förstå och lägger in egna felaktiga tolkningar av det du läser, blir inget av det du skriver trovärdigt.
Herre jävlar...va fan pratar ni om här igentligen....ni e fan ute o cyklar.....
Vad har min fråga att göra med.....era snack.....men men fortsätt för all del:)
Tittar in om en vecka..undra vad ni pratar om då
Förlåt TS, att det drog iväg med tråden, men Anonym feltolkar det man skriver. Precis som i inlägg 4 där Anonym genast drog slutsatser om att du tyckte det var bra att pappan stängdes ute fast du aldrig nämnt något åt det hållet.