• Anonym (hjälp mig)

Kan tingsrätten tvinga en 3 åring?

Att träffa sin pappa om hen inte vill????

• Svar på tråden Kan tingsrätten tvinga en 3 åring?
  • Anonym
    Anonym (X) skrev 2012-07-15 13:04:50 följande:
    Nu är det så bra inrättat att allt man skriver här finns kvar. Om man inte varit riktigt oförskämd. Det är bara att gå tillbaka och läsa. Tryck visa endast och läs mina inlägg

Var har jag tagit mammans parti?

Var har jag skrivit att man ska straffa i preventivt syfte?

Ange nummer på de inläggen.
    Jag upprepar: JAG HAR SKRIVIT DET FLERA GÅNGER.
    Som du borde ha läst eftersom du svarat.
    ATT du inte minns vad du läst visar bara att du inte läser.
    Du är inte så lite fräck som först skiter i att läsa och sen sitter och skiker som värsta trotsungen att du ska få svaren intryckta i ögonen.
    Kamma till dig för fan om du ska diskutera alls.
  • Anonym
    Anonym (X) skrev 2012-07-15 10:36:03 följande:
    Tyvärr måste man vänta tills ett övergrepp begåtts, säger du. Därför blir det många vårdnadstvister. Den förälder som ser att barnet far illa försöker förhindra detta.

När man känner till faran och riskerna är det förödande att vänta tills ett övergrepp begåtts. Då kan det vara för sent.
    Vi försöker skydda våra barn för olika farligheter men har inte rättighet att skydda dem mot övergrepp av närstående som vi vet är farliga för dem.

Det är därför mången förälder stannar kvar i ett destruktivt förhållande. Då finns de nära och har möjlighet att skydda barnet, vilket de inte har möjlighet till när båda föräldrarna ska dela på umgänget och barnet måste vara ensamt med var och en under olka boende- och umgängesformer.

Det är inte heller tillåtet att stanna kvar med barnen i en familj där en förälder är farlig för omgivningen.

Lagen är tandlös och stelbent. Om du daskar ett barn är det misshandel, ja, visst. Men om du tvingar ett barn att umgås med en aggressiv och farlig förälder så är det okej.
    Nej, det är inte vanligaste orsaken att det blir tvister.

"

Av alla vårdnadstvister som sker blir föräldrarna överens och /eller döms till gemensam vårdnad i 92 procent av fallen. Det är möjligt att det finns fall inom den här gruppen där en av föräldrarna borde ha haft egen vårdnad.

Men den grupp som jag egentligen menade när jag skrev att "Den vanligaste orsaken till vårdadstvister är när en förälder har utsatt sitt/sina barn för brott" är den grupp på 8 procent som blir kvar och det kan den som vill läsa om bland rättsfallen i domstolarna på domstolsverket.

Jag ber om ursäkt för att jag var för snabb med pennan.

Jag har idag 2011-04-07, varit inne och tittat på Barnombudsmannens sidor och kan konstatera att de har officiell statistik för 2009 som visar på att föräldrar kommer överens i 97 procent av fallen. Det vill säga det är endast i 3 procent av fallen som som domstolen dömer till enskild vårdnad  och det är mestadels i de fallen som vårdnadstvisten ofta är en konsekvens av att barnen har berättat om brott." www.s-info.se/page/blogg.asp&blogg=49608

• Anonym (X)
    Anonym skrev 2012-07-15 13:08:10 följande:
    Jag upprepar: JAG HAR SKRIVIT DET FLERA GÅNGER.
    Som du borde ha läst eftersom du svarat.
    ATT du inte minns vad du läst visar bara att du inte läser.
    Du är inte så lite fräck som först skiter i att läsa och sen sitter och skiker som värsta trotsungen att du ska få svaren intryckta i ögonen.
    Kamma till dig för fan om du ska diskutera alls.
    Jag minns vad jag läst och jag kan tyda det jag läser. Det är du som har problem. Du säger att jag tagit mammans parti och skrivit att man ska straffa i preventivt syfte. Det är lögn.

Tryck visa endast och läs mina inlägg. Det kan inte vara så svårt.

• Anonym
    Anonym (X) skrev 2012-07-15 13:36:30 följande:
    Jag minns vad jag läst och jag kan tyda det jag läser. Det är du som har problem. Du säger att jag tagit mammans parti och skrivit att man ska straffa i preventivt syfte. Det är lögn.

Sluta uppföra dig som en trotsigt barn och börja läsa. Vilka problem EXAKT har du med läsningen.
    När du förklarat det kommer jag att anpassa svaren så att även du förstår dem och slipper skriva inlägg efter inlägg med samma fråga på texten du läst men inte förstått.
  • Anonym (X)
    Anonym skrev 2012-07-15 13:38:49 följande:
    Sluta uppföra dig som en trotsigt barn och börja läsa. Vilka problem EXAKT har du med läsningen.
    När du förklarat det kommer jag att anpassa svaren så att även du förstår dem och slipper skriva inlägg efter inlägg med samma fråga på texten du läst men inte förstått.

• Anonym (X)

Nej, det är inte svårt att trycka Visa endast och läsa de inläggen.

Desto svårare att hitta någonstans där jag tagit mammans parti eller att jag skrivit att man ska straffa i preventivt syfte.

Det är väldigt svårt att ange nummer på de inläggen eftersom de inte existerar.

Om du alltid har så svårt att förstå och lägger in egna felaktiga tolkningar av det du läser, blir inget av det du skriver trovärdigt. 

• Anonym (hjälp mig)

Herre jävlar...va fan pratar ni om här igentligen....ni e fan ute o cyklar.....

Vad har min fråga att göra med.....era snack.....men men fortsätt för all del:)

Tittar in om en vecka..undra vad ni pratar om dåObestämd 

• Anonym (X)

Förlåt TS, att det drog iväg med tråden, men Anonym feltolkar det man skriver. Precis som i inlägg 4 där Anonym genast drog slutsatser om att du tyckte det var bra att pappan stängdes ute fast du aldrig nämnt något åt det hållet.

• Anonym
    Anonym (hjälp mig) skrev 2012-07-15 15:06:34 följande:
    Herre jävlar...va fan pratar ni om här igentligen....ni e fan ute o cyklar.....

Vad har min fråga att göra med.....era snack.....men men fortsätt för all del:)

Tittar in om en vecka..undra vad ni pratar om dåObestämd 
    Anmäl det du tycker är OT men när du inte är i tråden själv och förklarar är det naturligt att diskussionen tar sin egen väg. Du kan inte vara frånvarande och samtidigt kräva att fortsatta diskussioner är helt med din historia överenstämmande.
  • Anonym (hjälp mig)
    Anonym (X) skrev 2012-07-15 15:21:20 följande:
    Förlåt TS, att det drog iväg med tråden, men Anonym feltolkar det man skriver. Precis som i inlägg 4 där Anonym genast drog slutsatser om att du tyckte det var bra att pappan stängdes ute fast du aldrig nämnt något åt det hållet.
    Ingen fara...inget o be om ursäkt förSolig

den som skrev inlägg 4 Kan inte läsa....

Svar på tråden Kan tingsrätten tvinga en 3 åring?