• kakmonstret123

Varför är det olagligt att knarka?

Jag förstår mig inte på detta förmynderi. Bör det inte vara upp till var och en att göra vad de själva vill med sina egna kroppar?

Vore det inte bättre att legalisera vissa droger såsom cannabis, avkriminalisera droganvändande, samt flytta alla resurserna från polisverksamheten till vården istället?

Tomtar som Maria Larsson hävdar att dagens drogkrig är effektivt. Fel! Det är ett misslyckade som kostar skattebetalarna ofantliga summor och många människor livet varje år, samtidigt som det stimulerar en organiserad brottslighet.

Våga tänka utanför lådan, plz.

• Svar på tråden Varför är det olagligt att knarka?
  • Meddelande borttaget
  • TrendyFarsa
    ftp skrev 2012-07-18 12:58:17 följande:
    ..//
    Vill man komma åt missbruks problematiken så gör man inte det genom att förbjuda droger och straffa dess användare, det bidrar bara till att problemen blir större, det gör man endast genom att erbjuda missbrukare villkorslös behandling och slutar stigmatisera och förfölja dessa.
    Precis. På samma sätt som att om man gjodre det lagligt att våldta så skulle den problematiken försvinna. Eller som i Östtyskland där man beslutade att det inte existeradde någon miljöförstöring och vips så försvann det problemet!

Legalisera allt så försvinner alla problem med det!

Du, jag tror att allt gräs du sugit i dig gjort din hjärna lite mosig, men det är ju inget ovanligt bland er knarktomtar.

Tack för mig, jag vill inte att du svarar mig, jag lämnar tråden och kommer inte komma tillbaka.

^poff* Gone...
  • ftp
    FlamingRed skrev 2012-07-18 13:07:53 följande:
    Om det vore så lätt, så skulle ju polisen bara gå ut och plocka folk som säljer droger hela tiden. Varför gör dom inte det menar du?
    Ja, om det vore så lätt att slå ut "narkotikan" så varför har inte polisen gjort det än?

Men det är så lätt, droger är fullständigt oreglerade på gatan och vem som helst kan skaffa när som helst.
    Behövs inga tränade ögon, har man även "tur" när man är på jakt så blir man tillfrågad om man tittar på en försäljare nån bråkdel av sekund längre än normalt.
    Man kan satsa på säkra kort och fråga araber eller svarta om man nu är osäker på sin sak.

Och sluta för fan att citera dubbelt, stammar du eller vad är det frågan om?

• ftp
    TrendyFarsa skrev 2012-07-18 13:16:51 följande:
    Precis. På samma sätt som att om man gjodre det lagligt att våldta så skulle den problematiken försvinna. Eller som i Östtyskland där man beslutade att det inte existeradde någon miljöförstöring och vips så försvann det problemet!

Legalisera allt så försvinner alla problem med det!

Du, jag tror att allt gräs du sugit i dig gjort din hjärna lite mosig, men det är ju inget ovanligt bland er knarktomtar.

Tack för mig, jag vill inte att du svarar mig, jag lämnar tråden och kommer inte komma tillbaka.

^poff* Gone...
    Legalisera så förviner problemen skapade av lagstiftningen och dom är långt mer omfattande än dom som kommer från droger i sig.

Det är ganska tidigt på dagen än, sandlådan är säker tom om du vill fäktas lite med spaden.

• Meddelande borttaget
  • FlamingRed
    ftp skrev 2012-07-18 13:17:06 följande:
    Ja, om det vore så lätt att slå ut "narkotikan" så varför har inte polisen gjort det än?

Men det är så lätt, droger är fullständigt oreglerade på gatan och vem som helst kan skaffa när som helst.
    Behövs inga tränade ögon, har man även "tur" när man är på jakt så blir man tillfrågad om man tittar på en försäljare nån bråkdel av sekund längre än normalt.
    Man kan satsa på säkra kort och fråga araber eller svarta om man nu är osäker på sin sak.

Och sluta för fan att citera dubbelt, stammar du eller vad är det frågan om?
    Så varför plockar inte polisen in dessa som handlar/säljer, om det är så enkelt att få kontakt med dom?

Varför svarar du inte på den frågan?

Och du inser inte motsägelsen i ditt eget uttalande:

"Behövs inga tränade ögon, har man även "tur" när man är på jakt så blir man tillfrågad om man tittar på en försäljare nån bråkdel av sekund längre än normalt."
  • FlamingRed
    ftp skrev 2012-07-18 13:17:06 följande:
    Svara hellre på min fråga, varför plockar dom inte in säljarna som är så lätta att komma i kontakt med enligt dig?
  • kristaav
    FlamingRed skrev 2012-07-18 14:00:15 följande:
    Svara hellre på min fråga, varför plockar dom inte in säljarna som är så lätta att komma i kontakt med enligt dig?
    Det lönar sig inte att försöka sätta dit alla som köper. Kostnaden skulle bli för stor och inte till nån egentlig nytta. För om en som handlar blir tagen så finns det alltid nån annan som handlar istället
  • ftp
    FlamingRed skrev 2012-07-18 13:59:38 följande:
    Så varför plockar inte polisen in dessa som handlar/säljer, om det är så enkelt att få kontakt med dom?

Varför svarar du inte på den frågan?

Och du inser inte motsägelsen i ditt eget uttalande:

"Behövs inga tränade ögon, har man även "tur" när man är på jakt så blir man tillfrågad om man tittar på en försäljare nån bråkdel av sekund längre än normalt."
    Av den enkla anledningen till att vi inte har resurser till det även om det mellan varven görs operationer som går just på att ge sig ut på gatan och fösa in så många ungdomar som möjligt för stickkontroler.
    Operationer som inte har nån existensrätt i ett modern och så kallat fritt samhälle.

Om vi hade haft en polis per invånare där övervakningen kunde bli total så skulle vi ha en chans att förtrycka människor tillräckligt, så som det ser ut idag så har vi inte det och det kvittar hur mycket pengar det än är som laddas in.
    20 miljarder om året och ändå så säljs droger mer eller mindre öppet vid var varannan gatuhörn, vilka slutsatser kan man dra av det?

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Varför är det olagligt att knarka?