• kakmonstret123

Varför är det olagligt att knarka?

Jag förstår mig inte på detta förmynderi. Bör det inte vara upp till var och en att göra vad de själva vill med sina egna kroppar?

Vore det inte bättre att legalisera vissa droger såsom cannabis, avkriminalisera droganvändande, samt flytta alla resurserna från polisverksamheten till vården istället?

Tomtar som Maria Larsson hävdar att dagens drogkrig är effektivt. Fel! Det är ett misslyckade som kostar skattebetalarna ofantliga summor och många människor livet varje år, samtidigt som det stimulerar en organiserad brottslighet.

Våga tänka utanför lådan, plz.

• Svar på tråden Varför är det olagligt att knarka?
  • FlamingRed
    ftp skrev 2012-07-18 12:11:31 följande:
    Ja, effekter uppvisar den men inga positiva såna.
    Du känner inte till de positiva resultat man sett gällande nolltolerans?
  • FlamingRed
    ftp skrev 2012-07-18 12:02:05 följande:
    Nikotin är icke rusgivande dödlig gift, det är självförklarande att man kan minska bruket med information, det är inget man kan applicera mot droger som cannabis då det varken är gift eller dödlig men ger ett behagligt rus.
    Information om hur "behagliga rus" påverkar din sociala förmåga och sociala utveckling, kan sannerligen ge resultatet att människor väljer att inte bruka cannabis.
  • ftp
    FlamingRed skrev 2012-07-18 12:14:53 följande:
    Du känner inte till de positiva resultat man sett gällande nolltolerans?
    Nej det gör jag inte.

FlamingRed skrev 2012-07-18 12:13:40 följande:
    Du tror på allvar att nikotin inte ger brukaren en känsla han uppskattar??
    Jag skrev att det är ganska självklart att man kan minska på nikotin förbrukning med information, det är inget som kan ske när det kommer till lätta droger som cannabis då det finns inte mycket man kan säga där som är negativt.

• FlamingRed
    ftp skrev 2012-07-18 12:17:57 följande:
    Jag skrev att det är ganska självklart att man kan minska på nikotin förbrukning med information, det är inget som kan ske när det kommer till lätta droger som cannabis då det finns inte mycket man kan säga där som är negativt.
    Det finns inget negativt att säga om cannabis menar du?
  • Anonym

Nikotin ger absolut ett rus, men ett extremt milt sådant. Inget man får psykoser av, direkt.

• ftp
    FlamingRed skrev 2012-07-18 12:19:56 följande:
    Det finns inget negativt att säga om cannabis menar du?
    Jag skrev inte mycket.
    Inget om man ska ställa den droger bredvid den som skördar flest liv på jorden och det råkar vara just tobak.

• ftp
    Anonym skrev 2012-07-18 12:21:56 följande:
    Nikotin ger absolut ett rus, men ett extremt milt sådant. Inget man får psykoser av, direkt.
    Man känner förgiftningen dom första gånger man röker innan kroppen vänjer dig men att ta det så långt som att kalla nikotin för rusgivande är fel.

• FlamingRed

Information om hur "behagliga rus" påverkar din sociala förmåga och sociala utveckling, kan sannerligen ge resultatet att människor väljer att inte bruka cannabis.

• ftp
    FlamingRed skrev 2012-07-18 12:24:42 följande:
    Nja, propaganda har en tendens att istället locka folk till att prova.

Inga belägg på dina tidigare påståenden?

• FlamingRed
    ftp skrev 2012-07-18 12:28:19 följande:
    Nja, propaganda har en tendens att istället locka folk till att prova.

Inga belägg på dina tidigare påståenden?
    Fast jag menar information, i den fria form du förespråkar själv, från oberoende källor/internet och så vidare...

Vilka påståenden är det du vill ha belägg för?
Svar på tråden Varför är det olagligt att knarka?