• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Faber
    Anonym skrev 2012-07-29 19:41:09 följande:
    Vad har det med ordet hen att göra?
    Inget, var du för lat för att läsa tidigare inlägg?
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Anonym
    Faber skrev 2012-07-29 19:41:58 följande:
    Inget, var du för lat för att läsa tidigare inlägg?
    Förlåt, skulle talat klarspråk från början förstår jag.

Sluta gå OT. 
  • Faber
    Anonym skrev 2012-07-29 19:47:13 följande:
    Förlåt, skulle talat klarspråk från början förstår jag.

Sluta gå OT. 
    Jag har inte gått OT
  • Anonym
    Faber skrev 2012-07-29 19:49:38 följande:
    Jag har inte gått OT
    "Ok".
  • PumpkinQueen
    Daddy Cool skrev 2012-07-27 13:49:34 följande:
    "Sammanfattningsvis är ”hen” ett ord som dels har en alldeles unik funktion, dels kan användas på samma sätt som andra könsneutrala uttryck, i synnerhet ”den”, fast med extra ideologisk udd. Den kombinationen erbjuder rika möjligheter till stilistisk variation och nyansering. Så på sätt och vis vore det synd om ”hen” normaliserades; då skulle vårt ordförråd bli en nyans fattigare. Den/Hen som lever får se."

Det var avslutningen i en intressant artikel skriven av en professor i svenska:

blog.svd.se/sprak/2012/05/28/hen-eller-den-pr...
    Det är säkert en väldigt intressant artikel, men det är fortfarande så att ords betydelser INTE dikteras av en enstaka person, utan av de som använder ordet.
  • Faber
    PumpkinQueen skrev 2012-07-30 09:56:58 följande:
    Det är säkert en väldigt intressant artikel, men det är fortfarande så att ords betydelser INTE dikteras av en enstaka person, utan av de som använder ordet.
    I den grupp som använder det ingår genusanhängarna.
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-07-30 10:15:02 följande:

Sant. I gruppen som använder ordet "och" ingår det också genusanhängare. Betyder det att ordet "och" numer är besmutsat av genustalibanism? Samma sak gäller orden "men", "alltså", "till", "hej", "bil", "analklåda" och, ja, i princip alla andra ord du kan tänka dig. Konspiration på massiv nivå alltså, hela svenska språket är infiltrerat!! Obestämd
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • PumpkinQueen
    Faber skrev 2012-07-30 10:15:02 följande:
    Fast de, som du menar med "genusanhängarna" (jag antar att det är kvinnor som vill kastrera alla män och ta bort de biologiska skillnaderna mellan könen), är försvinnande få till antalet. Vi kan helt enkelt bortse från dem. De är inget hot vare sig för ditt eller mitt kön. Annars hade ju även jag varit orolig, för jag har inte någon som helst lust att bli av med mitt kön.
  • Faber
    PumpkinQueen skrev 2012-07-30 10:55:11 följande:
    Fast de, som du menar med "genusanhängarna" (jag antar att det är kvinnor som vill kastrera alla män och ta bort de biologiska skillnaderna mellan könen), är försvinnande få till antalet. Vi kan helt enkelt bortse från dem. De är inget hot vare sig för ditt eller mitt kön. Annars hade ju även jag varit orolig, för jag har inte någon som helst lust att bli av med mitt kön.
    Ja de extrema är inte i majoritet men vissa av dem känner till det parlamentariska spelet väl och/eller har en hög mediaprofil och kan därför skaffa sig mer inflytande än deras antal först skulle kunna tyda på.
  • PerG

Men, ponera att folk börjar använda "hen" på det sätt som majoriteten (i tråden och i övrigt) gör, dvs när könet är okänt eller irrelevant, på vilket sätt gynnar det den där "genusmaffian" eller vaginaltalibanerna eller vad det heter?

Om ingen annan än de själva använder det för att "avköna" mot andras vilja eller vad det nu är som är så farligt?

Faber skrev 2012-07-30 16:30:07 följande:
    Ja de extrema är inte i majoritet men vissa av dem känner till det parlamentariska spelet väl och/eller har en hög mediaprofil och kan därför skaffa sig mer inflytande än deras antal först skulle kunna tyda på.

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!