• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Faber
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-31 22:01:50 följande:

1. Det finns inga sådana beteenden i vårt DNA.

2. Vem, utöver dig själv och Faber, har sagt att det är syftet?  
    Jaså beteende är på intet vis styrt av biologin. Jaja dröm vidare.
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-07-31 17:52:03 följande:
    Könsrollerna har inte varierat särskilt mycket över tid och rum. Könsroller behöver inte vara något negativt men det är ju ni genusanhängare som har bestämt att traditionellt mansdominerade yrken är bättre och att manliga sysslor överhuvudtaget är det. Därför försöker ni få kvinnorna att bli män och männen kvinnor allt under förevändningen att ni arbetar för jämställdhet vilket ni inte gör.

Jag rekommenderar varmt att du läser mer historia. MYCKET mer historia. Och antropologi. Mycket mer av det också.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    PerG skrev 2012-07-31 17:58:13 följande:
    Det handlar väl snarare om att de kvinnor som vill göra saker som traditionellt är associerade med män och män som vill göra saker som traditionellt är associerade med kvinnor ska få göra det utan att de möts av fördomar. Alla får göra allt istället för att alla ska vara lika (grupperat på kön). Dvs FLER valmöjligheter, inte färre.

Sen finns det en del som vill tvinga in sina barn i en omvänd könsroll för att överkompensera men det tror jag inte majoriteten pysslar med.

"Freedom is slavery", som Orwell uttryckte det i 1984. En del tror att friheten att själv definiera vem man är, är "förvirrande" och skapar en "grå massa". Jag undrar hur färgblind man måste vara för att se allt annat än rent svart och vitt som en "grå massa" egentligen.
  • Faber
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-31 22:03:02 följande:

Jag rekommenderar varmt att du läser mer historia. MYCKET mer historia. Och antropologi. Mycket mer av det också.
    Ja i 50% av kulturerna genom historian har ju kvinnorna varit krigare och jägare samt att det varit männens roll att föda barn.
  • Dorian Ertymexx
    Veladis skrev 2012-07-31 21:58:25 följande:
    Naturen är ingen bra referens.

Naturen är en värdelös referens, eftersom det faktiskt är lika mycket hittepåord som hen - till och med mer.

Man får inte i språket använda ord som slår ihop män och kvinnor till "okänd faktor" (dvs hen), men det är visst helt okey att slå ihop amöbor, blåvalar, steklar, fågelsplindlar, tussilagos, grönalger, arkebakterier, kondorer, ormar, redwoodträd, slemsvampar, berg, floder, hav, atmosfären, ozonlagret, vulkaner och allt annat som ordet "natur" omfattar till något slags dogmatisk enhet. Är det bara jag som tycker det är fantastiskt, extremt hycklande?   
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-07-31 22:02:47 följande:
    Jaså beteende är på intet vis styrt av biologin. Jaja dröm vidare.

OK, vilken del av dina gener bestämmer att du ska sitta på internet. Visa mig en undersökning som säger att män är biologiskt triggade att fixa med rullande metalliska föremål.

Hela konceptet faller på sin egen orimlighet.

Eller som Betnér uttryckte det:

">

• Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-07-31 22:06:13 följande:
    Ja i 50% av kulturerna genom historian har ju kvinnorna varit krigare och jägare samt att det varit männens roll att föda barn.

Det finns ingen statistik, och vi lär oss mest om ökenreligionskulturerna, som bara varit representativa en väldigt kort tid i världen.
  • Faber
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-31 22:09:29 följande:

OK, vilken del av dina gener bestämmer att du ska sitta på internet. Visa mig en undersökning som säger att män är biologiskt triggade att fixa med rullande metalliska föremål.

Hela konceptet faller på sin egen orimlighet.

Eller som Betnér uttryckte det:

" rel="nofollow" target="_blank">

Du specificerar saker men struntar i att ta hänsyn till att vissa moderna företeelser kräver egenskaper som män och kvinnor haft i olika hög grad sedan tidernas begynnelse. Sport är ett exempel.
  • Veladis
    Faber skrev 2012-07-31 22:06:13 följande:

Jagande kvinnor har det bevisligen funnits lite här och var, krigande också. Barnafödande män är det nog värre med. Den ena saken är gentiskt betingad, den andra behöver inte vara det. 

• Faber
    Veladis skrev 2012-07-31 22:12:19 följande:

Jagande kvinnor har det bevisligen funnits lite här och var, krigande också. Barnafödande män är det nog värre med. Den ena saken är gentiskt betingad, den andra behöver inte vara det. 

Jag har aldrig förnekat att det funnits jagande kvinnor.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!