• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • CMM
    nihka skrev 2012-09-19 19:39:53 följande:
    Det som gör att jag inte kan bli arg är att när jag tänker efter är det så sorgligt. På riktigt alltså. Tänk att leva varje dag med känslan att man är förföljd av feminister.
    Jo, det är väl ungefär som att leva varje dag med känslan att man är förtryckt av ett ondsint patriarkat.
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • Anonym (Eh?)
    CMM skrev 2012-09-19 23:18:27 följande:
    Jo, det är väl ungefär som att leva varje dag med känslan att man är förtryckt av ett ondsint patriarkat.
    Du ser ingen skillnad mellan system eller individ? 
  • Anonym (Mamma)

Blir du provocerad om jag säger "Om vi får ett barn till ska hen bo i det där rummet" ?

• Anonym (diskriminerande)

Jag tycker att HEN är väldigt könsdiskriminerade, antingen är man han eller hon.

Känner någon att de har föds i "fel" kön, kalla dem då de kön de vill vara.

Hen är "höna" på engelska, det krockar i mitt huvud. Jag vill inte bli kallad höna. 

• Anonym (diskriminerande)

"Om vi får ett barn till ska det bo i det där rummet"

Kan man säja då. 

• Anonym
    Anonym (diskriminerande) skrev 2012-09-20 08:56:56 följande:
    Jag tycker att HEN är väldigt könsdiskriminerade, antingen är man han eller hon.

Känner någon att de har föds i "fel" kön, kalla dem då de kön de vill vara.

Hen är "höna" på engelska, det krockar i mitt huvud. Jag vill inte bli kallad höna. 
    Det är för att du inte riktigt förstår.
  • Anonym

Du blir inte heller kallad för höna. Vi talar svenska i detta land. Tänker du likadant med andra ord som blir kul på engelska? Typ ord som "fart"? Det verkar jobbigt.

• CMM
    Anonym (Eh?) skrev 2012-09-20 08:47:31 följande:
    Du ser ingen skillnad mellan system eller individ? 
    Inte direkt. Båda inställningarna syftar till att beskylla andra för saker man faktiskt har all möjlighet i världen att påverka själv.
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • Faber

Nu ser jag att min avatar som är de Finska flygstridskrafternas emblem 1918-45 tagits bort, varför?

*Politiskt korrekt sidfot*
  • Anonym
    Faber skrev 2012-09-20 12:46:28 följande:
    Nu ser jag att min avatar som är de Finska flygstridskrafternas emblem 1918-45 tagits bort, varför?
    Det måste vara någon feminist som har tagit bort den.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!