• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Anonym

Aaliya, det blev viktigt eftersom påståendet att om vi inte kunde identifiera kön på alla, t.ex om alla personer gick i burka, skulle inte samhället överleva. När jag motsa detta genom att säga att på Internet är vi väl könlösa (helst om man jag neutralt nick och bild) blev reaktionen: jag ska fan visa att jag kan sminka mig och lägger upp en bild för att bevisa detta. När jag sedan skrev att vara så osäker att man är mer lycklig och nöjd att man har en snippa än att vara mest nöjd med den person man är inuti, fick jag etiketten hen-älskare. Tyder på dålig självkänsla enligt mig om man inte kan diskutera utan fördomar och behovet att sätta etiketter på personer man inte känner. Men om uppfattningen att det man har mellan pannbenen är viktigare än det man har mellan benen gör mig till en hen-älskare så kan jag bära det etiketten även om jag aldrig ens sagt ordet hen högt IRL.

• Anonym

Förslag:

De som vill använda ordet hon gör så.
    De som vill använda ordet han gör så.
    De som vill använda ordet hen gör så.

Blir man psykiskt instabil pga att någon annan använder ett ord man inte tål söker man hjälp.

• Anonym

Ja, precis, eller använda hen när man inte vet vad det är för något (hon eller han) istället för att skriva; ungen/barnet, idioten eller det där fettot med glasögon.

• ljung och viol
    Anonym skrev 2012-10-28 18:53:38 följande:
    Aaliya, det blev viktigt eftersom påståendet att om vi inte kunde identifiera kön på alla, t.ex om alla personer gick i burka, skulle inte samhället överleva. När jag motsa detta genom att säga att på Internet är vi väl könlösa (helst om man jag neutralt nick och bild) blev reaktionen: jag ska fan visa att jag kan sminka mig och lägger upp en bild för att bevisa detta. När jag sedan skrev att vara så osäker att man är mer lycklig och nöjd att man har en snippa än att vara mest nöjd med den person man är inuti, fick jag etiketten hen-älskare. Tyder på dålig självkänsla enligt mig om man inte kan diskutera utan fördomar och behovet att sätta etiketter på personer man inte känner. Men om uppfattningen att det man har mellan pannbenen är viktigare än det man har mellan benen gör mig till en hen-älskare så kan jag bära det etiketten även om jag aldrig ens sagt ordet hen högt IRL.
    Nej, det skulle inte funka om alla gick klädd i burka. Det säger väl sig självt. Sen kan man inte jämföra internet med den "verkliga" världen.
  • Anonym

Varför säger det sig själv att världen inte skulle fungera om alla gick i burka? Om personer blir kära på nätet kan man väl bli kär i t.ex en burkaklädd arbetskamrat utan att ha sett formen på hans nyckelben? Hur tror du synskadade personer blir kära när de inte ser dina rosa rosetter och killarnas obligatoriska skägg? Som att snacka med en vägg det här...

• ljung och viol
    Anonym skrev 2012-10-28 19:38:11 följande:
    Varför säger det sig själv att världen inte skulle fungera om alla gick i burka? Om personer blir kära på nätet kan man väl bli kär i t.ex en burkaklädd arbetskamrat utan att ha sett formen på hans nyckelben? Hur tror du synskadade personer blir kära när de inte ser dina rosa rosetter och killarnas obligatoriska skägg? Som att snacka med en vägg det här...

Vad får du rosa rosetter och skägg ifrån??
  • Anonym

Jag vill bara använda ord som du förstår eftersom du uppenbarligen gärna vill sätta etiketter på allt.

• nihka
    ljung och viol skrev 2012-10-28 19:20:17 följande:
    Nej, det skulle inte funka om alla gick klädd i burka. Det säger väl sig självt. Sen kan man inte jämföra internet med den "verkliga" världen.

Internet är en typ av verklighet. Ta mig bara. Jag sitter här och skriver och det är i den verkliga världen. Min irl fötter fryser för att jag har suttit framför datorn aldeles för mycket idag och pratat med bl a dig.

Sedan gillar jag inte burka men visst skulle det fungera om alla använde en. Men jag vill inte ändå. Kanske är det så för dig också? 
  • Anonym

nihka, jag skulle inte heller vilja ha burka eller den där unisona uniformen alla människor har i många framtidsfilmer, vad tråkigt att inte få klä sig efter sin personlighet! Men jag blir hellre kallad könlös än ointressant och hellre okvinnlig än ointellingent. De som tycker att sitt kön är viktigare än sin personlighet skrämmer mig...

• Element

Jag är varken hon, han eller hen. Jag är en sclubbup. Är det ok med er i den mening att ni accepterar detta som ett faktum och att jag därmed kan kräva särbehandling i olika sociala situationer, juridiskt alltså?

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!