• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Anonym

Alltså, gå en självhjälpgrupp eller nåt om du blir så provocerad så du måste leta upp en mer kvinnlig bild av dej själv för att försöka bevisa att du inte är någon hen.

Åh, vad jag blir trött på folk som känner sig kränkta för minsta lilla. (inget direkt citat, men det räcker) 

• ljung och viol

Anonym skrev 2012-10-28 17:19:48 följande:
    FAN JAG ÄR SYNSKADAD!!!
    För det där såg definitivt inte ut som samma bild som är vid ditt könlösa nick. 

Nej, det är en annan..

Men kan gärna lägga upp min presbild. Är iofs osminkad där, men det syns att jag är en kvinna!

Lär väl få anonyma kommentarer om hur ful jag är, men det får man tåla när man lägger ut bilder så här.    
  • ljung och viol
    Anonym skrev 2012-10-28 17:23:49 följande:

Alltså, gå en självhjälpgrupp eller nåt om du blir så provocerad så du måste leta upp en mer kvinnlig bild av dej själv för att försöka bevisa att du inte är någon hen.

Åh, vad jag blir trött på folk som känner sig kränkta för minsta lilla. (inget direkt citat, men det räcker) 

Jag är stolt över att vara kvinna. Något fel med det?? 

• nihka
    ljung och viol skrev 2012-10-28 16:55:00 följande:
    Noah kanske borde tänka över ett könsbyte..

Ett samhälle där alla kallade sig hen och var både man och kvinna skulle inte fungera i längden.

Lika lite som det skulle fungera om alla gick klädda i niqab/burka.  

Känns som Noah är av de personer som vill få uppmärksamhet genom att vara konstig.         
    Hur vet du att Noah inte redan gör det eller bara inte vet ännu, eller funderar så länge att livet tar slut innan svaret kommer eller något annat du inte tänkt på än?

Alla kommer inte att kalla sig hen. Alla gör ALDRIG något exakt lika - det är det som är tjusningen med människan. Men låt oss ponera att alla skulle kalla sig själva hen och det inte gick att se om vi var män eller kvinnor, vad är det absolut mest problematiska som skulle kunna hända tro du? (Fast jag vet att det aldrig skulle hända för jag för en kommer aldrig att kalla mig själv för hen, varken grammatisk hen eller könstillhörighetshen)

Kanske det, men om du har fel vore inte det lite jobbigt för Noah och andra som är som Noah "på riktigt"? 
  • ljung och viol
    nihka skrev 2012-10-28 17:27:01 följande:
    Hur vet du att Noah inte redan gör det eller bara inte vet ännu, eller funderar så länge att livet tar slut innan svaret kommer eller något annat du inte tänkt på än?

Alla kommer inte att kalla sig hen. Alla gör ALDRIG något exakt lika - det är det som är tjusningen med människan. Men låt oss ponera att alla skulle kalla sig själva hen och det inte gick att se om vi var män eller kvinnor, vad är det absolut mest problematiska som skulle kunna hända tro du? (Fast jag vet att det aldrig skulle hända för jag för en kommer aldrig att kalla mig själv för hen, varken grammatisk hen eller könstillhörighetshen)

Kanske det, men om du har fel vore inte det lite jobbigt för Noah och andra som är som Noah "på riktigt"? 
    Det skulle bli svårt när det gäller relationer. Eller skulle alla automatiskt bli bisexuella?
  • nihka
    ljung och viol skrev 2012-10-28 17:15:11 följande:

På vilket sätt är jag könlös?? Ser du inte att det är en kvinna på bilden så är du väl synskadad.
    Vad vet du om min bekantskapskrets? Jag är 100 % kvinna och njuter fullt ut av att vara det. Har inget behov att bli man eller ngt slags mellanting. Gillar att måla läpparna röda och ha kjol. Underbart! Det feminina är vackert! 

Två gånger i mitt liv har jag blivit misstagen för en man och jag ser enligt min egen mening "normalkvinnlig" ut utan smink, men det kan ändå bli så. Jag har en manlig bekant med din frisyr. Inget som är självklart för dig är automatiskt självklart för alla andra. Hen är inte en okvinnlig kvinna eller en omanlig man. Det handlar inte om det. 
  • ljung och viol
    nihka skrev 2012-10-28 17:37:41 följande:

Två gånger i mitt liv har jag blivit misstagen för en man och jag ser enligt min egen mening "normalkvinnlig" ut utan smink, men det kan ändå bli så. Jag har en manlig bekant med din frisyr. Inget som är självklart för dig är automatiskt självklart för alla andra. Hen är inte en okvinnlig kvinna eller en omanlig man. Det handlar inte om det. 
    Ok
  • Anonym
    ljung och viol skrev 2012-10-28 17:25:57 följande:

Nej, det är en annan..

Men kan gärna lägga upp min presbild. Är iofs osminkad där, men det syns att jag är en kvinna!

Lär väl få anonyma kommentarer om hur ful jag är, men det får man tåla när man lägger ut bilder så här.    
    det synd att du är kvinna för att du har.....? långt hår? du kan väl lika gärna vara en androgyn man.
    Jag tycker du behöver fundera varför du är så stolt över att ha en fitta mellan benen istället för en kuk, mår du bättre av att du kan titulera dej en kvinna? Varför då? Borde du inte vara stolt över personen du är inuti istället för att vara nöjd med att du "är kvinna" och går i kjol, sminkar dej osv. följdfråga, varför blir du så jäkla provocerad av de som är stolt över sin person, snarare än sitt kön? 
    Om du vore nöjd i din kropp och inte ha något att bevisa skulle du ignorera mina inlägg helt och inte ta åt dej.
  • nihka
    ljung och viol skrev 2012-10-28 17:29:21 följande:
    Det skulle bli svårt när det gäller relationer. Eller skulle alla automatiskt bli bisexuella?

Om man är efter specifikt kuk eller fitta kan man ju fråga eller berätta för varandra på samma sätt som vi "berättar" exempelvis genom klädval idag. Inte visar vi våra könsorgan för varandra idag för att bekräfta biologiskt kön utan vi "berättar" väl på andra sätt? Men det här är som sagt inget jag tror kommer behövas.

Jag tror inte vi kan bli något automatiskt;)  
  • ljung och viol
    Anonym skrev 2012-10-28 17:41:06 följande:
    det synd att du är kvinna för att du har.....? långt hår? du kan väl lika gärna vara en androgyn man.
    Jag tycker du behöver fundera varför du är så stolt över att ha en fitta mellan benen istället för en kuk, mår du bättre av att du kan titulera dej en kvinna? Varför då? Borde du inte vara stolt över personen du är inuti istället för att vara nöjd med att du "är kvinna" och går i kjol, sminkar dej osv. följdfråga, varför blir du så jäkla provocerad av de som är stolt över sin person, snarare än sitt kön? 
    Om du vore nöjd i din kropp och inte ha något att bevisa skulle du ignorera mina inlägg helt och inte ta åt dej.

Som vanligt går det inte att diskutera med er hen-älskare. Jag är aboslut inte nöjd med min kropp.
    Jag är fet och tycker jag själv är ful. Klädde mig ganska androgynt en period av mitt liv. Har aldrig mått så dåligt som då. Jag mår som bäst när jag är extra feminin, lite smink, smycken och klänning eller kjol.

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!