• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Quintus Zebra
    ljung och viol skrev 2012-10-29 16:34:38 följande:
    Varför är det bara ok att framföra sin åsikt om den passar in i den så kallade PK-mallen?

Är det så?

Jag tycker hen-förespråkarna verkar få ungefär lika mycket kritik som hen-motståndarna.

Och jag skulle inte säga att ett ord som är så laddat att DN har bett sina journalister att inte använda det, kan kallas PK.
    Rosa Parks sa aldrig att det ska va lätt!
  • Västjämtland
    Quintus Zebra skrev 2012-10-29 16:37:23 följande:
    Är det så?

Jag tycker hen-förespråkarna verkar få ungefär lika mycket kritik som hen-motståndarna.

Och jag skulle inte säga att ett ord som är så laddat att DN har bett sina journalister att inte använda det, kan kallas PK.

Troligtvis det klokaste DN gjort på länge, trots sin vansinnigt välviliga inställning till genusfolket och det mest media-politikt-korrekta.

Fast man önskar ett vissa deltagare i denna tråd kunde fokusera på sak, mer än person även om det är en enklare och mer ego-trippande väg.

(Menade icke er Q-Z avseende andra stycket i mitt inlägg.)

H
  • ljung och viol

Har insett att det bästa vore att hålla mina inte så politiskt korrekta åsikter för mig själv.
    Man blir bara "hatad" och nertryckt av alla. 
    Så mycket för den åsiktsfriheten.    

• Aaliyah
    ljung och viol skrev 2012-10-29 17:02:37 följande:
    Har insett att det bästa vore att hålla mina inte så politiskt korrekta åsikter för mig själv.
    Man blir bara "hatad" och nertryckt av alla. 
    Så mycket för den åsiktsfriheten.    
    Ja men ta av dig offerkoftan nu. Det här är ett diskussionsforum, och i en diskussion kan det att förekomma att alla inte håller med om allt du säger. Det får man nog tåla.
    I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Element
    Quintus Zebra skrev 2012-10-29 14:29:36 följande:
    Intersexuella, det vill säga de som föds med oklar könstillhörighet:

"Intersexualism, ibland intersexualitet, är en term som täcker en stor grupp medicinska tillstånd, för vilka det gemensamma är att personen är född med könsindikatorer karakteristiska för båda könen. I Sverige i dag används inte begreppet 'intersexualism' inom vården. Istället talar man om "DSD" (Disorder of sex development), detta begrepp definieras innefatta medfödda tillstånd i vilket könets kromosomala, gonadala (= könskörtlar, dvs. testiklar eller äggstockar) eller anatomiska utveckling är atypiska. Intersexualism är i dag alltså varken officiell diagnos eller medicinskt begrepp och används främst av patientgrupper som vill ifrågasätta insorteringen av människor under kategorierna "man" och "kvinna"."

"Man räknar med att 0,5–1 procent av alla nyfödda barn har någon form av intersexuellt tillstånd.[1] Mörkertalet anses dock vara stort[1], och det råder skilda meningar om vilka medicinska tillstånd som ska räknas som intersexuella, termens definition ska därför inte ses som självklar då det inte råder en enhetlig konsensus om vad den inkluderar."

sv.wikipedia.org/wiki/Intersexualism
    Fantasier. Undantaget det lilla antalet som föds med både manliga och kvinnliga könsorgan är det bara hittepå. Om jag är man och har kvinnliga intressen, ett kvinnligt kroppsspråk etc. så innebär det inte att jag är en kvinna.
  • Quintus Zebra
    Element skrev 2012-10-29 18:05:42 följande:
    Fantasier. Undantaget det lilla antalet som föds med både manliga och kvinnliga könsorgan är det bara hittepå. Om jag är man och har kvinnliga intressen, ett kvinnligt kroppsspråk etc. så innebär det inte att jag är en kvinna.
    Fast detta rör sig om rent medicinska diagnoser. Läs gärna länken.
  • Element
    Quintus Zebra skrev 2012-10-29 18:27:50 följande:
    Fast detta rör sig om rent medicinska diagnoser. Läs gärna länken.
    Det är ändå fantasi i den mening att man ger det ett eget namn i synnerhet som man inte är överens om vad som skall ingå.  Visst finns det skillnader men man kan inte skapa en grupp för varje variation. Antingen är man man eller kvinna, sedan kan man befinna sig närmare eller längre ifrån skiljelinjen men det är en annan sak, man befinner sig fortfarande på endera sidan om den.
  • Quintus Zebra
    Element skrev 2012-10-29 19:47:33 följande:
    Det är ändå fantasi i den mening att man ger det ett eget namn i synnerhet som man inte är överens om vad som skall ingå.  Visst finns det skillnader men man kan inte skapa en grupp för varje variation. Antingen är man man eller kvinna, sedan kan man befinna sig närmare eller längre ifrån skiljelinjen men det är en annan sak, man befinner sig fortfarande på endera sidan om den.

Det finns vissa diagnoser som är på gränsen, men också flera som är väldigt tydliga.

Som sagt. Läs gärna om de olika diagnoserna.
  • Anonym (Faber)
    Element skrev 2012-10-29 13:58:53 följande:
    Nu är det bara fantasifoster och Noah borde tvångsomhändertas.

Jag som är en riktig man uppskattar verkligen att du använder din röntgensyn så alla påhittemänniskor avslöjas och kan tvångsomhändertas!
  • FMGA
    Element skrev 2012-10-28 21:44:51 följande:
    Jag är varken hon, han eller hen. Jag är en sclubbup. Är det ok med er i den mening att ni accepterar detta som ett faktum och att jag därmed kan kräva särbehandling i olika sociala situationer, juridiskt alltså?
    Finns det fler sclubbupar - eller är du unik i ditt slag?

Om du är unik. kanske du kan kräva att du blir fridlyst som ett rart objekt. 
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!