• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • nihka
    Anonym skrev 2012-10-28 20:19:10 följande:
    nihka, jag skulle inte heller vilja ha burka eller den där unisona uniformen alla människor har i många framtidsfilmer, vad tråkigt att inte få klä sig efter sin personlighet! Men jag blir hellre kallad könlös än ointressant och hellre okvinnlig än ointellingent. De som tycker att sitt kön är viktigare än sin personlighet skrämmer mig...
    Varför ska vi välja? Vi kan väl ha både personligheter och kön utan att de definierar varandra, typ vi kan vara si och såna utan att det krockar med någon förutbestämd bild av hur män och kvinnor "ska" vara och ändå vara män och kvinnor.

Kanske finns det fler människor nu som vill kallas sig själva för hen för att könsgränserna blivit så pass snäva att fler känner att de faller utanför dem? Det verkar gå i vågor det här med att androgynt utseende. På 70-talet hade det en topp med glamrocken och senare igen med sleazerocken. Det är absolut inget nytt fenomen med eller utan ordet hen.

• PumpkinQueen
    ljung och viol skrev 2012-10-28 16:55:00 följande:
    Noah kanske borde tänka över ett könsbyte..
    Ett samhälle där alla kallade sig hen och var både man och kvinna skulle inte fungera i längden.
    Lika lite som det skulle fungera om alla gick klädda i niqab/burka.  
    Känns som Noah är av de personer som vill få uppmärksamhet genom att vara konstig.         

Om det nu inte skulle fungera så är det ju på grund av inskränkta människor som inte klara av tanken på att människor är olika. Alla kanske inte blir lyckliga av att leva enligt din mall. Varför är det så svårt för dig att förstå eller acceptera det?
  • PumpkinQueen
    ljung och viol skrev 2012-10-28 17:03:10 följande:

Är bara så trött på alla som skriker kränkt för minsta lilla.
    ...för att det känns jobbigt att inte få kränka människor? Eller?
  • PumpkinQueen
    ljung och viol skrev 2012-10-28 17:45:25 följande:

Som vanligt går det inte att diskutera med er hen-älskare. Jag är aboslut inte nöjd med min kropp.
    Jag är fet och tycker jag själv är ful. Klädde mig ganska androgynt en period av mitt liv. Har aldrig mått så dåligt som då. Jag mår som bäst när jag är extra feminin, lite smink, smycken och klänning eller kjol.

Du är absolut varken fet eller ful. Men även om du varit det (vilket du inte är), så avgörs inte ditt värde av hur du ser ut. För mig avgörs det av vad du gör och hur du är mot människor. Hur du ser ut är det som är minst intressant för mig.
  • PumpkinQueen
    Aaliyah skrev 2012-10-28 18:46:00 följande:
    Det kommer du aldrig att bli, lika lite som att du kommer bli kallad hon i din närvaro. Om du inte är hembiträde i en femtiotalsfilm.

"Kära Bullen. Jag är en tjej på 14 jordsnurr som har ett problem...i femtiotalsfilmen där jag medverkar tilltalar de mig som 'hon'..."

• PumpkinQueen
    ljung och viol skrev 2012-10-28 19:20:17 följande:
    Nej, det skulle inte funka om alla gick klädd i burka. Det säger väl sig självt. Sen kan man inte jämföra internet med den "verkliga" världen.
    Varför inte? För att vi skulle få brist på tyg?
  • PumpkinQueen
    Element skrev 2012-10-28 21:44:51 följande:
    Jag är varken hon, han eller hen. Jag är en sclubbup. Är det ok med er i den mening att ni accepterar detta som ett faktum och att jag därmed kan kräva särbehandling i olika sociala situationer, juridiskt alltså?
    Det är helt okej med mig att du kallar dig precis vad du vill. Tro det eller ej, men du är inte någon speciellt viktig del av mitt liv.
  • Element
    PumpkinQueen skrev 2012-10-29 10:15:05 följande:
    Det är helt okej med mig att du kallar dig precis vad du vill. Tro det eller ej, men du är inte någon speciellt viktig del av mitt liv.
    Du var tydligen inkapabel med att förstå poängen. Om vi accepterar att det finns påhittad könstillhörighet X så får vi acceptera Y också om Y hävdar sin existensrätt på samma premisser. Nu är det bara fantasifoster och Noah borde tvångsomhändertas.
  • PumpkinQueen
    Element skrev 2012-10-29 13:58:53 följande:
    Du var tydligen inkapabel med att förstå poängen. Om vi accepterar att det finns påhittad könstillhörighet X så får vi acceptera Y också om Y hävdar sin existensrätt på samma premisser. Nu är det bara fantasifoster och Noah borde tvångsomhändertas.

Jag ser inga problem med att acceptera att andra människor uppfattar sina identiteter och verkligheter på ett annat sätt än vad jag gör. Därför tycker jag inte heller att man måste tvångsomhändertas på så lösa grunder. Så länge man inte skadar någon tycker jag att man bör få leva som man vill.
  • Quintus Zebra
    Element skrev 2012-10-29 13:58:53 följande:
    Om du vill kalla dig sclubbup så får du självklart göra det. Om du vill att din identitet skall accepteras av hela samhället så får du nog jobba lite. Du borde nog i så fall samla andra med samma övertygelse och kanske kämpa i motvind för acceptans i så där 70 år, som HBTQ(i)- personer har gjort. Eller så kanske det är lättare nu när andra har kämpat och lyckats göra samhället mer tolerant.
    Rosa Parks sa aldrig att det ska va lätt!
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!