Hur långt in i din graviditet jobbade du?
Frågar av ren nyfikenhet
Frågar av ren nyfikenhet
1 vecka innan BF
Har jobbat sista passen i helgen som var nu och är gravid i vecka 32+5 idag. jobbar som uska på förlossningen.
Med första barnet var jag sjukskriven från v.26 fram till BF pga tidiga sdr, foglossning och karpaltunnelsyndrom. Jobbade även då som uska på förlossningen fast i en storstad där trycket är högre,
Jag bad min chef om att få sluta två veckor tidigare än vad som först var planerat. Kände mig så slut och tvivlade starkt på det datum de flyttat fram mig till på ul. Det var tur det, för morgonen efter min sista jobbdag var hon ute!
Tji fick jag med den sovmorgonen jag längtade så mycket efter! :)
Jag har kontorsjobb och jobbade fram till 10 dagar före BF.
Hade jag vetat att jag skulle gå 15 dagar över tiden så hade jag dock fortsatt ett tag till för jag klättrade verkligen på väggarna hemma!
Jag mådde bra hela tiden och så, så det fanns inga fysiska hinder för mig att jobba. Och visst behöver man kanske några dagar att varva ner och sådär. Men nu blev det nästan en månad och det var helt värdelöst!
Vecka 38, hade egentligen kunnat jobba längre för jag hade en oförskämt lätt graviditet. Men jag ville ha lite ledigt innan, det blev 3 veckor ledigt då jag gick över tiden så det var skönt.
Jobbar som vårdare, blev avstängd och fick graviditetspenning samma dag jag berättade att jag var gravid (v. 9v har jag för mig att det var)
Har alltid haft kontorsjobb.
1:an, jobbade till BF, han kom tre dagar senare. Mycket lätt graviditet.
2:an, BF i slutet av juli så jag tog semester från midsommar. Inga större besvär mer än stor vattensamling.
3:an, svår foglossning från v 32, sjuktransport (taxi) till jobbet i fem veckor och sedan helt sjukskriven resterande tid.
Klycka: varför då om jag får fråga? Det låter ju väldigt konstigt att man får göra så