• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur långt in i din graviditet jobbade du?
  • lovegivespower
    nattfrost skrev 2012-07-30 17:15:40 följande:
    Mitt nuvarande jobb är som emballagesnickare, jag bygger lådor i trä som väger mellan 8 - 15 kg, på en dag lyfter vi upp till 11 ton beroende på uppgift. Har fått svåra foglossningsbesvär och går nu på kryckor. Med första barnet jobbade jag på en lunchrestaurang och fick även då foglossning.
    Men var det med första barnet då du jobbade på restaurang då du blev sjukskriven i vecka 14 menar du? Man får ju inte foglossning på grund av arbetet om det är det du menar. Det får man ju oavsett. Kanske inte  var så du menade men ja Skrattande
  • Bobbo3

Jag jobbar i 2 veckor till är då i v 32 går sen på föräldrarpenning (havandeskaps penning) pga av att jobbet är för tungt och jag skiftar.

• AMC80

Jag mådde jättebra och jobbar på kontor och slutade två veckor innan beräknat BF (födde två dagar innan beräknat).

• nattfrost

Nä första barnet jobbade jag till v 30 på restaurang. Andra barnet, sjukskriven sen v 14.

Nä jag menade inte att jag fick foglossning av jobbet, menade bara att jag även hade foglossning med första barnet, kanske skrev meningen lite konstigt :)

• lovegivespower
    nattfrost skrev 2012-07-30 18:06:35 följande:
    Nä första barnet jobbade jag till v 30 på restaurang. Andra barnet, sjukskriven sen v 14.

Nä jag menade inte att jag fick foglossning av jobbet, menade bara att jag även hade foglossning med första barnet, kanske skrev meningen lite konstigt :)
    {#emotions_dlg.flower}
  • Paincake
    lovegivespower skrev 2012-07-30 16:46:34 följande:
    Vad jobbade du med?
    Jobbade som lärare i förskolan.
  • Mercurialis

Jag blev sjukskriven i vecka 32+3 pga prematur vattenavgång, när jag väntade första barnet.

När jag väntade andra barnet, blev jag sjukskriven pga diffus preeklampsi i vecka 33+0.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Mamma till buset

I slutet av vecka 35 blev jag sjuk i influensa. Var hemma några dagar och under den tiden gick vattnet. Jag blev inlagd på bb i 4 dygn. Sedan igångsättning i vecka 37 + 0. Sonen född samma dag. Tanken var att jag skulle jobba tills 1 vecka före bf.

• Spexig

Med ettan arbetslös, med tvåan tog jag semester 3 veckor innan bf (så en månad innan förlossningen, räknade rätt kallt med att gå över =) ).

• hemlig mamma

Jag tror det måste ha varit tom v. 31. Eftersom jag jobbar inom äldrevården fick jag beviljat havandeskapspenning from 60 dagar innan beräknad bf.

En tjej som jobbar på kontor jobbade till bara några dagar innan bf. Men hon sa att det oftast var lugnare på jobbet än hemma med två barn

Svar på tråden Hur långt in i din graviditet jobbade du?